Ik heb een tijd (ongeveer 6 jaar) teveel alcohol gebruikt. Nu ben ik sterk geminderd tot af en toe een glas. Mijn cyclus is nu 5 maanden 32-32-32-39-38 en ik heb duidelijk een eisprong. Kan t zijn dat mijn vruchtbaarheid toch nog verlaagd is (en misschien wel voor altijd blijft) door jaren lang teveel alcohol gebruik?
Zo te zien zijn je cyclussen aardig netjes dus denk wel dat je een ei sprong hebt maar kan je het beste natuurlijk ovulatie testen gebruiken en dit voorleggen aan een arts....
Joh.. als je alcoholist bent geweest en dagelijks te veel dronk.. Kan. Ik t me voorstellen? Waarom vrag je het je af?
Ja dat kan. De eitjes zitten al voor de geboorte in je buik, en teveel alcohol brengt schade aan alles in je lichaam. Het is wel helemaal super dat je nu een heel stuk geminderd bent en ik neem aan dat je stopt zodra je zwanger bent. Ik hoop voor je dat het heel erg mee valt en je geen problemen hebt/krijgt met het zwanger worden. Succes!
Kan. Zo lezende gok ik niet dat je een super zware alcoholist bent geweest aangezien je nu nog wel af en toe een glaasje drinkt en alcoholisten over het algemeen dat niet kunnen zonder opnieuw de fout in te gaan? Als je heel graag zwanger wilt worden is het het beste om alcoholloos door het leven gaan. Geldt ook voor de man in kwestie trouwens. Mocht je daar heeeeel erg gestresst van worden, dan is het kijken wat beter is
Ik weet niet wat 'teveel' is? Volgens de richtlijnen drinkt elke student teveel. Ik heb een actief studentenleven gehad met meer dan genoeg drankjes en heb niks te klagen over vruchtbaarheid. Als je inderdaad gewoon een nette cyclus hebt denk ik dat het meevalt. Ben overigens ook niet helemaal gestopt met alcohol toen ik zwanger wilde worden maar drink/dronk thuis eigenlijk nooit dus het was denk ik 1-2 glaasjes in het weekend toen.
Ik weet ook niet wat teveel is? Ik ben ook student geweest en flink gefeest.. En veel te veel gedronken, En drink in de weekenden nog altijd regelmatig een glaasje. (Mijn man ook) en bij ons heeft het geen invloed op de vruchtbaarheid. Je cyclus ziet er netjes uit, en als je dmv temp en ovulatietesten je eisprong kan vinden, zou ik me geen zorgen maken. Gewoon ontspannen en genieten zoals je altijd deed!
Het gaat helaas niet alleen om of er een eisprong is, dat loopt meestal wel gewoon ook bij alcohol. Gaat vooral om de kwaliteit van de eicel/zaadcel, dat kan vruchtbaarheid bepalen of innesteling en ook kwaliteit van het evt. vruchtje (en teveel aan alcohol kan risico op vroege miskramen verhogen). ken ik vanuit mijn beroepsmatige achtergrond Maar in hoeverre verleden op het heden inwerkt, weet ik niet precies. In ieder geval in het heden heeft dat invloed, vandaar dat ik zei liefst alcoholloos als je graag kinderen wil tenzij dat te veel stress oplevert. Want stress is zeker ook niet goed
Ik zou niet kunnen beoordelen of dat het schade heeft aangericht, ik kan niet in je lichaam kijken jammer genoeg. Maar weet wel dat mijn vriend en ik beide geen alcohol hebben gedronken deze ronde en het wel raak is. Hopelijk ben je snel zwanger!
Wij willen heel graag kinderen... Maar ook gewoon ons normale leven voortzetten. Het een heeft geen relatie met het ander vind ik. (Dat wij af en goe een wijntje drinken, zegt niks over onze wens) . Gelukkig staat onze arts daar helemaal achter. Kreeg zelfs het advies om de avond voor de punctie een flinke borrel te nemen, zodat ik lekker kan slapen En teveel is nooit goed.. Van zowel alcohol, als teveel eten, teveel suiker , teveel snoep, teveel water.. Alles wat je teveel doet is ongezond. En heeft invloed op je lijf. En overigens bij verminderde zaadkwaliteit kan het wel invloed hebben! Maar ts is 5 rondes bezig, heeft een keurige cyclus, vind haar eisprong, ik denk nog steeds dat ze zich geen zorgen hoeft te maken en gewoon normaal kan leven zoals ze doet.
Je weet dat het 3 maanden duurt voor dat het bij de man effect heeft op zijn zaad he? Dus als je vriend 1 maand geen alcohol heeft gedronken , merkte zijn zaad daar nog niks van
Dat geloof ik ook gelijk hoor! Het ging er meer om dat ik dacht: tja het kan wel een jaar duren. Heb overigens ook een MK gehad en dacht erna hetzelfde over. maar goed dat is ieders persoonlijke afweging.
@ pandavliegen ik geloof absoluut dat alcohol en de sterkte van de wens niets met elkaar te maken hebben. Het is alleen weinig bekend en ook nog vrij nieuwe kennis dus dan kun je mensen ook verder niets 'kwalijk' nemen voor zover je uberhaupt mensen kwalijk kan en mag nemen maar ik wist even geen andere woorden Buitenkant van cyclus zegt niets over kwaliteit van de binnenkant. Maar TS is nu geen frequente alcoholdrinker meer dus hopelijk is dat oke. Alcohol verdwijnt op den duur ook uit je lijf.
Ik weet alleen dat in een groepje van 15 dames er 3 zwanger zijn geraak in de maand dat ze geen alcohol dronken. Of het toeval is weet ik natuurlijk niet.... Ik weet alleen wat ik zelf heb gedaan. En denk dat zij zelf moet beslissen waar ze haar eigen fijn bij voelt. Dat is het allerbelangrijkste. Overigens dronk ik ook vaak na de eisprong aardig wat (feestjes) dus het kan ook zo zijn dat het beter is gegaan omdat ik niets dronk na de eisprong.
Ja dat klopt ook, en het is ook heel erg afwisselende kennis. (Over het algemeen, het ene jaar ga je dood van pindakaas en het andere jaar is het beste wat je kan doen een broodje pindakaas eten als het ware). En iedereen moet ook echt zelf beslissen! Wij hebben ook een ruim jaar niks gedronken (en geen suiker gegeten enz ) hielp helemaal niks, we zijn er niet zwanger door geworden maar we extra teleurgesteld , op een gegeven moment had ik het idee dat ik alleen nog een glas water en ene blaadje sla kon eten. Wat koffie is slecht, thee is slecht, frisdrank met bubbels os slecht, fruit bevat teveel suikers, brood en pasta teveel koolhydraten, naja ga zo maar door. Maar ik zou meer adviseren doe vooral wat voor jezelf goed Voelt.
haha dood aan een broodje pindakaas beetje off topic maar wil je toch veel succes wensen Pandavliegen met de ICSI. Ik kom je wel eens tegen op het forum en duim dat je wens snel uitkomt! *nu weer on topic*
Thanks allemaal, het gaat inderdaad om een heftige studententijd en nog wat heftige jaartjes daarna. Maar ik heb een zware full time baan, dus dat zegt ook wel iets over dat ik normaal functioneer (en geen echte alcoholist ben). Alleen s avonds was t wel veel. Ik hoop dat een tijd normaal en gezond leven een hele hoop goed maakt. En na de eisprong proberen helemaal niet meer te drinken is ook verstandig denk ik.
Niet te druk overmaken. Ik heb ook een 'gezellige' studententijd gehad, daarna nog een wildere periode toen ik na 7 jaar weer vrijgezel raakte en sinds ik mijn huidige vriend heb gewoon een normaal rustig leven met heus af en toe een feestje. ennu als ik op facebook kijk zie ik alle mensen waarmee ik aan de bar stond in mijn studententijd nu achter de kinderwagens