Ik wou het niet zeggen...... maar moet jullie inderdaad gelijk geven. -samenwonen met je ex -het bed delen met je ex -binnen 2 maanden een nieuwe vriend -nieuwe vriend heeft er geen problemen mee dat jullie nog samenwonen -nieuwe vriend heeft er geen problemen mee dat jullie het bed nog delen -jullie zijn nu al aan kinderen bezig terwijl jullie net 2 maanden bij elkaar zijn al met al geen stabiele situatie om een kind in te verwekken, laat staan om een kind in op te laten groeien... Je wilt het misschien niet horen maar wijs vind ik veruit het meest onlogische woord wat je hebt kunnen kiezen met een situatie als dit. En inderdaad niemand kan jou vertellen wie de vader. Doe een vaderschapstest en je hebt zekerheid. Maar ga aub eerst een stabiele situatie creeën voordat de kleine zich aan dient!
ben wel blij dat ik niet de enige ben die het zo ziet... Meid, ik weet heus wel dat de situatie nu eenmaal al zover is, maar ga asjeblieft uit dat huis! of zet hem eruit!? als je gaat, betaal dan gewoon de helft van de hypotheek en de rest van de kosten zijn dan voor hem, tot je het huis verkocht hebt! of koop hem uit als je van plan bent met je nieuwe vriend daar te gaan wonen, maar ga inderdaad stappen ondernemen om een leven en huis met je nieuwe vriend en (hoogstwaarschijnlijk) vader van je kind op te bouwen.
Die stappen zijn al gezet.. Mijn vriend koopt hier in de buurt een huis, aangezien we een eindje van elkaar vandaan wonen.. Ik wil alleen maar zeggen dat het soms niet zo simpel is als het lijkt.. En als je mijn situatie zo zwart wit schetst dan lijkt het allemaal nogal achterlijk, maar zo zit het niet helemaal in elkaar. Ik weet waar ik mee bezig ben, ik weet wat er nu wel en wat er nu niet kan en waar ik dan dus maar even het beste van moet maken. Ik kan er uitgebreid op in gaan, dan zullen jullie er meer van snappen. Vind ik niet nodig. Maar dat maakt wel dat het 'steekt' dat er meteen geoordeeld wordt. Op basis van zo weinig informatie wordt mijn leven en zelfs mijn verstand al veroordeeld.. Ik ben, ondanks mijn gebruikersnaam, een vrouw van 26 met een hbo opleiding en een goede baan. Ik heb bewust gekozen voor het verbreken van mijn relatie, en ben onverwachts voor mijn gevoel mijn ware mannetje tegen gekomen. Dat wij daarin besluiten om aan kinderen te beginnen, hoeft op basis daarvan niet veroordeeld te worden, lijkt me.. Ondanks de situatie waarin ik met mijn ex zit. Die situatie is vrij gecompliceerd, en dat ligt gelukkig niet aan mij. Het is super frustrerend als je niet door kunt met je eigen 'nieuwe leven', omdat je ex dusdanig in de shit zit en in alles tegen werkt.. en jij zelf geen poot hebt om op te staan, als meneer moeilijk doet en niet betaalt, dan heb ík ook een probleem. Zo simpel is het dus allemaal niet. Als ik door hier te zijn meer controle heb over bepaalde dingen, dan is dat even zo. En zodra ik de mogelijkheid heb, ben ik weg. Bedankt voor de reacties.
Hoi Denise, Ik snap best dat de situatie niet zo makkelijk is als het lijkt en je hebt geenzins verplichting het hier uit te leggen. Maar het is ook absoluut niet nodig om het bed met je ex te delen. Dat is gewoon onzin, geen enkele situatie kan je hiertoe dwingen. En zoals litdekoster zegt, waar een wil is, is een weg! Heel veel sterkte de komende periode.
Tja.....het kindje kan wel degelijk van je ex zijn. Je kan namelijk ook een hele vroege eisprong hebben gehad. Kan ik over meepraten dus wat de meeste je al hebben aangeraden is toch een vaderschapstest als het kindje er is. In voorvocht zitten ook zaadcellen. De kans is klein, maar het is niet onmogelijk!
Ik ben het eigelijk wel met bovengenoemde eens... Ik zie ook geen enkele reden om het bed te delen met je ex.... Ik denk niet dat het kindje van je ex is maar goed 100% garantie is er natuurlijk nooit.... Maar goed kan me niet voorstellen dat de situatie zo erg is dat je verplicht bent om het bed te delen met je ex??? of je moet al daadwerkelijk gedwongen worden..... Ik denk niet dat mijn vriend het er mee eens zou zijn als ik nog elke nacht naast mijn ex zou slapen... en denk niet dat een goeie baan of goeie opleiding hier iets mee te maken heeft.... Met zon goeie baan zou je misschien ook een logeerbed kunnen kopen??? Maar goed sorry draaf een beetje door geloof ik...