factor v leiden

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by anael2009, Feb 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    Hoi!

Ik heb de lichtste vorm van factor v leiden. (heteroz) mijn moeder heeft dit ook en daarom heb ik me laten testen. Nu hoef ik volgens mijn internist geen heparine te spuiten en mijn gyn heeft het wel gezien, maar ziet het niet als risico. Mijn moeder heeft trouwens 4 gezonde kinderen gekregen, ze kwam er later pas achter. Zij heeft nooit een trombose gehad (ik ook niet)

Nu waarschuwde mij iemand hier op het forum dat ik juist wel heparine moet spuiten. Ik ben volledig van slag, mijn vriend vind dat ik meer vertrouwen moet hebben in mijn internist en gyn..

Ik ben best wel bang nu, ik moet over 3 weken terug voor mijn 20 weken echo.

Weet een van jullie hier misschien meer over?

Groetjes Monique

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Monique,

het heparine spuiten is in de eerste 6 weken in het kraambed dus voor nu niet ongerust maken. Ik vind ook dat je vertrouwen moet hebben in je artsen, maar ik snap wel dat je verward bent door verschillende verhalen. Je kunt bij je volgende controle gerust aan de gyn vragen of het echt een veilig beleid is (bij de echo heeft het waarschijnlijk geen zin omdat dit niet vaak door de gyn zelf wordt gedaan en de echoscopist er ook niets over mag zeggen. Dit is aan de gyn en de internist. Maar geloof me, ze nmeen geen risico met stollingsafwijkingen, dus ga er maar vanuit dat het beleid goed is. En anders bij ongerustheid de poli gyn bellen.

Groetjes Brigitte

3. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    Hey brigitte,

Bedankt voor je snelle reactie!
    Komt denk ik ook wel door de vermoeidheid, ik werk fulltime en sta elke morgen om half 6 op en ben om 6 uur weer thuis.. combineer dat met elke nacht een paar keer plassen en alles begint je door je hoofd heen te spoken.

Ik heb een lieve gyn die voorop gaat met prenatale screening en daar moet ik geloof in hebben, daarnaast heb ik net twee weekjes terug een echo gehad en de kleine doet het super goed..

Ik moet gewoon minder lezen op het internet en meer met de kleine bezig zijn.. is ook allemaal best eng.. ik weet nu nog steeds niet echt of ik de kleine nou wel of niet voel en dat maakt me some ook onzeker..

anyway, echt super bedankt voor je reactie!

Monique

Share This Page