Zwanger proberen te worden en roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liesjeexx, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Girly: awh ongesteld geworden, jammer! Op naar de 2e ronde dan maar :) Je blijft toch wel kletsen hier he?!
    Leuk, ik wist niet dat je al een zoontje hebt :) Hoe oud is hij? En hoe lang heb je er bij hem over gedaan om zwanger te worden?
    Argh wat een rotdag heb je gehad :(

Liesje: ik zou ook ontzettend balen als ik ongesteld zou worden. Al zou ik natuurlijk wel stinkend geluk hebben als ik nu zwanger zou zijn :) Spannend spannend :)

All: Pfff nog steeds trekkende liezen en wat krampjes maar voor de rest gaat het wel. Af en toe een beetje misselijk maar niet schokkend. Al moest ik wel kokhalzen van de twee kuikens/vogels die onze kat fijn voor de deur had gelegd. Wel grappig.. Hij is dan zo trots op zich zelf ;) ( soms mauwt hij zo hard dat ik een gevangen beer ofzo voor de deur verwacht :D ) Ik moet dan komen kijken en dan is hij gerust gesteld en eet hij z'n gevangen buit op..jakkes haha.

2. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hoi Sterre82,
    Ja aan de ene kant wel jammer dat ik ongesteld ben geworden maar aan de andere kant ben ik daar toch ook wel weer heel erg blij om want nu heb ik zekerheid.
    Onze kleine man wordt begin juli alweer 2 en hoe lang we er over gedaan hebben? Niet eigenlijk. Ik ben door de pil zwanger geworden. Ik heb toen een hele zware buikgriep gehad met als resultaat de pil die niet goed meer werkte. Iets wat we ons niet gerealisseerd hadden. We hadden net een huis gekocht dus dat ik zwanger bleek te zijn was een grote ongeplande verrassing. Maar na even van de schrik bekomen te zijn meer dan welkom en we waren ook heel gelukkig. Weet je mijn droom was daarbij ook een feit. mijn grootste wens was namelijk met 25 jaar zwanger zijn of een kindje hebben en nu kwamen beide wensen uit. was zowel 25 toen ik zwanger was als dat de kleine man geboren werd. Dus voor mij heel bijzonder!!!

Wat de kat betreft herken ik absoluut. Wij hebben een kater en een poes en de kater komt iedere avond/nacht wel thuis met allemaal afval in zijn bek en helemaal trots maar soms ook een vogel. Laatst had hij een merel gevangen zo zielig maar het ergste was dat hij er mee vandoor ging rechtstreeks naar boven waar per ongeluk de deur van onze slaapkamer open stond en hij begon daar dood leuk de vogel te ontveren. Ik heb nog nooit zo hard om mijn man geschreeuwd en dat hij die vogel moest weghalen. maar ja boos kon ik niet zijn op de kat want het zit in zijn natuur. Maar wat was de kat trots op zijn vangst. Als ik er aan terug denk krijg ik nog de kriebels. De slaapkamer heeft dat zelfde weekend een grondige schoonmaak beurt gehad kan ik je vertellen haha.

Maar wat vervelend al die klachten zeg. Ik hoop dat je snel weet of je zwanger bent of niet. Ik hoop het wel voor je. Lees dat je vrijdag misschien wil gaan testen? Ik duim voor je die dag meis en hoop van harte dat het een positieve uitslag heeft.
    En natuurlijk blijf ik hier kletsen. Ik vind het erg gezellig hier.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Girly: dat je de zekerheid fijn vindt nu snap ik.
    Wel bijzonder inderdaad dat je wens om op je 25e zwanger te worden en/of mama te zijn uit is gekomen :) Kan me voorstellen dat het even schrikken was als het niet in de planning zat maar alles heeft een reden denk ik dan maar :)

Heerlijk die kat-verhalen :) Toen ik nog thuis woonde vond ik weleens een halve kikker in bed :$ Bah..
    Ik heb deze kat een jaartje geleden in huis genomen nadat de overbuurman gestorven was en de kat alleen achterbleef. Hij is al 10 of 11 maar is nog een fitte man :) Hij gaat ook mee wandelen.. Ziet er niet uit joh maar stiekem vind ik het wel leuk :D

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oja ik wil denk ik inderdaad vrijdag testen maar ik twijfel nog een beetje of ik het niet gewoon in het weekend moet doen..

5. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    o Jakkes ik moet er niet aan denken sterre82! een halve kikker op mijn bed.
    maar verder heerlijk die kattenverhalen idd. Onze poes loopt inderdaad ook altijd mee. We moeten zelfs uitkijken Dat hij niet helemaal met ons mee loopt. En tuurlijk is het leuk. Maar wat lief van je dat je de kat in huis hebt genomen.

Wat het testen betreft volg je eigen gevoel. Als ik niets hoor zal ik alle drie de dagen voor je duimen.

En ja alles heeft een reden.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Girly: Ik was dan ook altijd boos op mijn moeder dat ze niet op de kat had gelet als ik weer wat aangevreten in MIJN bed vond haha :):D Ze kon er natuurlijk niks aan doen maar ach.. Puber he :)
    Onze kat loopt altijd tot een bepaald punt mee. Zodra er niet echt bosjes enzo meer zijn dan stopt hij en blijft dan altijd daar wachten tot we weer terug komen. Ik zie het bij jou al voor me, kat mee boodschappen doen ofzo :D
    Die kat van ons kon ik natuurlijk al omdat hij altijd hier rond liep en kwam vaker even een aaitje halen als ik uit mijn werk kwam en uit de auto stapte. Tot hij ineens 3 avonden aan een stuk naast me stond en de auto in probeerde te komen. Ik vond dat vreemd en zag toevallig de dag erna dat er een verhuisbusje bij de overbuurman stond. Toen ik even navraag ging doen bleek die man overleden :( Samen met een andere vrouw in de straat de kat in de gaten gehouden maar zij zou ervoor zorgen dat ze hem binnen zou krijgen en hem dan door het asiel laten ophalen. Na 3 dagen liep hij nog rond. Ze voerde hem wel hoor maar volgens mij had ze niet zo'n haast om hem te 'vangen'. Is een oudere vrouw en vond het wel gezellig zo. Ik heb hem toen naar binnen gelokt en in onze gang laten zitten. Maar goed, daar stond de maxi cosi enzo dus toen ik de gang even leeg wilde halen hebben we hem maar binnen gelaten. Meneer ging op z'n gemakje op de bank liggen en was gelijk helemaal thuis :) Tja, toen waren we gelijk om natuurlijk haha. We hebben hem toen nog even na laten kijken en laten chippen en sindsdien zit hij hier. Het enige jammere vind ik dat we niet weten hoe hij eigenlijk heette. Wij noemen hem maar gewoon poes haha :p

All: hier flinke krampen en ben ook steeds bang dat ik op de wc verrast ga worden maar tot nu toe niks. Ik vind het erg spannend!

7. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    @all: hier zijn de rode duivels aangetreden helaas... op naar en nieuwe ronde! ben er best ziek van :(

8. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    @liesjeexx balen meis. Ja kan me voorstellen dat je daar goed ziek van bent. In ieder geval heb je wel zekerheid nu. Maar ik voelde me afgelopen dinsdagavond exact hetzelfde.

@sterre82 wat een bijzonder verhaal. Idd jammer dat je de naam niet weet maar poes is ook leuk . Wel vervelend van de krampen.

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Liesje: wat balen zeg :( Ik snap helemaal dat je je er klote om voelt!

10. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Hi Liesjeexx, allereerst knap van je dat je stevig aan het minderen bent! 10 sigaretten per dag zou volgens artsen geen kwaad kunnen! het is natuurlijk altijd beter om helemaal niet te roken, maar stress is nog veel slechter voor een ongeboren kindje!

Ook ik ben een stevige roker geweest, in 2009 zat ik op zo'n 1,5-2 XXL pakjes Pall Mall per dag!
    Tijdens mijn zwangerschap in 2011 heb ik bewust doorgerookt (max. 7 sigaretten per dag --> Philip Morris 0.1) en onze zoon is kerngezond geboren! de placenta was schoon, kortom; hij heeft er niets van meegekregen!
    Na de bevalling ben ik gestopt en gestopt gebleven, op de een of andere manier had ik de behoefte niet meer om te roken.

Ik weet zeker dat als je eenmaal zwanger bent, je veel bewuster gaan roken, misschien zelfs kunt stoppen! mij is het niet gelukt, maar dat heeft me een heleboel stress bespaard :)

Succes met zwanger worden! (en maak je niet te druk over je sigaretje(s), vroeger werd er ook niet zo op gelet.

11. elvira88

elvira88 Lid

22 feb 2013
    81
    0
    0
    gastouder
    onbekend
    Ej

Ik ben ook bezig met de eerste al wel geminderd maar zit in streess periode.
    Heb 1x geprobeerd te stoppe lukte 4 dagen en nu nog steeds rook ik baal er wel van masr lukt gewoon niet misdchien als ik straks een posi test in handen heb wel

Vind super dat je al geninderd ben

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Liesje: hoe is het met je?

13. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sterre82: gaat redelijk hoor.. heb best wel last van ongi krampen..lange dag gehad op m'n werk..hoofdpijn en gewoon beetje last van stemmingswisselingen.... gelukkig leuke dingen gepland..en jij? al getest vandaag?

14. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een roker pakje per dag vanaf dat ik zwanger ben wel geminderd hoor naar ong 10a15:) nu nog afbouwen naar 5 helemaal stoppen is niet goed voor je in de zwangerschap ivm stress enzo dus 5 staan ze wel toe tuurlijk iedere sigaret is er een te veel maar 5 ipv een stuk of 25 is wel een verschil

15. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Hier ongeveer 3 weken gestopt met roken ik kon het gewoon niet meer over m'n hart verkrijgen dat ik doordat ik rookte misschien wel niet zwanger zou raken mijn ervaring is als je het echt echt graag wilt dan is het niet zo moeilijk om te stoppen bereid jezelf voor door op jezelf in te praten dat roken slecht is dag je daardoor nog niet zwanger bent etc ik was er op een gegeven moment zo klaar mee met die sigaretten dat ik er makkelijk mee kon stoppen en ook ik dacht eerst nooit dat t me ging lukken maar je bent sterker als je denkt

16. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ikkeook: knap dat je bent gestopt.. :)

Hier gaat het met roken nog steeds oké.. gisteren 8 sigaretjes gerookt dus weer wat minder...

@sterre82: heb je niet meer gehoord.. ben benieuwd naar je test!

@all: vandaag ga ik mezelf lekker verwennen.. zo lekker lunchen met een vriendin en daarna shoppen voor nieuwe kleren! vond wel dat ik het verdiend had!

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Liesjeexx,

Je moet je echt niet schuldig gaan voelen hoor. Het is al heel goed en knap van je dat je nu minder rookt.
    Ik rook zelf niet, mijn man wel. Hij wil ook stoppen met roken en hij vindt dat erg moeilijk. hij werkt op de bouw buiten en bijna al zijn collega's roken. Hij probeert wel al minder te roken.
    Mijn schoonzusje is zwanger geworden, ongepland maar wel gewenst. Maar ze heeft altijd gerookt en ze bleef gewoon door roken tijdens haar zwangerschap. Het kan enig effect hebben op je vruchtbaarheid, maar het hoeft niet.

Wij zijn nu inmiddels een jaar bezig met zwanger worden, maar elke keer wanneer ik ongesteld heb, voel ik mij behoorlijk verdrietig en teleurgesteld. En ik snap dat jij op zo'n moment eventjes dat sigaretje nodig hebt.

18. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Sterre82, hoe is het met je. Heb je de test al gedaan of niet? Heb je ff niet gesproken.

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden, wat gek, ik had geen melding gekregen dat hier nieuwe berichtjes stonden vandaar dat ik niet meer gekeken had.
    Ik had vrijdag niet meer getest, gister met sensitest ( negatief ) en vanmorgen met kv en ook negatief :( Ik heb nog wel allerlei klachtjes maar ga er nu vanuit dat ik niet zwanger ben. Dan maar hopen dat ik snel ongesteld word.

Mamie82: goed dat je al zoveel geminderd bent!

Ikkeook: super! Ik ben het af en toe ook helemaal moe en denk dan, ik stop gewoon maar tot nu toe is het me toch niet gelukt :)

Pukjepuk: wat een lief berichtje!

Liesje: was het nog leuk gister? Goed geshopt :)
    8 sigaretten is al heel netjes.. Mij zou het niet lukken op dit moment :)

Girly: hoe is het met jou?

All: nou hier dus alles negatief.. Balen maar goed, het was ook te mooi geweest als het zo was gegaan. Ik ben nog niet ongesteld maar hoop dat dat dan maar snel komt. Volgend weekend gaan we naar een festival en dan heb ik weinig zin om dan ongesteld te zijn ;)

20. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hey sterre82, wat vervelend dat je testen negatief waren. Hoop dan voor jou dat je snel ongi wordt maar dan niet tijdens het festival.

Hier gaat alles goed hoor. Beetje moe op dit moment maar dat komt door het etentje van gisteravond. Zijn vandaag 2 jaar getrouwd dus dat moest gevierd worden. Was allen zo gezellig dat we er pas om 3 uur in lagen en onze kleine lag om half 8 weer te roepen.
    Maar ja dat hoort er dan bij.

Deel Deze Pagina