Depressieve gevoelens

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sara84, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag,

Ik ben benieuwd of er meer dames zijn die zich zo depressief en neerslachtig voelen als ik. Voor de zwangerschap was ik altijd vrolijk en energiek. Nu ik bijna 11 weken zwanger ben geniet ik nergens meer van. Ben vaak verdrietig, huil veel, zie echt alles negatief en maak me vooral erg veel zorgen. Vooral om de kleine in de buik. Is hij wel gezond, eet ik wel goed, wat als de 20 weken echo niet goed is. Allemaal vragen die me de hele tijd bezighouden. Slapen gaat ook niet goed. Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik voel me zo gestresst, lijkt me niet goed voor de baby.

2. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hoihoi, er zijn meerdere topics hierover te vinden. Je bent niet alleen!! Hier ging het na de 12wk langzaam beter en kon ik ook genieten. Hopelijk is dst bij jou ook. Komt ook door de hormonen.. Sterkte!

3. Pixel85

Pixel85 Lid

11 jan 2012
    92
    0
    6
    Ja ik! Heb t mn eerste zwangerschap ook gehad en toen werd t ook rond 20 weken beter. Nu merk ik zelf nog niet veel verbetering. Sterkte want t is rot. Probeer maar te denken dat t de hormonen zijn (dat helpt bij mij n beetje. tegen mezelf zeggen dat ik t niet echt zo voel)

4. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Het ergst was bij mij tussen de 6 en 9 weken. Elke dag huilen en heel depri voelen. Ik had ook veel pijn wat wel meespeelde hoor. Maar hormonen zijn echt vreselijk! Ben ook echt blij dat ik het eerste trimester achter de rug heb! Voel me nu al stukken beter.

Probeer mindfullness toe te passen, dat helpt mij echt.
    Als je zorgelijke gedachten hebt, tegen jezelf zeggen "helpt het mij om erover te piekeren?" "Het zijn maar gedachten, het is niet de waarheid"
    Dat soort dingen. In het moment leven en niet naar het verleden of toekomst kijken.

5. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Heel herkenbaar. En wat kan je je dan alleen voelen. Ik vind vooral de lichamelijke klachten vreselijk zwaar. Al weken constant misselijk en doodmoe. Neem je rust, maar probeer ook genoeg frisse lucht te krijgen. Paar keer per dag naar buiten. Het eerste trimester hoef je je niet zo'n zorgen te maken wat je eet. Zorg dat je een multivitamine voor zwangere vrouwen binnen krijgt en drink genoeg, dan krijgt de baby wat ie nodig heeft. Ik heb wel gemerkt dat ik me geestelijk en lichamelijk beter voel als ik groenten en fruit binnen krijg en dat is natuurlijk ook logisch, maar staar je er niet blind op.

6. Deborah198

24 okt 2011
    92
    0
    0
    Ben helpende plus, in een verzorgingshuis.
    Wieringen
    Heel herkenbaar.
    Bij mijn zoontje geen last van gehad, en nu is het gewoon een ramp. Nergens plezier in, kort lontje. Ik denk ook dat dit door slecht slapen komt bij mij. Als ik een nacht goed geslapen heb, merk ik ook dat ik een betere dag heb. Geeft mij de laatste dagen rust om te weten dat ik toch weer een keizersnede krijg, en mijn verlof op orde is en nu aangepaste werkzaamheden.

Deel Deze Pagina