De enigen die het weten zijn wij en jullie, verder hebben we het aan niemand verteld. In onze woonplaats wordt er meer over dat met mekaar gepraat, en nooit op een positieve manier. Erg vervelend. Mijn moeder weet wel dat we kinderen willen, maar niet dat we nu bezig zijn. Beste vriendin is helemaal tegen kinderen. In haar woorden: "mocht ik zwanger raken dan laat ik het direct weg halen" Lijkt me niet gezellig om dit met haar te bespreken. Daarom zit ik ook op dit forum, kan ik het lekker van me af schrijven!
Ons eerste kindje is geboren na het Mmm traject, niemand wist de we in het ziekenhuis liepen voor behandeling, dus complete verassing. Deze zwangerschap is voor ons ook een verassing, kan niet wachten tot we het van de daken mogen schreeuwen
Hier vanaf het begin heel open geweest, eigenlijk van de daken geschreeuwd. Dacht toch: Het echte leuke nieuws komt er snel achteraan... Nou mooi niet! Nu het iets langer duurt denk ik wel: Had ik maar even me mond gehouden... Als het elke maand weer een teleurstelling is is het ook best irritant dat je steeds tegen iedereen moet zeggen: nee, het is weer niet gelukt... Ik zou het voorlopig even voor jezelf houden en als het straks écht lang duurt kun je het altijd nog tegen een paar mensen zeggen...
Hier ook afgesproken het stil te houden, om idd die vervelende vragen elke maand te voorkomen.. Maar vind dit enorm lastig! Wil al anderhalf jaar kindje en heb vriendin die sindsdien erg meeleeft.. Maar mag het haar van mijn vriend niet vertellen omdat hij dan bang is dat straks meer mensen het weten.. Zo moeilijk om tegen haar te moeten liegen
Hier hetzelfde, wilde het zeker niet aan iedereen vertellen (!), maar heb het aan 5 hechte vriendinnen verteld, met het idee dat het toch niet lang zou duren (dom..). Nu in ronde 6 en elke keer als ik ze spreek kijken ze me vragend aan. Ze vragen het niet, maar ze verwachten wel nieuws. 1 vriendin weet precies hoe het zit, haar hou ik ook elke maand op de hoogte en ze leeft enorm mee. De anderen weten dat we ah proberen zijn en verwachten nieuws. (Maar tussendoor geen updates). Nu wel spijt dat ik het aan ze verteld heb (behalve aan die ene). Maar ja niks meer aan te doen! Voor de rest vertellen we het aan niemand, ook niet aan ouders of zussen etc.
Hier hebben we het tegen niemand verteld. Ook de zwangerschap zelf pas na de eerste echo (8 weken) met ouders, broers, zussen gedeeld. Vond het heerlijk om samen zo'n mooi geheimpje te hebben (terwijl ik normaal best een flap-uit ben) en zou het niet anders gewild hebben. Van een vriendin weet ik dat zij bezig zijn en die krijgt van een andere vriendin echt wekelijks de vraag of er al nieuws is. Heel irritant lijkt me dat!!
Ik heb het aan een vriendin vertelt, bij haar was ik ook op de hoogte, en noodgedwongen aan mijn collega's omdat ik scans bij kinderen moet maken waar lichte straling in zit en mezelf daar dus niet aan wil blootstellen Aan de rest houden we vol dat mn vriend er absoluut nog niet aan toe is dus volgens mij heeft niemand wat door. Ik vind het overigens wel fijn dat een vriendin het weet, daar kan ik dan mn twijfels en onzekerheden mee delen en samen balen als het niet gelukt is
Toen we net begonnen wisten alleen twee goede vriendinnen het. Wilde het niet tegen iedereen vertellen, geen zin in hoopvolle blikken iedere maand, niet dat mensen raar gingen kijken als je toevallig eens de griep had etc. We hadden gehoopt gewoon een keer als verrassing met goed nieuws te kunnen komen. Helaas zijn we nu net in het begin van de mmm en inmiddels weten meer mensen dat we heel graag zwanger willen worden. Dit vanwege de ziekenhuis afspraken maar ook om vervelende toespelingen te voorkomen van wanneer het bij ons een keer ging gebeuren. In het begin (en ook voordat we bezig waren) kun je dat nog wel hebben, maar als je net gehoord hebt dat de kans dat het natuurlijk gaat vrij klein is komt zoiets extra hard binnen. Nu dus heel open over onze wens.
Ik heb het niemand verteld toen ik begon. We zitten nu in de MMM dus nu weten wel heel veel mensen het. Anders krijg je van die vragen wanneer we nou eens aan kinderen beginnen enzo. Dan kunnen mensen er rekening mee houden dat ze dat niet moeten gaan vragen.