Hoi dames, Klopt het dat als je menstruatie eraan komt je lh piek ook wat hoger uitvalt waardoor je een wat donkerde streepje op de ovulatietest kan hebben? Dus niet positief maar gewoon wat donkerder als normaal. Ik las ergens dat het wel zo is maar dacht even aan jullie vragen hier. Waarom zou je in vredesnaam met een ovultest bezig zijn voor je NOD. Nou ik zou het ook niet weten hahaha was alleen erg nieuwsgierig!
Bij mij neemt de lh inderdaad iets toe vlak voor mijn menstruatie, tenminste de keer dat ik het getest heb.
Haha toch wel! Ik las ergens dat het normaal was maar die bron kan ik helaas niet meer vinden waardoor het kwam.
Nou een OvU test reageert dus ook op zwangerschap. Ik las eens: als een zw test reageert op groene bolletjes, dan reageert een OvU test op bolletjes in het algemeen. Ik weet niet of het áltijd zo is. Kan een OvU test bijv wit zijn als je toch zwanger bent? Maar zelf heb ik gezien dat een OvU test ongeveer zwart wordt van een zwangerschap. Ik was aan het wachten op het opgang komen van m’n cyclus na een operatie aan m’n eierstokken en testte dus met een OvU test omdat ik dacht een eisprong te hebben (had wat eipijn) maar die bleek ik dus al gehad te hebben Echt zoiets wat alleen andere mensen meemaken en toen was ik het! Geweldig! Ik denk wel dat ik iets na nod was en de zwangerschapstest die ik daarna natuurlijk deed (op advies v vriendin die nog nooit zon zwarte lijn had gezien) was positief (1-2 weken) Dus tja! Ze zijn er niet voor bedoeld maar reageren er dus wel op! Geinig he?
@wens09 ja dat klopt. LH hormoon en HCG verschillen niet veel maar lichte streepjes kun je je hele cyclus hebben he. Dan zou je elke dag kunnen denken dag je misschien zwanger bent haha dat is best gek toch? Ik heb het hier over een link die gemaakt is met verhoogde lh hormoon en naderende of meiden die al in hun menstruatie zitten. Offtopic. Ik denk hier zelf niet aan een zwangerschap hoor. Heb hevige menstruatie krampen en hebben buiten de eisprong periode (ruim erna) gezellig gemaakt. Ik temp en voel me ei erg goed
Ja klopt! Was bij inderdaad toen ook echt een mega dikke zwarte streep. Dus echt wel anders inderdaad dan de rest van de maand of zelfs voor de eisprong (in mijn geval dan).
Ik had op 13dpo bij mijn zoontje een knaller van een ovu en een mooie zwangerschapstest. Dus ja, LH schommelt je hele cyclus door. Maar ovu reageert ook op hcg maar dan meestal met echt knallers
Ik weet t niet zeker (ik was dus aan t wachten op t opstarten v m’n cyclus na operatie) maar denk dat t na m’n nod was Ben wel benieuwd of t ook andersom voorkomt: negatieve OvU voor nod en toch zwanger