mijn vriend griep wat nu??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esther1984, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi ik heb een vraag, mijn vriend heeft vanaf zondag de griep, ik ben expres bij hem een beetje uit de buurt gebleven, en hebben niet gezoend zelfs niet op de wang.

maar nu begin ik toch verkouden te worden, en zo begon het bij hem ook, wat moet ik doen? afwachten? dokter bellen? ik weet niet of het kwaad kan griep tijdens zwangerschap.

2. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    welnee joh..
    kan geen kwaad hoor

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat nu?
    Hopen dat hij gauw weer beter is, voor hem.
    Griep tijdens zwangerschap kan in lichte maten geen kwaad. Wel moet je voorzichtig zijn ivm de kans op vroegtijdige weeen.
    Bij echte griep en koorts dus je ha bellen. Aan een verkoudheid of beginnende griep kan je ha toch niks doen.
    Beterschap!
    Elmo

4. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    dank je wel, mijn vriend begint al wat beter te worden, ik heb nu alleen een verkoudheidje meer nog niet, geen koorts of zo.

ik houd gewoon lekker mijn gemak, dan gaat het zeker zo over.

bedankt

5. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Heel veel beterschap,

Inderdaad op tijd aan de bel trekken zeker bij verhoging.

Heb nooit geweten dat het vroegtijdige weeen tot gevolg kan hebben!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ligt het halve dorp plat volgens mij. Er heerst echt iets, verkouden, hoofdpijn...echt een griepje. Ik heb mezelf ook een paar dagen slecht gevoeld maar sinds een weekje alleen nog wat verkouden. Bij twijfel natuurlijk altijd even je HA of VK bellen en voor de rest....beterschap voor je mannetje en hopen dat het bij jou niet verder doorzet :)

7. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Een griepje kan idd niet zo veel kwaad, maar wel even in de gaten houden of je geen koorts of zo krijgt. Het zal ws toch een kwestie worden van uitzieken als het zich doorzet.

Ik heb vorig jaar tijdens mijn zw-schap bijna 4 weken voorhoofdsholteontsteking gehad. Ze wilden hier niks aan doen, juist omdat ik zwanger was. Pas na 3 weken kreeg ik uiteindelijk toch een AB-kuurtje omdat mijn lichaam niet meer de energie had om er zelf boven op te komen.

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Pas boven de 38 graden koorts kan het gevaarlijk zijn. Ik heb op het moment ook een griepje en het is vooral erg vervelend om én zwanger én ziek te zijn. De trap oplopen is een behoorlijke klus... Inmiddels gaat het wel wat beter, maar ik vraag me af hoe het herstel verloopt.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier vriend ook ziek en mij aan het aansteken.

beterschap!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Goed voor jezelf zorgen! denk aan je vitamines en aan je rust.

Verder doe je er weinig tegen; als je met elkaar in één huis leeft is de kans groot dat je elkaar besmet met dit soort dingen.
    Als je echt koorts gaat krijgen, zou ik de ha even bellen. en paracetamol nemen. voor de rest is het niet echt een probleem, volgens mij.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je kunt wel uit de buurt van je vriend blijven, maar hij heeft je al lang besmet als het zo zou zijn. Dat doe je nml al voordat je zelf ziek wordt (ongeveer 5 dagen).

Net als de andere meiden zeggen, even in de gaten houden of je koorst krijgt. Maar verkouden zijn of een griepje krijgen kan geen kwaad hoor.

Beterschap voor je mannetje.

12. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi, heb net mijn koorts opgemeten, 37,5 dus dat is normaal he.

ik houd het gewoon goed in de gaten, en doe rustig aan, en natuurlijk veel vitamientjes eten.

heb tot nu toe alleen een verstopte neus, en een beetje keelpijn.

13. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Las laatst een verhaal van iemand die ook flink de griep had te pakken. Spugen en alles, heel vervelend, die lag ook wel een tijdje ziek op bed. Wat bleek, haar baby had nergens last van en had juist even een flinke groei spurt gemaakt, doordat de moeder zo veel rust nam!
    Hoe bedoel je je lichaam is gastvrouw! Haha;)
    Beterschap en natuurlijk wel in de gaten houden!

Deel Deze Pagina