Zwanger proberen te worden en roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liesjeexx, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Girly: gefeliciteerd! :) Dat moet zeker gevierd worden :)
    Hier niet getrouwd, wel al 11 jaar samen. We wonen nu 9 jaar samen in ons huisje maar we groeien er nu toch wel aardig uit. Vorige week hebben we een ander huis gezien waar we een goed gevoel bij hadden dus willen we nu gaan kijken wat onze mogelijkheden zijn. Morgen komt er een makelaar hier kijken om ons huis eventueel in de verkoop te gaan zetten. Vind het wel spannend :)

2. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Sterre82: Dank je wel. en wauw dat is al een heel periode 11 jaar.
    Spannend zeg dat huis zoeken. Ik hoop dat het allemaal lukt voor je.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou makelaar geweest, nu woensdag nog een afspraak met hem om te kijken wat we voor prijs kunnen vragen e.d. en dan misschien ons huisje de verkoop in, spannend!
    Hier nog steeds niet ongesteld, zo balen ;) Ik zit te twijfelen of ik morgen nog een test zal doen maar ben zo bang dat hij weer negatief is.

Hoe is het met jullie?

4. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sterre82: ik zou gewoon nog een testje wagen.. je bent toch overtijd! blijf erin geloven! gaaf dat jullie het huis in de verkoop doen! hopen dat het snel verkoopt!

Hier gaat alles goed! drukke werkweek voor de boeg met veel saaie vergaderingen.. Gelukkig niet meer ongesteld..wat had ik een kramp zeg! Kunnen we weer lekker oefenen ;) besloten om niet meer naar m'n vruchtbare dagen te kijken..gewoon lekker klussen als we er zin in hebben.. Even de druk eraf!

Hoe gaat het met de rest hier?

5. Bunny86

Bunny86 Nieuw lid

27 mei 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi ik ben ook een flinke doorroker, maar mijn mening is als ik nu stop geeft dat alleen maar stress en stress is vaak nog slechter. En aangezien ik me toch al sufpieker lijkt me dat niet verstandig;). Zodra her raak mocht zijn ga ik ook stoppen. Succes

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    dat je nu al minder rookt is al een goed teken.
    Maar je geeft aan zodra je zwanger bent stop je,

Ben niet iemand die een ander oordeelt,
    Het is moeilijker om in 1 keer te stoppen

in ieder geval succes met zwanger worden!

7. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik vond het minderen juist lastiger dan in 1x stoppen. Dan ging ik toch weer meer roken omdat ik vaak dacht: nou 1 extra kan wel. Maar die ene werden er al gauw 2,3 en meer haha. Iedereen heel veel succes met stoppen! Het is echt zoveel fijner om rookvrij door het leven te gaan :) Hou vol!

8. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    De eerste zeven rondes rookte ik en ben ik niet zwanger geraakt. Ik ben dan gestopt met roken en de ronde daarna bleek ik zwanger :p

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Mijn man en ik rookte allebei zware shag.. en binnen 2 maanden was ik zwanger.. toen wel direct gestopt :)

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tsja maar dat is ook zo met dikke mensen... Wordt ook meteen van gezegd dat je dan maar moet stoppen met snoepen en teveel te eten ;) Er schuilt zoveel meer achter dan het eten zelf...

Mijn schoonmoeder heeft stug doorgerookt tijdens de zwangerschappen. Mijn man heeft hierdoor vanaf kind af aan een slecht gebit door slechte doorbloeding. Er is gezegd door de tandarts dat dit waarschijnlijk komt door roken van de moeder. Nog afgezien van het feit dat ze COPD had door het roken en overleden is aan longkanker op de leeftijd van 54 jaar...

Wellicht een motivatie om te stoppen? En waarom pas als je zwanger bent, je kan beter nu al beginnen :) Als je zwanger bent heb je al zoveel andere dingen aan je hoofd.

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Liesje: ik hoop ook dat we het snel verkopen :p
    Wat voor werk doe je? Of zeg je dat liever niet hier?
    Wat rot dat je zo'n last van krampen had :( Ik had dat voor de zwangerschappen ook maar nu gelukkig niet meer.

Hier niet getest vanmorgen, ben zo bang dat tie weer negatief is :( Ondertussen nog niet ongesteld en zit vandaag op dag 35. Een paar maanden geleden heb ik een keer een cyclus van 36 dagen gehad maar ik ben toen wel ontzettend ziek geweest, met bijna 40 graden koorts dus dat vond ik niet zo gek toen. Verder nooit langer dan 34 dagen...moeilijk hoor, ben zo bang voor die teleurstelling ;)

12. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sterre82: werk op een groot secretariaat bij een jeugdhulpverleningsinstelling... Snap dat je bang bent voor een negatieve test, maar de uitslag verandert niet als je wacht.. als je het doet heb je zekerheid! Maar je moet natuurlijk doen waar je jezelf goed bij voelt!

@de rest die reageert heeft: iedereen heeft z'n eigen mening natuurlijk en zit anders in elkaar... in 1x stoppen werkt voor mij niet.. Ben nu geminderd naar8-9 sigaretten per dag en merk dat ik het steeds minder lekker vindt als ik meer rook dan dat... De afkeer voor de sigaretten komt dus wel, maar kan toch nog niet helemaal zonder!

@all: Vandaag een drukke vergaderdag gehad..ben echt ontzettend moe! dacht dat m'n ongi weg was, maar vanmiddag toch nog een klein beetje bloed... Gister precies hetzelfde... raar lijf van mij! Hoe gaat het met de rest?

13. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hoi all, Hier alles rustig zijn gangetje. Lekker klussen niet alleen voor de tweede maar ook voor de nieuwe slaapkamer van ons zoontje. (hij krijgt een cars kamer met een zelfgemaakt cars bed). Verder druk met werk.

@ Sterre82 Spannend zeg alles rondom het huis. Ik hoop dat het lukt.
    En ik zou inderdaad gewoon nog een testje doen dan weet je het zeker en mocht je na een aantal dagen nog niet ongi worden dan kun je misschien (als je het nog niet gedaan hebt) de huisarts bellen. Misschien dat die je wat meer helderheid kan geven over dit.

@ Liesjeexx wat je zei met het stukje @ de rest daar heb je helemaal gelijk in. en wat goed dat je er gewoon weer even van gaat genieten zonder al te veel aan je vruchtbare dagen te denken.
    Maar balen zeg van die krampen.

14. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Wil je horen dat het gezond is? Dat het je kans op zwanger worden niet verkleint? Je weet zelf ook wel dat stoppen beter is. Houd jezelf niet voor de gek. Stress heb je toch wel, peuk of niet. Haal liever de oorzaak weg.

15. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    @black roses: Natuurlijk begrijp is dat het niet gezond is.. ik kom niet uit een ei en begrijp de risico's.. In mijn geval kan ik de oorzaak van de stress niet wegnemen, aangezien m'n vader onlangs een hartinfarct heeft gehad en er op m'n werk zo'n grote reorganisatie gaande is dat ik niet weet of ik binnenkort nog een baan heb om naar toe te gaan... Het leven is niet altijd zo zwart wit en ik doe echt m'n best om nu gezonder te gaan leven...

16. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    rookte bij beide voordat ik zwanger was... en bij beide gelijk zwanger

belangrijkste is gewoon als je zwanger bent dat je dan stopt
    alhoewel stress ook heel slecht is tijdens zwangerschap maar daar is ook vast een oplossing voor

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Goh ik zat gistermiddag nog te denken, we hebben nog geen 'discussie' gehad hier maar dat had ik niet moeten denken :p
    Tja iedereen weet dat roken slecht is, of je nu wel of niet zwanger bent, of zwanger wilt worden, daar is geen discussie over mogelijk.
    Ik vind het een ander verhaal als je zwanger bent en je gaat dan toch door. Persoonlijk vind ik dat gewoon niet kunnen en ben zelf ook 2 keer gestopt, gewoon in 1 keer. En ja, dat was moeilijk maar je weet waar je het voor doet. En al doe je het niet voor jezelf, dan ben je het verplicht aan het kindje dat je draagt. Ik reageer dan ook bewust niet op meiden die zeggen bewust door gerookt te hebben of dat artsen zoveel sigaretten toestaan want dat vind ik gewoon not done.(niet lullig bedoeld trouwens hoor ;)) En stress..ja wat is stress. Ik kan natuurlijk niet over iemand anders haar leven beoordelen maar stress om het stoppen als je zwanger bent vind ik raar. Op zo'n moment stoppen geeft juist die stimulans om door te zetten. En liever dan even een paar weekjes doorzetten (want die zin in een sigaret gaat echt weg) dan de hele zwangerschap 'stress' omdat je toch door gaat.

Smiley: juist, precies hoe ik er ook over denk!

Liesje: wat grappig, ik ben ook secretaresse :) Ik ben nu thuis maar daarvoor heb ik bij iemand gewerkt met een consultbureau voor mensen die zwanger wilden worden. En ook daar kwam ik er genoeg tegen die nog rookten ;) Werk je fulltime nu? Wel rot zeg dat ze aan het reorganiseren zijn en je niet zeker weet of je mag blijven :( Zijn geen leuke tijden.
    Ik ben trouwens ook altijd zo maf ongesteld. Denk ik dat het over is, begint het de dag erop weer pff. Ben er wel een dag of 5 a 6 'zoet' mee.

Girly: Wat doe jij voor werk?
    Gaaf hoor zo'n cars-kamer! Maakt je man dat bed zelf? Hier is de oudste ook heel lang cars-fan geweest maar nu al een tijdje t.homas de tr.ein. De rugtas die hij kreeg omdat hij dag en nacht droog is wordt onder iedereen zijn neus geduwd, van de week ook bij de tandarts :D

All: vanmorgen toch een testje gedaan en weer negatief. Ik ga er nu vanuit dat ik gewoon echt niet zwanger ben omdat het nu ook gewoon te lang geleden is dat we geklust hebben (arme man van mij hihi :)) Of de zwemmers moeten wel heel lang rond gezwommen hebben :p Nu maar hopen dat ik snel ongesteld word dan.

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Rose gespot.. Hoop dat het doorzet!

Hier koekjes aan het bakken met de kids.. Oh god, waar ben ik weer aan begonnen :D Alles zit onder de bloem.. Wordt nog poetsen dadelijk want de makelaar komt straks ook weer om de prijs en alles te bespreken. Die zakt gelijk met een aantal procent denk ik :p

19. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Sterre82: Ik denk dat die discussie altijd zal blijven.. Ik denk dat iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, zolang het je kind niet in gevaar brengt.. Balen trouwens dat je test toch negatief was! Dan hoop je inderdaad maar dat je ongi doorzet, anders duurt het weer zo lang voor de volgende cyclus! Succes met opruimen straks trouwens! Als volwassenen koekjes bakken is al een zooitje, moet je nagaan met de kids ;)

@Girly1985: Leuk zeg zo'n cars kamer! Helemaal leuk dat jullie het zelf gemaakt hebben! Ben jij zo'n klusser dan? Ik probeer er inderdaad wat minder druk op te leggen. Ik werd er namelijk zo saggo van dat geplande klussen en dat het dan niet lukt..

@all: Vandaag alweer minder gerookt! Zit nu pas op 3 sigaretten.. Ben best wel trots op mezelf.. Heb er vertrouwen in dat ik zelfs al kan stoppen voordat ik uberhaupt zwanger raak.. :)

20. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Liesjeexx wat goed van je dat je nog minder gerookt hebt. Over het algemeen ben ik niet zo'n klusser hoor maar met de juiste tekeningen en wat hulp van man lief lukt het vaker. Maar bv behangen gaat me best goed af. Al zeg ik het zelf.

En ja die discussie zal altijd blijven.

Sterre82 wat leuk koekjes bakken zeg. Hopelijk was alles een beetje snel schoon en is het een goed gesprek met de makelaar.
    Wel balen dat de test weer negatief was maar dapper dat je het toch gedaan hebt. Aangezien je er zo tegen op zag.
    Ik ben leidster op een kinderdagverblijf. Ik werk op een babygroep. (Iets wat op dit moment ook niet helpt met minn kinderwens. Al die kleintjes)

Deel Deze Pagina