Hallo allemaal! Ik heb een probleem waar ik even niet uitkom en waar ik ook zo even geen oplossing voor weet. Misschien is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt.. Ik ben halverwege oktober '16 mijn baan kwijtgeraakt omdat ik een uitzendkracht was en er simpelweg geen plaats meer voor mij (en 20 anderen) was. Super jammer want zat daar helemaal op m'n plek! Vanaf november '16 dus in de ww. En meteen rondgekeken voor een andere leuke uitdaging. Helaas is dit niet makkelijk tegenwoordig. Maar heb 9 maanden recht op mijn uitkering en in juli '17 krijg ik dan ook mijn laatste uitbetaling. Nu ben ik begin december zwanger geraakt. (Na anderhalf jaar 'proberen') Erg blij natuurlijk maar ook meteen een stressfactor want ik ben rond 11 september '17 uitgerekend en dat betekent dat mijn uitkering al is afgelopen! Mijn man zou heel graag willen dat ik weer aan het werk ga zodat je dus niet met dit probleem komt te zitten. Ik wil dus ook wel graag werken maar ik ben bang (weet het eigenlijk wel zeker) dat ze me nergens aannemen omdat ik zwanger ben! Ja, dat is discriminatie maar dan gooien ze je wel een andere reden voor de voeten waarom je daar niet binnen het bedrijf past. Moet ik nu contact opnemen met het UWV? Of toch een baan gaan zoeken en dan na een maand vertellen dat ik zwanger ben? (Waar ik dan stiekem wel tegenop zie want ik houd niet van liegen en ik zou het als werkgever ook zéker niet op prijs stellen) Stress is niet goed voor de baby maar ik kan op dit moment aan niks anders denken dan dit probleem. Het gaat natuurlijk wel om inkomen en van 1 inkomen kunnen wij met z'n 3en niet rondkomen. Hopelijk hebben jullie wat tips. Alvast bedankt 🙂
Lastig, hoe dit precies zit weet ik niet. Nog een tijdje werken in je zwangerschap lijkt me altijd het beste, en dan hou je ook een vangnet. En wanneer je met 34 weken zwangerschapsverlof zou gaan,valt dat nog in je ww periode? Dan zou het misschien nog kunnen doorlopen? In principe zou je in aanmerking kunnen komen voor een bijstandsuitkering, tenzij je partner teveel verdient. Ik zou dit bespreken met het uwv.
Idd lastig. Maar je bent nog vroeg. Al had je een baan of je bent nu op zoek, je bent niet verplicht te vertellen dat je zwanger bent. Ik zou toch opzoek gaan naar (tijdelijk) werk. Neem voor meer info contact op met uwv.
Ik zou zeker door blijven solliciteren. Wat hierboven al gezegd wordt, je bent nog lang niet verplicht het te vertellen. Er zijn ook vrouwen die het nog niet weten met 6 wkn... Niet geschoten altijd mis.
Je bent pas 6 weken zwanger! Ga nou gewoon solliciteren, want je kan nog een hele tijd werken. je bent niet verplicht om je zwangerschap al te melden en ze mogen er ook niet naar vragen. In een andere situatie had je je werkgever ook niet met 6 weken verteld dat je zwanger bent. UWV bellen heeft geen zin. Je hebt gewoon sollicitatieplicht en er zijn geen uitzonderingen omdat je zwanger bent.
Natuurlijk moet je gewoon solliciteren. Wat wil je anders al die maanden doen? Ik zou gewoon uitzendbureau's proberen, die zoeken altijd wel mensen.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Als ik het goed begrijp krijg je je laatste ww in juli en beval je in september? Wanneer zou je dan met zwangerschapsverlof gaan? Je hebt namelijk recht op een zwangerschap uitkering van uit het uwv. "uw uitgerekende of werkelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na het einde van uw WW- of Ziektewet-uitkering ligt." Bron: Ik ben zwanger en heb een uitkering - UWV - Voor Particulieren Je kunt dus gewoon solliciteren, vindt je wat is het mooi maar als je nergens aangenomen wordt heb je wel een "vangnet".
Gewoon solliciteren. Je hoeft officieel pas te vertellen dat je zwanger bent een x aantal weken voor je verlof begint.
Door zoeken! Hier vanuit een baan welliswaar gesolliciteerd naar een andere functie bij een andere werkgever. Ik was 16 weken zwanger tijdens het gesprek. Dat ook eerlijk aangegeven. Volgende dag telefoon dat de baan voor mij is. Arbeidsvoorwaarden gesprek gehad, oude baan opgezegd en met 28 weken begonnen daar. Ik werk welgeteld 7,5 week voor mijn verlof begint. Het kan gewoon. Als je de juiste kandidaat bent, kan je gewoon aangenomen worden. Het is misschien wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zou nu even zoeken naar een tijdelijke baan. Of die ene baan die super bij je past en niet wil laten lopen. Via indeed kun je echt veel vinden. Ik heb een tijdje fabriekswerk gedaan. Tot ik iets gevonden had wat beter bij me paste. Wsd wel niet zwanger maar was binnen solliciteren en beginnen een weekje verder dan ben je 7 weken. Kun je nog heel lang werken.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar bovenal no stress: als je geen zin hebt om je zwangerschap verborgen te houden voor een eventuele nieuwe werkgever, bel je morgen het uitzendbureau op en zeg je: ik ben tot eind juli beschikbaar, dan ga ik met verlof, welke klus heb je voor me? Precies dit heeft mijn vriendinnetje gedaan en nu een super leuke functie tot aan haar verlof. Na haar verlof gaat pas haar WW in, dus ruimte om een vaste baan te zoeken.
Ik ben met 16 weken zwangerschap begonnen met een nieuwe baan. Ik had net een beeindigingsovereenkomst getekend met mijn oude werkgever toen ik na de zoveelste IVF poging zwanger ben geraakt. Ik heb een maand extra gepland voor ik wilde starten met een nieuwe baan om eerst de 12-weeks grens voorbij te zijn. Ik moet zeggen dat er wel het e.e.a. is gezegd over mijn zwangerschap tijdens de sollicitatieproceduren, maar inmiddels is mijn proeftijd voorbij en ga ik mijn zwangerschapsverlof inplannen.
Nu nog? Tis pas zes weken Ik ben in mijn eerste zwangerschap net een baan misgelopen helaas, was 24 weken zwanger. Degene die wel was aangenomen was 32 weken gewoon proberen!
Ga gewoon zoeken joh! Ik heb gister een sollicitatiegesprek gehad en ben aangenomen. Ze weten niet dat ik zwanger ben maar boeien. Dat horen ze zelf wel een keer na mijn proeftijd. Ik heb hier zelf hard voor gewerkt en die baan nu gewoon nodig. Misschien dat ik daardoor dan geen vaste aanstelling krijg bij dit bedrijf. Nouja, dat is dan maar zo en dan komt er vast een nieuwe kans. Waarom zou je niet gaan solliciteren?