@sterre82 Ik moet een half jaar na de bevalling weer op controle. Ik was er op tijd bij en de gynaecoloog zei dat als ik stopte met roken dat de kans groot was dat het uit zichzelf herstelde. Dus daar ga ik maar van uit
@Girly, dankjewel voor het stukje tekst Moet wel zeggen dat mijn hart er wel een sprongetje door maakte en 4 dagen na de eisprong voelde ik al krampjes (had ik ook al geschreven in een andere topic) Maar geen bloed geeft moed, en wellicht word het wachten beloond @Sterre, ik gebruikte eerst de testen van de TP en ben later overgestapt op die van de KV. maar het schijnt dat het dezelfde testen zijn, alleen zitten ze in een ander doosje. en heb 1x een test van CB gebruikt niet die digitale maar die was ook negatief.(daarnast tegelijk getest met die van de KV)
Had iets geschreven in deze richting: @knutselmiep: maak gewoon een afspraak bij de HA en laat daar gratig je urine testen Tevens in de jumbo volgens mij gewoon open vandaag en morgen.. misschien als je een jumbo in de buurt hebt een idee om er daar 1 te halen? Heb ook de darmproblemen. Heb prikkelbaar darm syndroom, maar sinds deze week geen last met voeding waar ik normaal van leegloop. Ben opgeblazen en voel rare plopjes onderin m'n buik, waarvan ik denk dat het uit m'n baarmoeder komt.. Hoop zo dat al m'n vage klachten niet het begin zijn van een naderende ms.
Voel me sinds een uurtje een beetje raar in m'n buik.. kennen jullie het gevoel als je een soort tic aan je oog krijgt..dat je spier zo spastisch gaat bewegen.. zo'n soort gevoel heb ik nu in m'n baarmoeder.. soort plopjes..en af en toe een steekje... herkennen jullie dit? heb ook ontzettend last van m'n onderrug... maak me een beetje druk...
@Liesje, ik wacht nu al zolang dan kan ik ook nog wel tot dinsdag wachten om weer te testen en dan bel ik gelijk dinsdag een nieuwe HA op. Maar steekjes heb ik wel, maar heb ook trekjes, alsof er kleine elastiekjes in m'n buik zitten waar even zo plop aan getrokken word. haha weet ook niet hoe ik het anders kan uitleggen, maar denk dat dat het dichts erbij in de buurt komt Je kunt nu eenmaal niets doen dan wachten, en jezelf gek maken heb je ook niets aan, ik weet dat het moeilijk is, maar als je wel ongi word word je teleurstelling alleen maar groter. Maar probeer rustig te blijven en zoek anders even iets als afleiding.
Mijn vriend en ik zijn ook stevige rokers (geweest), rookten beiden een groot pakje per dag dus per persoon 27 sigaretten per dag. Wij zitten in ronde 2 en hebben beiden de knop omgezet en zijn sinds afgelopen maandag gestopt, maar wel met Niquitin pleisters! We zijn begonnen met de zwaarste pleisters en bouwen die netjes af totdat we niks nodig hebben. Die pleisters werken geweldig, natuurlijk hebben we nog wel eens zin in een sigaret maar het is gewoon de gewoonte, de echte nicotine missen we niet. Misschien een idee om dat ook te doen? Minder roken maakt niks uit, dat probeerden we eerst ook maar het feit is dat je nog steeds alle slechte dingen binnenkrijgt. Het schijnt zelfs dat 1 sigaret per dag al heel erg slecht is, de hoeveelheid roken maakt dus niks uit helaas, maar echt dat je die stoffen binnenkrijgt. Succes!
Ik kon ook niet stoppen met roken tot ik mijn positieve test in handen had, een maand geleden. De eerste twee weken waren een drama maar nu is de behoefte compleet weg. Ik hield in mijn achterhoofd dat als ik zou roken, ik mijn kindje zou schaden en dat is wel het laatste wat ik wil. Nee, ik ben nu gestopt en voorgoed ook!
Talvi: gelukkig maar! Had trouwens niet gezien dat je zwanger bent Sorry haha.. Nog een paar weekjes voor jou, spannend Knutselmiep: haha cd en kv naast elkaar welke waren positief? Ben erg benieuwd wat je dinsdag gaat testen, duim dat het positief is Liesje: testen bij de jumbo.. Hebben ze die ja? Wist ik niet. Last van onderrug, heb ik ook en een soort spierpijn in mijn bovenbenen. Mijn onderkant voel sowieso beurs aan Maar de onderrug, ik heb bij mijn andere 2 zwangerschappen énorm last van ischias gehad en daar heb ik nog steeds last van, voor mij wilt het niet veel zeggen dus. Drieka: je weet dat je die pleisters niet mag gebruiken als je zwanger bent? (Mocht het raak zijn i.i.g) Dreamz: knap dat je in 1 keer gestopt bent! Hier ook 2 keer bij een posi-test maar na de bevalling en bv toch weer begonnen. Mocht ik zwanger raken van de derde dan wil ik daarna ook voorgoed stoppen. All: ik heb zo'n last van mijn bovenbenen ..Pfff. Heb het ook koud.. Lijkt wel een griep zo he Heb trouwens net wat testjes besteld via internet. Heb er nog wel eentje van kv liggen maar 1 vind ik te weinig hoor
Jeetje wat is minderen met roken lastig als je bij je schoonouders bent en iedereen om je heen rookt... @sterre82; bij elke supermarkt verkopen ze die dingen tegenwoordig..bij de paracetamol ligt het vaak.. ik heb vandaag een early predictor gehaald en twee voor vijf euro kv test.. als k niet ongesteld wordt ga ik morgenochtend die early predictor doen.. hoe gaathet met jullie allemaal?
ik had met mezelf afgesproken dat ik 1 jaar gestopt moest zijn met roken voor ik met de pil mocht stoppen. januari 2005 gestopt met roken en dec 2005 gestopt met de pil. een maand gesmokkeld dus . ik vond niet dat ik het recht had op een kind als ik niet eens van mijn rookverslaving af kon komen. wat voor voorbeeld zou ik dan wel niet zijn. uiteindelijk zwanger in juni 2006 wat mis ging met 11 wk ivm rode hond. weer zwanger in januari 2007 (precies 2 jaar na stoppen met roken teste ik positief) en dit groeide uit tot een gezonde dochter uiteindelijk ben ik nu bijna 8,5 gestopt en er komen nog zat moeilijke momenten waarbij ik ga denken zal ik gaan roken? het blijft knagen maar ben sterker dan een sigaret. eerder had ik al geminderd maar dat werd niks, rokers ontwijken was ook niks. bij de laatste stop poging sigaretten op zak, rokersruimtes niet ontlopen en mezelf bloot stellen aan alle hindernissen en verleidingen. als ik dit aankon dan kon ik zeker stoppen en idd het lukte
Liesje: goh wist echt niet dat je ze gewoon in de supermarkt kan kopen haha, geinig Spannend dat je morgen gaat testen! Ik en heul benieuwd Lovewinnie: ik denk dat je als ex-roker altijd wel zwakke momentjes blijft houden. Het is natuurlijk helemaal je eigen keuze of je er dan aan toe geeft. Mijn tante was al 15 jaar gestopt en droomde zelfs nog dat ze stiekem ging roken .. Iets wat ikzelf ook heb gehad trouwens hihi All: hier gaat het wel goed. Nog steeds trekkende liezen en gevoelige boobs maar vandaag een leuke en drukke dag gehad dus er weinig aan kunnen denken. Morgen ook een druk dagje en dan wil ik misschien woensdag een testje wagen Misschien is het dan nog te vroeg omdat mijn cyclus varieert maar goed, wie weet
hier ook ik was een stevige roker wel een groot pakje per dag ik zei altijd als ik zwanger ben stop ik gelijk dat vonden mensen hypocriet en ze geloofde het niet maar toch toen ik een positieve test in me handen had ben ik gestopt en ben nu vergoed gestopt me meisje is nu bijna 4 maanden oud en heb nog geen 1 sigaret meer aangeraakt en vind het zelf erg stinken
Nou gister iets meer gerookt dan ik had gewild.. Merk dat ik het lastig vind als iedereen om me heen binnen in huis zit te roken... Vanochtend een early predictor test gedaan, maar die was negatief... Ik zou morgen/overmorgen ongi moeten worden, dus ik wacht het nog even af.. Geen bloed geeft moed toch @Melkos: Knap dat je helemaal gestopt bent!
Liesje: ik heb ook moeite om niet steeds mee naar buiten te gaan om te roken bij mijn moeder thuis. Jammer van je negatieve test Ik had er ook eentje vanmorgen .. Maar goed, was nog veel te vroeg natuurlijk dus ik hou moed!
@sterre82: gelukkig vandaag weer goed opgepakt.. 4 sigaretten gerookt.. inderdaad jammer van de negatieve test, denk dat ik ook te vroeg heb getest.. voorlopig nog niet ongesteld,.dus als dat zo blijft dit weekend nog een keer testen.. wanneer is jouw nod?
Er vanuit gaande dat mijn gemiddelde cyclus 32 dagen is zou ik zondag mijn nod hebben. Ik wil stiekem vrijdag weer testen, ben te ongeduldig Goed trouwens dat je het weer opgepakt hebt!
@sterre82; ja ik denk inderdaad nog wat te vroeg denk ik..lastig hè dat wachten.. ik ben ook bij alles wat ik voel bang dat ik toch ongi wordt... ik vind het maar spannend!
Hoi meiden, ben er al ff een paar dagen niet geweest. heb het dan ook heel erg druk gehad. onze kleine man ziek (koorts ivm laatste kiezen en eigenlijk veel te drukke dagen. Vervolgens ben ik gister op mijn werk van de trap gevallen (slim he) alles ging die dag fout vanaf het moment dat mijn wekker ging dus dat kon er ook nog wel bij. Schade viel mee. Een gekneusde pink en ringvinger en blauwe elleboog. verder lekker overal beurs. Dus ja ben druk geweest. Verder ben ik gister ongi geworden dus de onzekerheid is weg. We gaan nu lekker genieten van ronde 2. Spannend voor iedereen zeg hoop dat de testen die binnenkort gedaan worden positief zijn.
@girly1985: jammer dat je ms toch heeft doorgezet..Jeetje..gevallen van de trap en dan ook nog je kindje ziek! drukke en stressvolle dagen! hou je een beetje rustig!
@ Liesjeexx, Ja gaat lukken hoor ben blij dat het in mijn ms week gebeurt en niet daarna. als ik zo beurs ben kunnen we niet klussen (althans voelt niet zo fijn). En ik hou me nu ook heerlijk rustig lekker op de bank met een kopje thee.