Liesje: ja precies, je weet zelf het beste wat goed voor je is. Ik hoop ook dat het doorzet maar voor nu is het weer even niks. Maar ik verwacht het morgen wel, zo begint het bij mij altijd. Wauw 3 sigaretten! Goed joh, zou mij echt niet lukken Girly: wel handig zo'n man. Die van mij heeft echt 2 linkerhanden. Wel goed met z'n hoofd maar af en toe zou het toch ook handig zijn als hij wat zou kunnen. Bedankt dat je me dapper vindt haha.. Ik vond het wel doodeng en toen het ook nog negatief was..pff Nou ja, heb nu wel zekerheid. Leuk tussen de baby's. Begrijpelijk dat het je nu niet echt helpt.. Bij mij zou het ook behoorlijk kriebelen met al dat kleine spul Ravage was gelukkig snel opgeruimd Ach kinderen blij dus dan is het al snel goed haha. Makelaar is geweest en heeft ons een helder beeld gegeven over hoe en wat. De vraagprijs viel gelukkig erg mee. Ik was toch even bang dat we flink verlies zouden gaan krijgen maar dat valt gelukkig mee. Hopelijk kunnen we misschien zelfs quit draaien.
Sterre82 ja ik ben ook heel blij met een man die 2 rechterhanden heeft met klussen. Hij heeft samen met familie en vrienden ook het grotendeel van het huis gedaan qua verbouwing toen we er in kwamen. En ja geloof ik graag als de kids blij zijn dat het dan algauw goed is. Maar fijn dat het gesprek meeviel met de makelaar Ik geloof ook helemaal dat je het doodeng vond om die fest te doen. Hoop dat je snel ongi wordt. Ben je van het wachten af
Hey meiden! Hier heeft de ongi zo goed als doorgezet Ben er wel blij om. Wel jammer dat ik niet zwanger ben natuurlijk maar goed, niet ongesteld en negatieve testen is gewoon niet leuk. Girly: dat is wel fijn als je man zoveel kan! Hier gelukkig wel wat vrienden die ik op kan trommelen Liezje: vandaag ook weer zo goed gegaan met roken?
Wij zijn nu meer dan een jaar bezig en ik was ook een flinke roker. Heb altijd gezegt als wij voor een kindje gaan stop ik. En daar heb ik me tot de dag van vandaag aan gehouden. Je hebt uiteindelijk een mooi doel waarvoor je het doet. Jammerlijk dat het bij ons nog steeds niet raak is en voor mn gevoel voor niks gestopt ben.. veel succes!
Eviii: wat rot dat het nog steeds niet gelukt is Ik snap dat je daarom het gevoel hebt voor niks te zijn gestopt maar dat is natuurlijk niet zo, weet jij ook wel Ben je al naar de huisarts geweest?
Ik rookte ook al dik 11 jaar dan wel geen pakje per dag maar wel genoeg. Ben 1 januari gestopt met de pil en met roken dacht dan valt het niet op voor mensen op zn datum. Moet zeggen dat het best moeilijk was en ik van helemaal niet meer roken naar een weekend roker ging. Daarna ben ik bijna weer elke dag gaan roken tot ik 28 maart zwanger bleek te zijn ik heb letterlijk geen sigaret meer aangeraakt. Dat heeft me ook geen enkele moeite gekost ik denk omdat ik nu erg gemotiveerd was en zo voelde het ook. Nu kan ik niet eens tegen de geur van een sigaret het is pas 3 maanden maar kan me niet meer voorstellen dat ik een echt roker was ik denk dat moeder natuur ook wel haar werk doet en je lichaam er niet meer om gaat vragen.. Hoop dat het gaat lukken en idd anders zo min mogelijk dat is altijd nog beter dan stress hebben daar wordt je niet zwanger van.. Succes meiden!
Excuus maar moet even spuien... Vandaag niet echt goed gegaan met roken.. heb dan ook een vervelende dag achter de rug.. Wilde vandaag met een collega praten omdat ik erg veel last heb van haar gestress..van het moment dat ze binnen komt tot het moment dat ze weggaat straalt ze stress uit..tevens uit ze dit ook steeds door te zeggen hoe druk ze het heeft en als een olifant door de kamer te lopen.. Nu wilde ik het doen na het werk overleg,. tijdens het werkoverleg zouden we het hebben over een aantal veranderingen die we willen doorvoeren om het werk efficiënter te maken.. nu werkt m'n collega er al 8 jaar en vertelt bij elke verandering dat ze het nooit zo gedaan hebben en werkt echt elke verandering tegen..simpelweg omdat ze niet tegen verandering kan en zich naar mijn idee niet belangrijk genoeg meer voelt omdat onze teamleiders meer aan mij en een andere collega vragen dan aan haar als werk veteraan.. Nu hadden we die discussie over die veranderingen afgelopen dinsdag al gevoerd en we hebben hierover een afspraak gemaakt..kwam ze er vanochtend tijdens het overleg weer op terug.. Ik ben altijd redelijk voorzichtig in het kiezen van m'n woorden om niemand voor het hoofd te stoten.. vertelde ze me dat het niet aan de verandering ligt maar dat ik bazig ben en dat het gaat om de manier waarop ik tegen haar praat.. Waarvan ik dus weer bij mezelf denk: de enige reden waarom ik soms geïrriteerd over kom is omdat zij mij zodanig opgefokt en gestresst maakt.. ze praatte echter zodanig over me heen dat ik tijdens het overleg niet zoveel meer hierover kon zeggen... tevens had ik hierna absoluut geen zin of behoefte meer om met haar over haar stressen te praten... Het zit me echter wel dwars.. ik heb haar net een app gestuurd dat ik het na het weekend nog even wil hebben over vandaag, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat gesprek aan moet praten of überhaupt moet beginnen... ben zo boos en teleurgesteld in haar... Hebben jullie ideeën?
Liesjeexx wat naar zeg. Dat je zo'n rot dag gehad hebt. Ik ken het gevoel. Ik heb ook zo'n collega gehad. Wel goed dat je haar een app gestuurd hebt om er nog een keer over te praten na het weekend. Probeer een rustig moment uit te zoeken en zoek ook een rustig plekje op. Misschien dat je er iemand bij kan laten zitten die onafhankelijk is en vraag haar eerst je verhaal af te laten maken voor ze feedback/commentaar geeft aan jou. En dat het dan niet zo goed gaat met roken begrijp ik best. Geeft niets zulke momenten zitten er tussen en als het wat rustiger is kun je je er weer vol tegen aan gaan. Neem het jezf niet kwalijk dat je nu wat meer gerookt heb dan je met jezelf hebt afgesproken. Stacy wat goed van je dat je zo in 1 keer gestopt ben toen je erachter kwam. Sterre82 fijn dat het heeft doorgezet. Nu heb je definitief duidelijkheid en nog voor het festival of niet. En gelukkig dat je mensen in de omgeving hebt die kunnen helpen. Eviiii balen meis dat jullie al zolang bezig zijn zonder succes. Ik kan best begrijpen dat je je zo voelt. Maar geef de moed niet op. Ik vind het heel knap dat je al zolang gestopt bent ondanks alle tegenslagen. Houd vol!!!!!
Stacy: ben het met je eens dat je dan gewoon super gemotiveerd bent. Al vond ik het bij de 2e toch wat moeilijker hoor. Maar goed, als ik nu zwanger van de 3e zou raken zou ik weer zo stoppen. Liesje: spui hier maar hoor, daar is het forum voor. Wel lastig zeg van je collega. Hier naast me zit iemand die ook bijna iedere dag thuis komt met verhalen over zulke collega's. Heel erg vervelend als iemand niet mee wilt in veranderingen en vast blijft houden aan oude gewoonten. En dat het dan ineens weer niet aan de veranderingen ligt maar aan jou..dat is gewoon een stom excuus Ik denk eerder dat ze dan bang is voor haar positie en eventueel verworven 'rechten'. Ik ben ook niet zo'n held in zulke gesprekken (al heb ik er wel genoeg gevoerd toen ik bedrijfsleidster was) Ik zou het gesprek zo snel mogelijk voeren, kort maar duidelijk houden en net wat girly al zei, haar vragen je eerst uit te laten spreken en/of iemand erbij laten zitten. Succes morgen! Lijkt me erg stressvol dus zou ik me even zeker niet schuldig voelen over het roken. Girly: hoe gaat het met klussen voor de cars-kamer? All: hier goed weekend gehad. Gister dat festival, was leuk maar koud brrr. Morgen gesprek bij de bank om te kijken wat we kunnen qua hypotheek e.d. Ik ben erg benieuwd.
j@ Sterre82 Jammer dat het festival zo koud was. En spannend hoor morgen bij de bank hoop dat het voor jullie positief uitpakt. Het klussen stond dit vandaag stil. Hebben heerlijk genoten van het weer. Maar langzaam komt er schot in de zaak. Liesjeexx Heel veel succes morgen. Hoop dat het meevalt en goed gaat voor je.
Ik minder erg met roken eens positief getest, maar ik stop niet volledig. Nu heb ik wel DE manier gevonden om het dragelijk te maken, de electronische sigaret! En ja het werkt, het moet wennen maar het werkt. De smaak vanille is heel erg lekker. Je krijgt de nicotine nog wel maar niet de teer en andere troep binnen. Ja de nicotine is nu ook niet ok maar ja je moet wat he? Het ruikt niet en goedkoper ook, misschien een tip?
Liesje: hoe is het gegaan vandaag? Girly: lekker he dat weer. Het blijft de hele week zo, yay Dottielola: gefeliciteerd met je zwangerschap Bedankt voor de tip. Ik voel er zelf niks voor maar misschien iemand anders wel. All: gesprek bij de bank ging goed. Ook dit viel weer heel erg mee. We hebben gelukkig best wat ruimte als we dit huis verkocht krijgen. Fieuw, ben wel blij
@sterre82: super dat het gesprek bij de bank zo goed ging! hopen dat jullie huis snel verkoopt! Hier gaat het oké.. m'n collega was er vandaag niet.. ik zie haar pas donderdag! dus heb m'n gedachten lekker verzet, hard gewerkt en daarna lekker bij een vriendinnetje gaan eten! @dottielola: gefeliciteerd met je zwangerschap! @all:: gisteren een lang gesprek gehad met m'n vriend en we hebben besloten om even een pauze te nemen... we vinden het allebei niet de tijd om nu te beginnen... zo instabiel allemaal... hij komt er nu achter dat hij misschien toch nog wat langer wil wachten... en ondanks dat mijn eierstokken klapperen, moet hij er ook klaar voor zijn.. ik ga niet meer beginnen aan de pil, want ik voel me zonder die hormonen echt weer een stuk lekkerder, dus andere voorzorgsmaatregelen nemen.. ik lees en leef nog steeds gezellig met jullie mee als dat mag? ondanks dat ik zelf niet actief meer bezig ben, kan ik wel blij zijn voor jullie en met jullie meedenken!
Hoi dames, Mag ik ook meeschrijven hier? Ik zit in hetzelfde schuitje: roker en proberen zwanger te worden. Heb al vele malen nagedacht over hoe dat nou moet als ik een positieve test in m'n handen krijg... Je wilt natuurlijk het beste voor je kindje, maar aan de andere kant... stoppen .. pffff.... weet gewoon niet of het me lukt. En daar voel ik me dus nu al schuldig over..
@ sterre82 wat fijn he dat het weer zo blijft zou het nu eindelijk zomer worden. @liesjeexx balen dat die collega er niet was maar goed dat je lekker je zinnen verzet hebt. Tuurlijk kun je nog lekker mee kletsen en ja dat jullie toch nog wat langer willen wachten is toch prima gaat erom dat jullie er idd allebei klaar voor zijn . @ koffiekoekje natuurlijk ben je welkom. Gezellig en wat spannend dat jullie ook voor ee nieuwe kleintje gaan. Wordt het voor jullie de eerste? En ja wat dat roken betreft ik ken het helemaal. Maar het komt helemaal goed. Voel je ook absoluut niet schuldig. Ook niet als je zwanger blijkt te zijn e je kunt niet in 1 keer stoppen. Afbouwe is ook goed daar ben ik nu al mee begonnen. Ik zit nu op 2 a 3 sigaretten op een dag maar minder lukt me ook nog niet. En soms rook ik er op een baaldag meer. Voelde me er ook heel scbuldig over in het begin maar ging daardoor ook alleen maar eer roken. Heb dus voor mezelf besloten dat het niet erv is als je een baaldag hebt. Hoort erbij. @ alle. Hier lekker rustig. Nu aan he genieten in de zon in mijn pauze. Wrs binnen nu en 3 dagen mij ei. Dat was de vorige keer in ieder geval zo. Ik voel hem meestal komen. Haha lucky me
Mag ik ook meekletsen, roep al maanden dat ik wil stoppen! Maar echt stoppen is er niet van gekomen! Ik ben een tijd geminderd, maar nu weer op oude nivo....pfff! Hopelijk kunnen we elkaar steunen, misschien dat dat mij helpt!
Welkom julia 1984 tuurlijk mag je gezellig meekletsen. Balen zeg dat je weer op het oude niveau zit. Maar komt vanzelf wel goed hoor. Over een tijdje gaat het misschien allemaal wel wat makkelijker. Iedereen heeft zijn ups en downs
Tip...neem van een sigaret 3/4 trekjes en maak deze uit...heb je weer de behoefte dan doe je t zelfde... K vind t heel vies om een uitgemaakte sigaret weer aan te maken..smaakt heel anders ( weet niet of deze tip al voorbij is gekomen, heb niet alles gelezen)
Ik ben begonnen aan het boek van Allen Care, hoop zo te kunnen stoppen. Ga ook vlg week beginnen met hardlopen.
Liesje: oewh je ziet je collega donderdag pas, balen. Wat jammer dat jullie even pauze nemen maar wel begrijpelijk als je vriend dat aangeeft. Hier is het nu ook even afwachten. Vorige maand was min of meer per ongeluk gebeurd maar we zijn er nog niet bewust voor bezig. Zeker nu we het huis willen verkopen enzo, even afwachten allemaal. Koffiekoekje: welkom, gezellig! Voel je niet nu al schuldig hoor. Wie weet hoe je reageert als het zover is. Ik dacht ook niet te kunnen stoppen maar die positieve test gaf me zo'n boost om te stoppen Girly: lekker van het zonnetje genoten Inderdaad handig als je je ei voelt komen. Ik kan dat nooit zo goed ontdekken. Weet wel dat hij geweest is omdat ik daarna meestal van die vage klachtjes heb, gevoelige boobs enzo. Julia: jij ook welkom! Altijd fijn als je met mensen kan kletsen die met hetzelfde zitten. All: hier eindelijk niet meer ongie..pff duurt bij mij altijd 5 a 6 dagen. Duurt het bij jullie ook zo lang?