Zwanger, probleem? Help..?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Denise1986, Dec 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Denise1986

Dec 8, 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik heb mezelf aangemeld op dit forum omdat ik super onzeker ben. Het gaat om het volgende. Hoop dat jullie het een beetje kunnen volgen, kan er zelf amper wijs uit.

Ik ben zwanger, daar kwam ik gisteravond achter. Ben er super blij mee! Maar..

Ik ben sinds ruim vier maanden bij mijn ex weg, alleen is er een koophuis en wonen we zo'n beetje als vrienden nog even 'samen' maar apart voor zolang als er e.e.a. nog niet geregeld is.

Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe vriend, met hem heb ik al vrij snel besloten om de stap te nemen tot het proberen zwanger te worden. We staan hier beiden voor de volle 100% achter.

Nu is het zo dat mijn ex nog regelmatig pogingen ondernam om seks met mij te hebben, maar ik dit nooit heb toegelaten, omdat ik niks meer van hem moet hebben. Tot mijn verbazing werd ik wel op dag 4 of 5 van mijn cyclus wakker terwijl hij op me bezig was. Ik was nog ongi maar daar had hij blijkbaar geen boodschap aan. Hij is niet in me klaar gekomen, want ik heb hem meteen van me af gegooid zodra ik het merkte, in al mijn verbazing.

Nu denken jullie misschien, ze is vreemd gegaan, maar zo voelt het niet voor mij. Kan het niet uitleggen.

Op dag 15 en 18 heb ik seks gehad met mijn huidige vriend.. Mijn eisprong is meestal tussen dag 16 en 18.. En nu ben ik dus zwanger.. Heb een cyclus van 27 dagen, en een vrij late eisprong dus meestal.

Ik ben nu gewoon zo bang dat ik zwanger ben van mijn ex, ondanks dat ik weet dat zaadcellen zelden zo lang overleven en die kans super klein is.

Weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen! Kan iemand me helpen, geruststellen of wat dan ook? Pff.. Please help, ben echt radeloos!

2. Iltje

Iltje Bekend lid

Dec 5, 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Als ik zo bereken kan je niet zwanger zijn van je ex

maar dat is zo als ik reken.

Wie weet zeggen dat nog meer mensen.

Maar proficiat met je zwangerschap

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    dus jullie wonen nog als "vrienden" samen... maar als je geen relatie meer hebt, dan is het toch verkrachting??? zou voor de zekerheid als je bevallen bent toch een vaderschapstest doen....

4. Iltje

Iltje Bekend lid

Dec 5, 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    ja dat ook idd babebabe

het is in slaap gedaan.

wat niet aceptabel is natuurlijk.

Slapen jullie nog samen in 1 bed??

5. Denise1986

Dec 8, 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff ja ik weet dat het gecompliceerd is.. we slapen idd nog in één bed, hij weigert ergens anders te gaan liggen (hoewel er ook weinig andere opties zijn).. Mijn huidige vriend is overigens volledig op de hoogte van bijv het samen in één bed slapen.. Pff, klinkt heel dom allemaal wat ik schrijf, maar goed..

Wat betreft verkrachting.. Tja.. daar wil ik niet eens over nadenken, weet niet hoe ik het moet noemen, maar wil er ook verder niks mee. Ik wil gewoon met mijn mannetje verder, we gaan binnenkort samenwonen en ik wil dit met mijn ex gewoon afsluiten. En genieten van mijn zwangerschap, en ik voel me zo onzeker nu door wat er gebeurd is. Mijn ex is ook nog eens een halfbloedje, moet er niet aan denken dat er bij de bevalling een licht getint kindje uit komt. My god! Maar gewoon het idee om de hele zwangerschap zo onzeker te zijn, terwijl ik weet dat het vrijwel onmogelijk is dat het van mijn ex is.. It still drives me crazy!

x

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En heb je dit je vriend niet vertelt dan??

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja... sorry, vind het een beetje vaag... je bent 2 maanden samen en kiest "bewust" voor een kindje... en je slaapt nog in hetzelfde bed omdat hij er niet uit wil..??? Jij kan ook uit bed stappen he ;) naar de bank? matras op de grond? naar je ouders? of nog beter... als jullie al voor een kindje gaan, moet je toch ook bij je nieuwe vriend in kunnen gaan wonen?

misschien ben ik beetje cru... maar goed, vind het allemaal niet zo slim... sorry,

Wens je daarom natuurlijk wel een goede zwangerschap en een fijn gezond kindje!

8. Denise1986

Dec 8, 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geloof ook niet dat dat mijn vraag was, of iemand het wel of niet slim vindt. Ik ben oud en wijs genoeg om mijn eigen keuzes te hebben, en mijn eigen redenen heb waarom bepaalde dingen gaan zoals ze gaan.

Maar goed, als er niet zozeer inhoudelijk op mijn vraag in gegaan wordt, en mensen enkel met hun mening komen zwaaien terwijl ze verder maar bar weinig van de situatie af weten. Daar ben ik niet echt mee geholpen.

Dan iig bedankt aan degene die wel inhoudelijk op mijn vraag wilde antwoorden.

9. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag 4 of 5 is heel vroeg in de cyclus. Als je cyclus net zo regelmatig is als normaal, dan is de kans echt minimaal dat het van je ex is.
    Maar helemaal uitsluiten kun je het, denk ik, nooit. Mss toch een test doen als de baby er is?

10. Denise1986

Dec 8, 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je reactie basbousa..

11. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    De kans is wel erg klein dat het van je ex is. Voor de zekerheid zou ik toch een vaderschapstest laten doen, dat is voor je eigen gevoel waarschijnlijk prettiger. Weet je vriend wel wat er gebeurd is met je ex? Dan kun je het misschien het beste meteen met hem bspreken.

12. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik denk dat de kans dat het van je ex is erg klein is, maar uit te sluiten is het niet. Zal voor de zekerheid toch maar een vaderschapstest doen na de bevalling en het je huidige vriend vertellen.

En ik snap heel goed dat het niet leuk is om een 'oordeel' of mening te lezen over je situatie, omdat dit wellicht een spiegel voorhoudt waarin je helemaal niet wilt kijken. Maar als je het opschrijft, dan zal je helaas weleens zo'n mening krijgen.

Sterkte iig de komende periode!

13. Dolly75

Dolly75 Lid

Oct 22, 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt me niet dat je ex hier de verwekker is.
    Ik vraag me af of er tijdens de zwangerschap zelf al niet op één of andere manier getest kan worden wie de vader is? Ik zou toch niet de hele zwangerschap in die onzekerheid willen zitten.
    Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid!

14. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik denk dat de kans dat het van je ex is, minimaal is, Als je huidige vriend ervan op de hoogte is zou ik het zeker even met hem bespreken en kijken wat hij er van vind en dan samen een beslissing nemen om een eventuele vaderschapstest na de bevalling..

Ik wil je elk geval sterkte wensen en natuurlijk feliciteren met je zwangerschap..

15. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

De kans is idd minimaal dat je zwanger bent van je ex. Maar voor de zekerheid zou ik sowieso na de bevalling een vaderschapstest doen.

Heel veel sterkte in ieder geval. En je teveel druk maken maakt het er niet makkelijker op. Het is niet goed voor jou en voor het kind.

16. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Denk ook niet dat het van je ex zal zijn, maar je weet natuurlijk nooit. Beste is je vriend van deze situatie op de hoogte te brengen. Als je echt nu al zekerheid wilt over wie de vader is, kan je, denk ik, dat via een vruchtwaterpunctie laten testen, maar dat brengt ook z'n risico's mee natuurlijk.

Ik wens je verder nog veel geluk met de zwangerschap en dat je onzeker gevoel snel weg mag gaan.

17. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Sorry ik wil niet in de aanval gaan maar dit is een openbaar forum waar een ieder zijn mening in kwijt mag. Als je dit soort reacties niet wenst had je dit verhaal niet tot in detail moeten uitleggen maar gewoon moeten vragen of het mogelijk is om op dag 5 van je cyclus zwanger te raken;)..

Het is altijd mogelijk om zwanger te raken, op dag 5 klinkt onwaarschijnlijk maar is wel mogelijk. Alleen een vaderschapstest zou kunnen uitwijzen wie de vader is..............

18. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Denk niet dat het van je ex is, gezien je cyclussen enzo.

Zou hem wel een flinke trap in zn noten geven als ie het nog een keer probeert ;)

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, sorry... maar mag inderdaad mijn mening geven...
    En het is toch een logische gedachte van een buitenstaander dat als je samen beslist om voor een kindje te gaan dat je toch ook bij hem zou kunnen wonen en niet nog bij je ex in zou moeten wonen? (het bed even buiten beschouwing laten)

Je vraag is ook eigenlijk onbeantwoordbaar he... niemand van ons kan jou met zekerheid vertellen of het kind van je ex is of van je huidige partner, dus of je zult een vaderschapstest tijdens de zwangerschap moeten doen, of wachten tot het kindje er is en kijken wat de huidskleur is en als je dan nog twijfelt alsnog een test doen!

20. Danique2007

Danique2007 Actief lid

Oct 5, 2009
    170
    0
    0
    Limburg
    Ben het ondanks dat het niet de vraag is wel met BabeBabe is, sorry ...
    En je schrijft dan ook nog oud en wijs genoeg.... Nou oud misschien wel, maar wijs dat betwijvel ik, anders zat je niet in deze situatie.

Share This Page