Zwanger, proeftijd en hondsberoerd

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door flower861, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik ben 2 weken geleden begonnen met een heel drukke nieuwe baan (40 uur), vlak voordat ik begon kwam ik erachter dat ik zwanger was. Nu ruim 10 weken en hoe goed ik me de 1e paar weken voelde, zo beroerd voel ik me nu.
    Ik hou sinds gistermiddag niets binnen en voel me steeds slapper en beroerder worden worden, alles wat binnen komt, komt er net zo hard weer uit Heb vanmiddag even de verloskundige gebeld en zij gaf aan dat ik onder de wol moest. Dat het een virus kan zijn, maar als dit te lang aanhoud ik naar het ziekenhuis moet.
    Ik durf me alleen niet goed ziek te melden omdat ik dus in mijn proeftijd zit. Ik heb het vorige week wel eerlijk tegen mijn leidinggevende verteld en daar werd, met name om mijn eerlijkheid, goed op gereageerd.

Ik zit nu zo in dubio, ik wil het risico niet lopen om ontslagen te worden, maar ook (en zeker) niet dat er wat met mij of de kleine gebeurt omdat ik eigenwijs door blijf gaan.

En nu? :(

2. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Benieuwd wat je gedaan hebt?!

(Hoop dat je je ziek gemeld hebt..)

3. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Je kunt toch ook gewoon een buikgriep hebben?
    Dat heerst op het moment hoor.
    Ziek is ziek, en noro is erg besmettelijk. Als collega zou ik niet echt blij zijn met een brakende collega op het werk die me lekker komt aansteken.
    :)

4. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben inderdaad thuis gebleven, baalde vreselijk, maar kan echt niks binnen houden. Vanmiddag naar de huisarts gegaan en zetpillen meegekregen in de hoop dat het morgenochtend wat beter gaat.
    Heb meteen een urine onderzoek gekregen en deze was niet best, was al een grensgeval medicatie/opname, maar proberen het nog 1 dag zo.
    Anders morgenmiddag aan het infuus :(

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hoe gaat het inmiddels met je?

6. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Lief dat je ernaar vraagt!

Ik ben die woensdag opgenomen in het ziekenhuis, uitgedroogd en bloeddruk veel te laag. Lig helaas nog steeds aan het infuus en hoop dat deze er vandaag af mag en dan even kijken of ik zelf goed genoeg kan drinken. Met een beetje geluk mag ik morgen of maandag naar huis, dan nog een week bedrust en voorlopig geen 40 uur meer werken.

Fantastisch dus ;)

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh nee wat vervelend meid! Het allerbelangrijkste is dat je snel opknapt en aansterkt. Werk komt later wel weer. Niet druk om maken nu hoor! Het komt echt allemaal goed!

Deel Deze Pagina