Hoi allemaal, Ook ik Ben nieuw hier! Ik ben 24 jaar, mijn vriend 42. al jarenlang gelukkig samen. Ik Ben sinds een jaar gestopt met de pil. Helaas heb ik een zeer onregelmatige cyclus en ga ik binnenkort hiervoor naar de gyno. Sinds het stoppen maar 1x ongesteld geworden. Sinds een aantal weken gaan ik en mijn vriend voor ons eerste kindje. Ook ik rook helaas. Ik voel me nu schuldig na Elke sigaret. Ook ik heb al flink geminderd maar het is zo moeilijk. Doet me goed om DE reacties te lezen! Liefs
Miepiemoos: welkom op de site en welkom hier Leuk dat jullie voor jullie eerste kindje gaan! Loop je al bij de gyn of moet je nog gaan? Liesje: Vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt, ik ken het helaas Hopelijk is het na een goeie nacht over! Girly: knap dat je op nog maar 2 sigaretten per dag zit! Wil je nu wel stoppen als je zwanger bent? Ik ben bij beide zwangerschappen gestopt en na de bevalling ook nog een hele tijd maar op den duur begin ik weer.. Best dom.. Mocht ik nu zwanger zijn dan stop ik ook weer direct. Bij de andere twee wel moeilijk gehad, droomde zelfs dat ik stiekem rookte
@sterre82...ik Ben 1x eerder geweest. Toen zag alles er Goed uit maar ivm actieve kinderwens op dit moment door ha meteen weer doorverwezen. Wel fijn maar ook spannend.
Oke ja inderdaad fijn dat je in de gaten gehouden wordt. Ik heb ook bij de gyn gelopen. Na een kijkoperatie (lang voordat we zwanger wilden worden) bleek dat mijn eileiders niet goed zijn. 1 is niet toegankelijk en de ander is vernauwd. Toen wij uiteindelijk zwanger wilden worden mochten we het eerst 6 maanden zelf proberen. Als het dan niet gelukt zou zijn moesten we naar een ander ziekenhuis voor ivf. Gelukkig toch 2 x spontaan zwanger geraakt in 5 en 3 maanden
Hoi, Ik heb ook altijd gerookt. Toen ik zwanger bleek van ons zoontje (door de pil heen), meteen gestopt. Helaas 1 jaar na bevalling weer begonnen. Nu gestopt volgens mij vlak na verwijdering mirena. Het is niet makkelijk, maar ik weet waarvoor ik het doe!
Wauw! Wat geweldig zeg! Mooi verhaal! Daarom laat ik het gewoon over me heen komen. Het blijft toch een wonder...ondertussen gewoon klussen. Heb denk ik ongeveer 14 dagen geleden mijn eisprong gehad want zere tepels! Auw!nu last van buik en rug klachten. Test negatief vanochtend. Aan de Ene kant wil ik DE vlag uithangen als ik ongi wordt...aan DE andere kant zou het jammer zijn.
Niccci: goed van je! Miepiemoos: iedere keer als ik het vertel heb ik ook eigenlijk het idee dat het niet over mezelf gaat.. Ik ben geen succes-verhaal-persoon maar toch is het zo Begrijpelijk dat je nu gewoon ongesteld zou willen worden. Heb ik ook vaker gehad na een negatieve test. Ik kijk nu ook echt de dagen weg, niet omdat ik ongesteld wil worden maar dat ik uit die onzekerheid ben Gelukkig lekker lang weekend met vriend en kids en volgende week nog iets leuks op de planning dus genoeg afleiding.
@sterre82: heerlijk! Geniet ervan! Dan gaan die spannende wachtdagen zo voorbij! Hier ook lekker lang weekend...
Ladys, stoppen met roken blijft een crym he! :x mijn vriend en ik zitten sinds kort helaas in het icsi traject. en hierbij hebben we ook meerdere testen gehad en deze logen er niet om. mijn vriend was een stevige roker( pakje shag in 2 dagen ) en ik rookte ong. 5-10 sigaretjes per dag. bij zijn eerste 2 zaadtesten waren de resultaten rampzalig, we zijn toen acuut gestopt met roken, vraag niet hoe maar tot op de dag van vandaag gaat het mega goed!( nu 7 weken gestopt ) inmiddels zijn zijn aantal zaadcellenvan 0 naar 400.000 gegaan( nog niet veel maar iig iets ). of dit door het stoppen met roken komt zullen we nooit zeker weten maar de gyn vermoed van wel omdat mijn vriend verder een gezonde levensstijl heeft en na het stoppen met roken stegen het aantal zaadcellen. kan je na gaan wat roken dan met je lichaam doet ! ik dacht zelf altijd het zal wel meevallen maar ik schrok hier toch wel van. vooral mijn vriend had nooit gedacht dat hij acuut kon stoppen met roken maar we hadden ineens een hele goede stok achter de deur! .. okee... sommige momenten blijven moeilijk... mooi weer... terrasje pakken .. peukje erbij?? NEE . en zo nog veel meer momenten maar het grootste 'verslaafde'gedeelte zit toch geestelijk. toch wel trots op onzelf. ik hoop voor julie ook er vanaf te komen want het is zoooo veel gezonder ( maar dat is natuurlijk geen nieuws whaha ). succes!!
@ sterre82 JA ik ben zeker van plan om helemaal te gaan stoppen met roken. Alleen moet ik mezelf over die laatste 2 zetten. Dat is die van s ochtends als ik wakker wordt en die van net voor ik naar bed ga. @miepiemoos Spanndend hoor hoop dat dat er snel resultaat is @ niicci Goed van je hoor dat ik je in 1 keer weer helemaal gestopt bent. @sterre21 Ja wat kan het roken dan een verschil maken eigenlijk he. Ik vind het heel knap dat jullie allebei zo accuut gestopt zijn met roken. Hoop voor jullie dat alles snel verbeterd. @ algemeen. Heb vanmorgen net weer een test gedaan met mijn ochtendurine maar helaas hij bleef helemaal wit. Ik ga er nu maar vanuit dat mijn lichaam en geest me een beetje voor de gek houden en dat mijn menstruatie erweer aan komt. (maar zeg dat maar tegen mijn bosten pfff) Mocht ik het dinsdag toch nog niet geworden zijn dan haal ik ermaar 1 van predictor (had nu van de kruitvat.) want die gaf toen bij mijn zoontje aan dat ik zwanger was. Ik heb zo`n hekel aan die onzekerheid. Ik geef je helemaal gelijk sterre82. Liever ongi en de onzekerheid weg dan continu die onzekerheid.
Sterre21: wat goed dat jullie allebei gestopt zijn! Mijn vriend rookt niet (heeft ook nooit gerookt) dus dat is mijn stok . Hij vindt het echt slecht van me en eerlijk toegeven..dat is natuurlijk ook zo Girly: he wat balen van je negatieve test Wanneer is je nod? All: Hier toch iets mafs. Als ik net opgestaan ben heb ik nergens last van maar na 10 minuten begint alles. Drukkend gevoel in onderbuik enzo. Ik heb ook zo'n last van mijn darmen, blegh. Ik vraag me dus ook een beetje bang of mijn klachten niet 'gewoon' daarvan zijn.
Hoi, Hier nog een roker, en wij gaan ook voor het eerste kindje. Mijn vriend en ik roken beide, maar we hebben gezecht, mocht ik zwanger zijn dan gaan we beiden stoppen. We roken nu inmiddels al bijna een jaar niet meer binnen, maar buiten of in de schuur, dus dat scheelt al enorm in wat we zijn gemindert, ik hoop dat het niet al te moelijk zal zijn om er ook echt mee te stoppen, Aan mijn handtekening kun je zien dat ik inmiddels al 9 dagen over tijd ben, maar er is nog geen duidelijke zwangerschap te zien, vorige week 1 licht streepje, daarna negatief, daarna weer streepje daarna weer negatief en vandaag weer een licht streepje, maar ik rook nog steeds Weet niet meer waar ik aan toe ben, maar mocht ik nu wel zwanger zijn voel ik toch al iets van schuld omdat ik nu rook, maar door de stress kan ik er nu niet echt al mee stoppen omdat er niet echt iets duidelijk is. Heb vorige week de HA al gesproken i.v.m. streepjes en dan weer niet en dan weer wel, maar de HA zei gewoon blijven testen, mocht je niet zwanger zijn dan word je vanzelf wel weer ongesteld Ja daarvan ga ik dus er wel 1 extra opsteken!! Over 2 dagen maar eens weer testen, en moet toch een andere HA zoeken dus als ik volgende week nog niet ongi ben dan bel ik even een nieuwe HA op kijken of die meer duidelijkheid kan geven... Hier dus teveel stress om nu al te stoppen.. maar mocht ik wel zwanger zijn dan hebben we wel besloten om te gaan stoppen met roken!!
Ik moest stoppen met roken van de gynaecoloog omdat er onrustige cellen waren gevonden met een uitstrijkje. Hier schrok ik enorm van en ik ben meteen gestopt. Makkelijk was het zeker niet maar ik ben heel blij dat ik heb volgehouden. Ik ben nu een jaar van het roken af. Wat mij erg geholpen heeft zijn: - Zuigsnoepjes - Praten op een forum voor mensen die stoppen met roken - Elke keer als ik zin had in een sigaret, ging ik aan een pen 'inhaleren'. Dan had ik de behoefte aan roken niet meer zo erg daarna. Misschien heb je iets aan mijn tips.. Succes! Ik hoop dat het je lukt
@ sterre82, Dat is dus het nadeel. Ik heb geen idee omdat ik op 17-4 gestopt ben met de pil en op 21-04 ongi geworden ben en daarna niet meer. Dus ik weet niet goed wanneer mijn nod dag is. Daar baal ik gewoon echt van das nog een grotere onzekerheid. en wat betreft die darmen van jou: ja dat kan gewoon je darmen zijn maar ja het kan ook zo zijn dat je darmen zich naar boven werken om ruimte te maken voor je kleine straks. Daar kunnen je darmen ook erg van gaan rommelen. Nog even spannend dus. @knutselmiep wat vervelend is dat zeg dat er nog geen duidelijkheid is en iedere keer wel en geen streepje te zien is. Hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt en dat het positief is.
@ Talvi ja Geloof ik best dat dat schrikken was en goed van je dat je gelijk gestopt bent. Ik ga je tips zeker proberen misschien dat ik voor mezelf een lolly koop en dat als vervangende 'zuigbehoefte' gebruik en het stokje om iets omhanden te hebben. geen idee maar we gaan snel voor die laatste stap. stoppen met die laatste 2 sigaretjes.
Girly lees net dat stukje van je over die darmen, dit wist ik niet. Heb hier namelijk ook hetzelfde als sterre, maar die van mij zijn al bijna een dikke week bezig met rommelen en heb een opgeblazen gevoel. Ik heb zelf al problemen met mijn darmen, maar die van mij werken of ze werken niet, nu met dat gerommel werken ze wel gewoon door wat voor mij al raar is. dus het zou een teken kunnen zijn?? (weet niks van zwangerschappen en heb me er ook niet in verdiept, om mezelf geen dingen aan te praten)
@ knutselmiep dit stukje hieronder is een tekst die ik gekopieerd heb van een andere site die je ook iets vertelt over de eerste symptomen van een zwangerschap. Maar het hoeft natuurlijk niet. Buikpijn, kramp of een opgezette buik Als je net zwanger bent, is er van alles gaande in je lichaam en daar kun je flink last van hebben. Een opgezette buik wordt meestal veroorzaakt door opgezette darmen. Je darmen kunnen behoorlijk rommelen, onder andere doordat ze plaats moeten maken voor de groeiende baarmoeder. Buikpijn is een veelvoorkomend zwangerschapssymptoom. Sommige vrouwen voelen drie of vier dagen na de bevruchting de innesteling van de bevruchte eicel als pijn of een pijnscheut in de baarmoeder. Ook kun je buikpijn krijgen door de groei van de baarmoeder en, als je iets verder bent in je zwangerschap, door het uitrekken van je banden. Deze bandenpijn komt doordat je banden, waar de baarmoeder aan hangt, uitrekken vanwege de groei van de baarmoeder.
Knutselmiep: wat vervelend dat je testen zo wisselen! Heb je wel steeds hetzelfde merk gebruikt? Tja huisartsen... Gelukkig heb ik een hele fijne. Ik heb dat ook met m'n darmen, heb er altijd wel last van maar nu kan ik ook gewoon terwijl ik het gevoel heb dat ze flink overhoop liggen. Girly: ik kan me niet meer herinneren hoe mijn darmen reageerden bij de vorige twee.. Maar die steken enzo wel. Dat was voor mij echt een duidelijk teken. Maar goed, tis afwachten Talvi: wat eng dat je onrustige cellen had. Gaat het nu wel goed? All: misschien een gekke vraag maar hebben jullie ook van die steekjes in je fruffel? Ik had dat bij de 2e heel erg maar dat was pas later in de zwangerschap. Was daarom ook bang dat hij eerder geboren zou worden maar hij is gewoon lekker tot 39 weken blijven zitten.