Hallo dames, Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven (vanuit jullie eigen ervaring misschien)? Sinds ongeveer 1,5 maand weet ik dat ik PCOS heb. Ik heb hiervoor 10 dagen primolut gekregen en zou dan 2 dagen na het stoppen hiervan ongesteld worden zodat ik dag 3 van mijn cyclus met clomid kon beginnen. Ik ben ongeveer een maand na de echo waarop PCOS werd vastgesteld gestart met primolut. Op de 1e dag dat ik primolut slikte werd ik gigantisch misselijk, ik ging er van uit dat dit een bijwerking was van de primolut. 10 dagen lang heb ik bijna niets kunnen eten, want als ik alleen maar eten rook (of de koelkast, het maakte eigenlijk niet uit, alle geurtjes die ik rook waren reden voor misselijkheid) werd ik kotsmisselijk. Afgelopen maandag heb ik de laatste primolut ingenomen en ik moest dus woensdag ongesteld worden. Helaas is dit tot op heden niet gebeurd en ik ben dus ook nog niet gestart met de clomid. Ook de misselijkheid is verre van verdwenen, al dan niet erger geworden. Ook zijn mijn borsten ontzettend gevoelig. Vandaag heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze was positief. Ik vertrouwde het niet helemaal en heb een 2e test gedaan, ook deze was duidelijk positief. Uiteraard bel ik maandag meteen met de gynaecoloog om mijn situatie te bespreken, maar wie weet zijn er dames onder jullie die ervaring hebben met een situatie als deze? Is het uberhaupt mogelijk dat ik zwanger ben terwijl ik inmiddels al op 136 dagen geen ongesteldheid gehad heb en dus ook geen eisprong (daar ga je dan vanuit tenminste...). Groetjes, Chuiqa
Als je zelfs na een kuur primolut niet ongesteld word, klachten hebt en 2 positieve testen denk ik dat je zwanger bent!
Ik denk ik dat je dan zwanger bent! Bij mij waren ze wel heel duidelijk om eerst een zw.test te doen voor het starten met primolut! Dus.. gefeliciteerd!! Zou inderdaad wel even contact opnemen met je gyn! Hoop dat je een goede zwangerschap zal hebben
het kan heel goed dat je zwanger bent meid! ook ik had pco en lange cyclussen maar toch zo nu en dan een eisprong. het is wel mogelijk.( ik ben na na anderhalf jaar mmm spontaan zwanger geraakt ) en ik heb nu voor het eerst een cyclus van 26 dagen hopelijk blijft dat zo ik zou inderdaad wel even je gyn bellen. dat ze even eerder een echotje maken. ( rond de 7 weken ) om te kijken of de primolut niet kwaad heeft gedaan voor het vruchtje. waarschijnlijk zit het wel goed omdat je geen bloed verliest
Hoi meiden! Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanmorgen een CBtest gedaan en deze gaf aan dat ik 3+ weken zwanger ben. Dat betekent dat ik misschien wel zwanger was op het moment dat ik de uitslag van mijn bloedonderzoek t.a.v. PCOS kreeg. Heel bizar idee! Ik vind het nu ik erover na denk ook best raar dat ik niet eerst een test moest doen voor het starten met primolut, maar ja, daar denk je niet aan op het moment dat je denkt dat je zonder medicatie geen eisprong hebt. Wij zijn heel blij met ons onverwachte cadeautje Morgen direct de gyn bellen en hopelijk kan dan dit goede nieuws ook officieel worden bevestigd! Ik durf het bijna niet te geloven... Ik heb nog wat research op internet gedaan over de gevaren van primolut en ik kan hierover tot nu toe nog niets naars vinden, maar dat is nog even spannend. Groetjes!
Oo wat goed meis ben blij voor je! Wat een super nieuws toch! Dan heb je dus wel een eisprong gehad. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij is primolut een progesteron boost voor de baarmoeder en als je stopt zou je ongi moeten worden omdat de progesteronwaarde dan zakt. Maar of het kwaad kan dat weet ik niet. Geniet van je zwangerschap meis.