Zwanger pcos en hormonen..help!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hotsiflots, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hallo dames!

Ik heb een vraagje ik ben na mijn miskraam/curettage weer bezig voor poging 2 om zwanger te raken, heb al symptomen kans is erg groot dat het weer raak is (ik reageer extreem heftig op hcg hormoon als het stijgt)

Nu is mijn zorg: ik heb pcos, en bij pcos maak je teveel testosteron aan of kom je progesteron te kort, ik ben bang dat bij mij ook zo is en daardoor misschien weer een miskraam kan krijgen? ik heb bv overbeharing, of kan dat helemaal niet?..

Zou ik dus naar de dokter gaan voor ik positief test of pas gaan wanneer ik weet dat ik zwanger ben? misschien moet ik progesteron pillen hebben, ik ga het zeker bij de dokter aankaarten voor me geestelijke rust zeg maar..

Wat vinden jullie? zijn er dames met pcos die naturel zwanger zijn geworden, en dat het gewoon goed gegaan is zonder pillen of medische hulp?

Liefs xoxo

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hee meid,

Ik heb PCOS maar heb clomid geslikt om zwanger te worden.. Juist de Clomid gaf een licht verhoogt risico op een miskraam. Volgensmij kan puur PCOS niet zorgen voor een miskraam.
    Spannende tijd voor je. Heb je een beetje steun in je omgeving??

3. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Bedankt voor je reactie en TOP!! dat je al zo ver zwanger bent!!

Clomid zou ik ook moeten gebruiken mocht het niet lukken ind,maar sinds ik afgevallen ben, ben ik erg vruchtbaar meteen raak en ook nog via zelfinseminatie want ben bewust alleenstaand, maar na een miskraam is er toch een soort angst ''wat als het weer gebeurt'' en ik had het misschien voorkomen kunnen worden door me hormonen te laten checken.

Ik heb heel veel steun in mijn omgeving, vrienden, familie maar ik ben de enige zwangere in the making, dus echt advies van een zwangere kan ik alleen hier vragen :) ben dus erg blij met dit forum :)

xoxo

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Joh wat goed zeg! Fijn, beter hoor, k vond clomid echt niet leuk!

Ik zou anders gewoon even met de huisarts een afspraak maken om je twijfels en zorgen te bespreken ( of gyn? ik weet niet waar je loopt) Dat is helemaal niet gek.

Ja, snap ik! vraag maar raak, ik vind t ook heel fijn!

Deel Deze Pagina