Hallo dames, Ik heb sinds een week ong. last van mn bekken. Net of is de kleine al ingedaald maar dat kan niet..! Gister had ij als ik opstond van de bank ik niet normaal kon lopen was net zn pinguin. En daar heb ik wat pijn bij. Kan het zijn dat ik bekken instabiliteit heb of is dit wat anders? Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap nooit gehad!! Alvast bedankt!
Dat kunnen bekkenklachten zijn. Hoeft overigens niet direct instabiliteit te betekenen. Ik heb ook bekkenpijn maar geen bekkeninstabiliteit. Ik zou naar een bekkenfysio gaan voor advies en om te kijken of het echt bij je bekken vandaan komt. Ik heb oefeningen gehad en daardoor verbeterde het wel. Pas de laatste weken speelt het weer meer op. Ik kwam al bij een gewone fysiotherapeut maar ik heb ook adviezen gehad van een bekkenfysio.
Ik sluit me hierbij aan: klinkt als bekken en dan is verstandig om er naar te laten kijken of het 'alleen maar' klachten zijn of instabiliteit. Een verwaarloosde instabiliteit kan (ook op langere duur) veel ellende geven, maar als het niet instabiel is, dan kan het ook minder kwaad, meer lastig. Bij mijn 2e stond ik met 14 wkn al op de stoep van bekkenfysio omdat ik zo'n last had , maar dat kwam vooral ook omdat ik bij het zorgen voor mijn dreumes precies die dingen deed die klachten verergeren (veel tillen in en uit bedje, de trap op, de commode op, in en uit bad etc). Bij mij is er ook nooit instabiliteit vastgesteld dus vooral oefeningen en tips gekregen om klachten binnen de perken te houden, waarbij rust nemen en niet te veel belasten toch echt het belangrijkste zijn. Nu heb ik er aanzienlijk minder last van dan de vorige keer, maar ik denk dat dit komt omdat ik veel minder til dan toen, mijn kinderen zijn nu immers stuk ouder/zelfstandiger. Daarnaast rust ik erg veel vanwege vermoeidheid/misselijkheid, dus ook weinig kans tot overbelasten ... Sterkte!