Gravitamon, vraag!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Soof2018, 21 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof2018

Soof2018 Lid

21 jan 2018
    49
    37
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ga mij zo eerst even voorstellen bij het andere onderwerp. Wil eerst even mijn dringende (paniek) vraag stellen!

Sinds vorige week weten we dat wr zwanger zijn (jeeeeej). Nu slikte ik foliumzuur maar ben ik sinds vanochtend over gegaan op Gravitamon. Nergens kon ik eigenlijk vinden of je de pillen kan doorbijten. (Ook niet in bijsluiter). Nu las ik wel op de site dat je ze mag breken maar niet mag verpulveren. Ik heb er dus net opgekauwd.. whoops.

Iemand ervaring hiermee? Misschien echt een domme vraag, maar zijn er dan andere pillen die nog kleiner zijn of wel opgekauwd mogen worden?

Thanks!!

2. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Mijn mening is dat alle zwangerschapsvitaminen best groot zijn, maar heb daar zelf geen problemen mee..
    Bestaan er geen multivitaminen waar geen vitamine A in zit? Misschien zou je dan deze kunnen innemen en foliumzuur apart?

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lijkt me dat verpulveren misschien iets minder goed wordt opgenomen, maar geen paniek voor nodig hoor :)
    Ik geloof dat alle pillen vrij groot zijn, maar ik meen dat ik capsules had die heel glad waren en daardoor makkelijk door te slikken waren.

4. Soof2018

Soof2018 Lid

21 jan 2018
    49
    37
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga over op vsm puur mama. Las dat je deze gewoon met yoghurt kan kauwen..

5. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Volgens mij kun je die gewoon verpulveren hoor.. alleen als er timed release op de verpakking staat, moeten ze heel blijven omdat het dan een gereguleerde afgifte is. Dan is de pil opgebouwd uit verschillende laagjes zegmaar. Anders kun je multivitamine wel vermalen dacht ik. :)

Soof2018 vindt dit leuk.
  6. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Dit zijn de enige die ik juist goed weg krijg en het kleinst van allemaal zijn! Denk dat je ze gewoon kunt breken of klein maken hoor

Soof2018 vindt dit leuk.
  7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.304
    113
    noord holland
    Ik ben een hele lastige pillenslikker maar die van gravitamon kreeg ik juist prima weg! Maar ik denk dat verpulveren niet erg is.
    In principe mag je alleen dragees niet verpulveren (glad glimmend laagje) omdat dat laagje erop zit om de stof langzaam af te kunnen geven.
    Capsules zijn natuurlijk ook gemaakt om op die manier in te nemen alleen is dat laagje vrij snel opgelost en dan'valt' de rest nog tegelijk vrij dus over het algemeen mag je die gewoon openen als t anders niet gaat.
    Tabletten (al dan niet broos of steviger) kunnen gewoon verpulvert omdat dat in de maag eigenlijk ook direct gebeurd.

Soof2018 vindt dit leuk.
  8. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    die van davitamon zijn juist super klein en smaken lekker naar zoete mint. Hier mag je alleen op sabbelen weet niet of je er op mag kauwen :)

Deel Deze Pagina