Ja idd Sher! en je wilt dat alles klopt in het plaatje wanneer je de stap neemt. Ik wilde vanaf mijn 22ste al kinderen en ben ondertussen 36 (slik) en heb nooit het vertrouwen in mijn relaties gehad om er voor te gaan of om er overna te denken en en nu is alles goed, we zijn er beide helemaal klaar voor en het voelt ook echt juist nu. Nu we er bewust voor gaan en ondertussen ronde 4 in heb ik ook die angst.... helemaal omdat die klok ook tikt.
8 jaar geleden heb ik ook elke keer bloedverlies gehad.... (3 van de 4 weken) ziekenhuis bezoek na ziekenhuis bezoek, bleek iets te zijn met mijn baarmoederhals! En als je jonger bent denk je er niet echt over na wat daar dan de gevolgen van zijn geweest!
Ik ben niet bang dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen. Wel wilde ik altijd jong kinderen krijgen, maar om verschillende redenen nog niet begonnen. Nu is het allemaal wat stabieler, ik heb alleen net een andere baan, maar ik heb zoiets van: werk komt er wel weer. Ik ben maar één keer jong en mocht het toch niet lukken, dan heb je eventueel nog genoeg tijd voor het medische circuit. We zien wel wat het wordt. Volgende week vrijdag zou ik mogen/kunnen testen (als ik niet ongi ben geworden), maar eigenlijk komt dat niet zo goed uit. Nu wil ik kijken of ik kan wachten tot na het weekend.. Maar heb al tegen mijn partner gezegd dat ik niet weet of ik dat wel vol houd..
Goede morgen Dames, Ik heb vanochtend even meegelezen, wat spannend allemaal zeg! Ook wij gaan voor ons eerste kindje sinds april 2011 bezig, sinds 3 maanden ook met ovulatietesten...Ik vind het nu al erg lang duren hoor! Ik dacht voorheen dat het uitzonderingen waren als het lang duurde maar nee schijnt dus heel normaal te zijn... Deze week ook weer in mijn omgeving twee kindjes geboren en zwangerschapsnieuws, allemaal heeel leuk natuurlijk maar ik ken dat ene stemmetje haha Nou meiden heel veel geluk gewenst en laat het weten he als iemand positief nieuws heeft! Liefs, Tulpje
Hallo, Ik herken dat gevoel, bang zijn dat het niet lukt of heel lang gaat duren. Probeer er maar niet teveel mee bezig te zijn (wat heel moeilijk is). Ben nog niet begonnen met temperaturen wel met ovu. testen.
Ik kan over 3 dagen testen, ik voel nog helemaal niks, niet in richting menstruatie en ook niet richting zwanger. Dat heeft natuurlijk niks te betekenen. Een vriendin van mij merkte ook helemaal niks van haar zwangerschap in de eerste paar weken, alleen omdat ze over tijd was en een test heeft gedaan. Dus ja alles kan nog! Van een kant kan ik niet wachten tot zaterdag, van de andere kant ben ik bang voor de teleurstelling en wil het liever niet weten. Sommige dames hier testen al heel vroeg, ik durft bijna niet te testen . Spannende dagen, is ronde 4 de geluksronde?????
@ Baddie69: Moeilijk he dat wachten, ik hoop het voor je meid dat ronde 4 jouw geluksronde is! Ik kan ook nooit wachten tot na NOD, ik neem het me elke keer voor maar test dan toch meestal 2 dagen voor NOD.. Ik ben sinds vorige maand trouwens overgestapt op de CB ovulatietest, vond het zo'n gedoe met die streepjes vergelijken elke dag...De digitale CB bevalt tot nu toe goed, meer dames ervaring mee?? (Wel erg duur BTW!)
Bij mij zit het ook wel in mijn achterhoofd; wat als....? Maar probeer me er niet te druk om te maken. We zijn ook maar pas bezig. Zijn er mensen in jullie omgeving die weten dat je zwanger probeert te raken? Bij ons nog niet (in elk geval zelf niks verteld, misschien wel vermoedens).
Bij ons weet niemand dat we proberen zwanger te raken Mijn eigen familie en schoonfamilie weten wel dat ik heel graag kindjes wil, maar ze denken allemaal dat we wachten tot na ons huis verkocht is en we zijn verhuisd naar een groter huis. In eerste instantie was dat ook de bedoeling...maar ik ben 26 en wilde nu echt wel gaan beginnen, wie weet hoe lang het nog gaat duren? dus heb vriendlief weten te overtuigen Vind het wel lastig dat ik er met niemand over kan praten(buiten vriend om dan, en die snapt ook niet alles ), daarom is het forum zo fijn! Ik kan nu ook al helemaal wegdromen bij de gedachte over hoe we het gaan vertellen als ik zwanger zou zijn, en hoe familie dan reageerd enzo lijkt me zooo leuk...
Inderdaad, cupcake. Bij ons denkt ook iedereen dat we wachten totdat ik een vaste baan heb. Nou heb ik dit nog niet, maar al wel meer financiële zekerheid. (en wat is zekerheid he?) Zie net dat we allebei in de 3de ronde zitten, we lopen dus aardig gelijk op. Mijn moeder weet wel dat de wens er is, net als een vriendin van mij, maar nog nooit gezegd dat we er al mee bezig zijn. Denk wel dat ze sterke vermoedens hebben, in elk geval de vriendin. (al van alles gekregen voor áls we een kleine hebben) Soms wel lastig hoor, om het er nog niet over te hebben,.. maar vind ook dat het nu echt nog iets is tussen ons.
bij ons weet ook niemand dat we ermee bezig zijn, maar vind het zó moeilijk om niks te zeggen! Vind het ook best moeilijk te bedenken hoe we het gaan vertellen, maar dat zal vast komen als het zover is.. Hopelijk duurt het niet lang meer!
@Sitalita; ja idd, een leuk geheimpje tussen jou en je partner Ik kan van de heerlijk binnenpretjes hebben als er door (vooral)schoonfamilie opmerkingen gemaakt worden over nieuwe nichtjes/neefjes....Jullie moesten eens weten denk ik dan
Haha, inderdaad! Hier ook hoor... Ben trouwens best erg,.. zit nu al over namen na te denken, de babykamer inrichten, echt van alles! Kan er echt in blijven hangen als ik dit wil...
Namen ben ik ook al wel mee bezig. Meisjesnaam kom ik/komen wij wel uit, maar een jongensnaam.. poeh dat is moeilijk!
Ow, en sitalita! buiten dat we gelijk oplopen is onze nod ook bijna gelijk! Ik weet niet precies wanneer mijn nod is (expres niet uitgerekend).... maar wel eind september
@Cupcake: Nou.. spannend zeg! Ik weet het ook niet exact.. zit nu tussen de 29 en 32 dagen, dus heb 31 dagen aangehouden. Wil wel pas de 26ste gaan testen dan... Ach we zien wel! @Lisa1: Ja hier ook de meisjesnaam al wel duidelijk.. ook de jongensnaam nog niet. Al wel een idee, maar nog niet het wauw-effect. haha! En wil het liefst ook 2de namen erbij. Onze eerste zoon zal dan ook vernoemd worden, dus wil de rest graag ook een 2de naam geven. haha! (Sla nu al weer door... hihi!)
Namen zijn wij ook mee bezig ja... Een meisjesnaam hebben we al...die wist ik al heel lang, en vriendlief vindt hem gelukkig ook mooi. Een jongensnaam is wel moeilijker vind ik! Maar heb wel een aantal voorkeuren. Babykamer kan ik ook al lekker over nadenken haha... en de kinderwagen denk ik ook al te hebben uitgezocht
haha hier ook! Denk zelfs al na over geboortekaartjes... Hoe erg kun je zijn he... Wil daarom ook echt niet nadenken over 'wat als het niet lukt?'.. Dat zien we dan wel. Maar wil mezelf ook niet gek lopen maken. Lastig, lastig... Net als de hema, vreselijk al die schattige kleertjes... Loop er soms stiekem te neuzen en te doen of ik wat voor een vriendin haal... haha!
Hihi! ja babykleertjes *zucht* zo schattig! Ik kan me nog wel beheersen om de prenatal niet in te lopen...maar als ik een kraamkadootje voor iemand moet halen...kijk ik voor "mezelf" natuurlijk ook wel eventjes Ik ga even boodschappen doen lady's....tot vanavond/vanmiddag!