indalen gevoeld?

Discussion in 'Zwangerschap' started by floorfilla, Feb 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. floorfilla

floorfilla Actief lid

Feb 27, 2007
    154
    0
    0
    hallo (bijna) moeders.

Ik ben nu zwanger van de 2de en vroeg me af wanneer jullie en of jullie kindje hebben gevoeld met indalen.

Bij mijn eerste heb ik het wel gevoeld en dat voelde niet echt prettig en was voorbij 36 weken maar nu ik weer zwanger ben ,ben ik benieuwd of de kleine wel optijd indaald.

wie van jullie hebben tijdens de zwangerschappen gemerkt en hoe ver waren jullie heen

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ik heb altijd gehoord dat bij een tweede kindje de baby later mag indalen en dat het dus ook geen kwaad kan. Bij mijn dochtertje heb ik het ook zeer duidelijk gevoeld ik was toen een week of 35-36 en het leek net alsof het aan het rommelen was. Enkele dagen later bevestigde mijn gyn dat de baby inderdaad ingedaald was.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb het amper gevoeld. Hoogstens een paar menstruatiekrampjes, maar het stelde niets voor.
    Dit was tussen de 35 en 38 weken. Afgelopen dinsdag bevestigde de gyn dat de baby volledig ingedaald is.

Een collegaatje van mij gaf aan dat het voelde alsof ze uit elkaar gespleten werd van onder.

Kan het te maken hebben met lichaamsbouw? Zij is zeer slank, op het magere af. Zelf ben ik veel steviger als haar, misschien dat het dat makkelijker maakt?

4. floorfilla

floorfilla Actief lid

Feb 27, 2007
    154
    0
    0
    ik ben normaal ook slank en ben ook kleine (1,54).
    ik heb al paar dagen last van kramp in buik,ik dacht misschien is de kleine aan het indalen maar ik voel het nog alle kanten van mijn buik.maar het kan ook wel mijn darmen zijn die beknelt zitten.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier geregeld krampen gehad en een paar flinke gemene steken in m'n doos.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ben zelf ook stevig en ik heb bij Eva het indalen behoorlijk goed gevoeld. Eva begon met 33 weken met indalen. Ik ben 1 keer ziek naar huis gegaan van mijn werk, omdat ik niet meer kon zitten en zo'n pijn had, de verloskundige is toen langs geweest en de conclusie was dus: indalen. En 1 keer gestopt met boodschappen doen omdat ik nauwelijks meer kon lopen en het zo'n pijn deed. Maar Eva ging telkens ook weer een beetje omhoog, dus ik heb af en aan tot 37 weken last gehad, toen lag ze helemaal ingedaald en vast. Het voelde als flinke zeurderige steken onderin mijn buik, aan de zijkant.
    Deze baby is ook al begonnen met indalen, sinds een paar dagen. Best vroeg voor een 2e, meestal daalt een 2e kindje later in. Maar goed, het zegt nog niets, kan best zijn dat ze telkens een klein beetje indaalt maar met bv. 38 weken nog niet volledig is ingedaald. Op zich maakt het niet uit, indalen kan ook nog tijdens de bevalling gebeuren.

Share This Page