Oproepkracht in de zorg

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Lieke23, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Hoi meiden,

Weet iemand hoe het zit als je op oproepbasis in de zorg werkt en je raakt zwanger? Krijg je dan ook maar iets doorbetaald in de verlof als je wel elke week ongeveer 12uur werkt?
    Ik hoor er verschillende verhalen over namelijk. Dat je niets zou krijgen of dat je het gemiddelde zou krijgen wat je gewerkt heb de afgelopen maanden.
    Zou graag willen weten hoe het zit!

Groetjes Norah

2. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Volgens mij krijg je een gemiddelde van een bepaalde periode. Een collega van mij was ook invalkracht op de woongroep en die kreeg ook een gemiddelde van een bepaalde periode.

Is er ook geen informatie te krijgen bij het UWV??

Succes ermee en wat fijn dat je zwanger bent!!!!

3. touwtje

touwtje Actief lid

Apr 14, 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Dit vraag ik me dus ook af, ik heb ook een 0-urencontract in de zorg en vraag me af of we iets betaald krijgen tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ik kan hier niks van vinden bij het UWV.

Liefs

4. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Ik heb daar ook niet echt iets heel duidelijks over kunnen vinden. Ik werk zelf ook als oproepkracht met een 0-urencontract, en het zou wel lekker zijn om iets te krijgen..
    Ik had ooit eens ergens gelezen dat je het gemiddelde van de 4 maanden voordat je met verlof gaat, krijgt. Dus dat het nuttig is om zoveel mogelijk te werken, zodat je een hogere uitkering krijgt.. Maar ik weet dit dus niet zeker!

5. touwtje

touwtje Actief lid

Apr 14, 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nog eens even gezocht, en je hebt zeker recht op een uitkering, ze pakken dan het gemiddelde uren wat je de laatste 3 maanden hebt gewerkt! Dit regelt je werkgever met het UWV

Liefs

6. Joytje

Joytje Actief lid

Sep 27, 2007
    259
    0
    0
    Ik werk ook als flexer en heb een contract voor 12-24 u lijkt mij logosch dat je door betaald krijgt. Je hebt een vast contract waarom niet, heb dat nog nooit gehoord.... Ik weet niet hoe het zit met een 0 uren contract, geen idee...

Succes!

7. proudmommyof2

proudmommyof2 Actief lid

Nov 3, 2010
    192
    0
    0
    Verzorgende IG
    Nederland
    Hallo,

volgens mij gaat dat aan de hand van je contract uren.Maar als je navraag doet bij UWV weet je het zeker,want als je ziek wordt en kan aantonen dat je structureel een bepaald aantal uren heb gewerkt,krijg je dat dacht ik ook vergoed.
    Succes ermee!Zwaar he,de zorg..

8. sjolie

sjolie Actief lid

Dec 11, 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Ii werk ook in de zorg met een 0-uren contract.
    Met de geboorte van mijn zoontje kreeg ik wel een uitkering.
    Ze kijken naar een bepaalde periode wanneer je aan het werk bent en daar vergelijken ze(UWV) de uitkering dan mee.

groetjes sjolie

9. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Okey, dat is mooi om te weten!
    Dan weet ik een beetje waar ik aantoe ben.

Maargoed, nu eerst zwanger worden:)

10. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

Sep 17, 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    en als je via een uitzend bureau wekt krijg je dan ook zwngrschapsverlof?? of een centje??
    liefs

Share This Page