Hallo, ik ben nieuw hier, dus zal me eerst maar even voorstellen. Ik ben 34 jaar en ben zwanger van mn vijfde kindje. De kleine in mijn buik is ongelukkigerwijs verwekt door wat toen een "goede" vriend was. Nou ja, gedane zaken nemen geen keer en het feit is dat ik zwanger ben en alleenstaand, en na vele woordenwisselingen met de "vader" kan ik ook niet meer met hem door 1 deur. "Vader" wil absoluut niks met de baby te maken hebben, en wil het liefst nog geen cent eraan uitgeven. Toch, en dat weet ik en dat weet hij, kan ik via vaderschapsactie kinderallimentatie aanvragen. Er wordt dan een DNA test afgenomen bij hem en bij de baby en als blijkt dat hij de vader is , dan wordt er een bedrag vastgesteld. Ik had het leuker gevonden als hij gewoon af en toe eens langs zou komen om naar zijn zoon te kijken, en dan een pak luiers mee zou brengen ipv dit, maar hij zegt zelf dat hij liever iedere maand allimentatie betaalt dan dat hij zn kind zou moeten zien. Goed, na de DNA test, en als blijkt dat Bradd Pitt toch niet de vader is (balen) maar die "vriend", gaat er heel wat in werking. Nu heb ik enkele vragen: _ is er iemand bekend met dit hele proces en hoe ging dit? - Wie betaalt die DNA test eigenlijk? - Wat moet ik doen als hij ineens na twee jaar zegt: he ik wil mn kind zien, hoe leg ik dat het kind uit?
vlgs mij moet dat zowiezo via de rechtbank aangevraagd worden. maar hoe of wat weet ik niet precies, dat ben ik ook nog aan het uitzoeken. hij moet het kindje toch erkennen, dan pas kan er gesproken worden over alllimentatie, wil hij het kindje niet erkennen, dan dus dna test, maar schijnt een kostbaar iets te zijn. ik weet dat moeder de rechten heeft, dus als hij na 2 jaar zijn kind ineens wilt zien, omgangsregeling e.d. dan moet jij daar voor tekenen. zoiets werd mij verteld, maar nogmaals, ben nog druk uitzoekende, want krijg ik wss ook mee te maken. succes in ieder geval
Hey meid, Erg vervelend allemaal als de vader er niks mee te maken wilt hebben. Mijn vriend wilt zelf ook een dna test laten doen omdat hij niet gelooft op een of andere manier dat het zijn kind is. Zijn test gaat zo'n 210 euro kosten wat hij dus echt zelf mag betalen. Jij wilt een dna test te gebruiken tijdens de rechtzaak dan heb je een rechtsgeldige vaderschapstest nodig. http://www.incertezza.nl/rechtsgeldighe ... tests.html Hier kan je daar wat dingen over lezen en je eventueel aanmelden via het inschrijvingsformulier. Hoe het zit met de betaling van de test geen idee. Laat hem het maar lekker betalen zou ik zo zeggen hij is de gene die moeilijk doet. Ik wens je echt heel veel succes. liefs Michelle
Patrieske, wat ik weet is dat je het idd via een advocaat (en rechtbank ) moet aanvragen. Een vaderschapsactie wil zeggen dat de vader het kind niet erkend, dat hij ook geen wettelijke vader word maar alleen financiele plicht heeft. Bij een gerechtelijke vasttelling vaderschap, dan krijgt vader tevens ook rechten, het is net wat je zelf wilt. Niet wat vader wilt, want anders had hij het wel vrijwillig erkend... Michelle bedankt voor de link, daar zijn ze een stuk goedkoper, ik had al gehoord iets van 1150 euro voor zo een test, maar moet dus even navragen of deze testen echt gebruikt mogen worden. ------------------------------------------- Ik voel me soms best wel schuldig dat ik via de rechter allimentatie ga "eisen", tenslotte wou ik het kindje en hij niet, maar ja anderzijds, al is het kind voor hem ongewenst, volgens mij was de sex toen niet ongewenst
probeer het even via google dan kom je ook op de wettelijke verplichtingen en rechten die hij dan zou krijgen. en daar vind je ook wat het kost geloof ik...
dankje jolanda, had ik ook al gedaan, maar over die testen zijn uiteenlopende meningen welke nou rechtsgeldig zijn en welke niet. Nou ja vraag het tegen die tijd wel aan advocaat, ik geloof ook dat de vader de test moet betalen of dat je samen afspreekt het ieder de helft te doen. gezien de problemen tussen ons weet ik niet of ik dat samen met hem wil afspreken, wil het best aanbieden een gedeelte mee te betalen uit goodwill.
Waarom zou je nog alimentatie willen? Als hij niet wil betalen waarom zou je hem dan nog zijn rechten geven? Ongewenst bij hem, maar straks toch om het weekend het kindje bij zich willen hebben. Je kan het beter zonder doen, scheelt een hoop gezeik en ik kan er over mee praten.
Ik denk dat je niemand moet dwingen,om zijn kind als het zijne aan te nemen,je kind gaat daar toch de dupe van worden.
nee hoor, vaderschapsactie houdt in dat hij alleen allimentatieplicht heeft, hij word geen wettelijke vader, en heeft en krijgt ook geen bezoekrecht. Gerechtelijke vasstelling vaderschapsactie geeft dat wel, maar dat is heel wat anders.
Hoezo wil je dan per se dat hij alimentatie betaalt maar geen rechten heeft/krijgt? Krom vind ik dat.
@ Eef: als je de moeite had genomen mn eerste bericht te lezen, had je ook geweten waarom. Maar goed we dwalen af, mijn vraag was: weet iemand hoe dit in zn werk gaat of heeft hier ervaring mee?
Ik begrijp uit je bericht dat je graag gewild had dat hij langs zou komen etc.,maar dat doet hij dus niet,en daarom snap ik niet dat je geld van hem wil,terwijl hij niets om zijn kind geeft.
Ik dacht zelf altijd dat als de vader allementatie betaald hij ook via de rechter dmv een dna test omgang kan regelen. Persoonlijk zou ik ook geen allementatie van hem willen. En als hij het wel betaald mag je achteraf niet zeuren dat hij toch contact wilt. Maar ja, mijn mening is als een vader moet betalen hij ook rechten heeft als je namelijk alles zo graag alleen wilt doen (op het moment dat hij alsnog contact wilt, wat vaak gebeurd na een geboorte) moet je er ook alleen voor opdraaien. *is mijn persoonlijke mening, voor ik hier van verscheidene mensen reacties op krijg*
Ik ben het helemaal met je eens. Misschien wat kort door de bocht, maar ik vind dat ik er zelf best over mag meepraten aangezien mijn ex de vader van mijn dochter het niet wilde. Ik heb zelf gekozen om het wel te houden, wie ben ik dan om hem alimentatie af te dwingen. Jij kiest er in deze situatie helemaal voor, dan zou ik er ook zelf voor zorgen. Mocht ie later wel komen dan kan jij zeggen, ja doei, jij wilde het toen niet en nu dus ook niet. Alles leuk en aardig, maar ik zou voor je kind kiezen en niet voor je eigen belang.
ik denk dat je daarom alimentatie wilt? Omdat hij dat liever betaald dan dat hij zijn kind zou moeten zien. Maar waarom wil JIJ de alimentatie? Wil je dat er toch steun vanuit zijn kant komt, of dat hij ook mee moet dragen voor de lasten van ook zijn kind? Ik snap heel goed hoe moeilijk dit is. Heb net in een soort gelijke situatie gezeten, met erkennen of niet erkennen. Ik ben naar het juridisch loket geweest. Daar kunnen ze jou denk ik ook wel verder helpen en veel van je vragen hierover beantwoorden. Zo nodig kunnen ze je ook door sturen naar een advocaat, dit kan een advocaat van onvermogen zijn (ligt aan je inkomen) en dan kost het je bar weinig. http://www.hetjl.nl/hetjl/ hoop dat je er wat aan hebt, en dat je er uit komt. Heel veel sterkte in ieder geval met de situatie, hoop dat je ondanks dit toch kunt gaan genieten van je zwangerschap
moet wel ETEN lieve eef.......En dat hij het niet wil, tsja, ik vind dat ook moeilijke situaties, maar hij wilde WEL sex, had zich ook af kunnen vragen of ze goed beschermd was e.d. dus wel je *** erin hangen, maar geen consequenties? Klinkt ook niet helemaal fris hoor....
Tja, als je zelf je kind geen eten kan geven (en hier dus de allementatie voor nodig hebt) dan had er beter nagedacht moeten worden voor het zwanger raken/kind houden. En ik ben zeker wel van mening dat je de vader om allementatie mag vragen, MAAR dan vind ik niet dat je (als hij dus betaald) het recht hebt om hem voor altijd bij je kind weg te houden. Dan vind ik het puur egoistisch. En in het verhaal van de TS is de vader degene die egoistisch is, maar als je hem dan alsnog laat betalen vind ik 2000% dat hij ook recht heeft om zijn kind te zien wanneer hij er aantoe is. Wil je dat echt niet, dan moet je gewoon geen geld vragen niks.. Nu laat ze hem straffen voor een fout die ze beide gemaakt hebben, maar beide een andere oplossing willen. Zij kiest met liefde voor het kind, dan moet ze er ook maar zelf voor zorgen als de vader er van haar kant niks mee te maken mag hebben. Dus kort gezegd, of laat hem betalen en als hij leter komt da hij zijn kind wilt zien, geef hem dan dat recht. Of ze neemt niks van hem aan en laat het verder hierbij, geen contact voor hem, geen rechten, maar ook GEEN PLICHTEN!
ben het eigenlijk met prettymommy2be eens. of hij betaald ervoor en inderdaad als hij na x aantal tijd aangeeft toch deel uit te willen maken heeft hij ook dat recht, weet niet in nederland maar in belgie als de vader betaaldt heeft hij sowiso ook wettelijk recht op omgang met het kind en ja wil je dat niet , nu niet en later ook niet dan kan je beter niks eisen lijkt me. als hij dan later moeilijk gaat doen en het via de rechtbank probeert ga je ook veel sterker in je schoenen staan dan bv als je wel iets gekregen hebt van hem. dus ga je je eigenlijjk de vraag moeten stellen; wil ik dat hij ooit contact heeft met mijn kind?
Mee eens, rechten en ook plichten, of geen plichten en ook GEEN rechten, denk er hetzelfde over maar als papa zegt ik wil niets met dat kind te maken hebben vind ik dat je als vrouw WEL alimentatie mag vragen en als hij na een paar jaar WEL contact wel zou ik toch eerst heeeeel zeker willen weten dat dit een goed invloed op mijn kind zou hebben. heb zelf een kneus van een vader, trust me, was beter afgeweest als die vanaf het begin opgerot was en WEL netjes had betaald......
Ja dat begrijp ik. Maar ja, als je dus wel allementatie vraagt zul je er dus ook goed over na moeten denke wat je wilt als hij ineens wel contact wilt. Wat ik denk over de man in kwestie dat het vast geen slechte man is, maar iemand die iets op zijn pad heeft gekregen wat hij niet had verwacht en niet wilt en hier op een egoistische manier mee om gaat. Maar vaak zie je bij deze mannen dat ze wel bij gaan draaien. En dan moet je ook goed nagedacht hebben over de concequenties. Als je niks vraagt, kan je ten alle tijden zomaar weigeren. Maar ik vind als je geld vraagt, en hij laat zien dat hij toch een goede vader wilt zijn, dan zou hij die kans moeten krijgen.