Zwanger raken en ineens cyclus anders

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chan80, 6 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chan80

    chan80 Lid

    13 aug 2010
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,
    Probeer het zo kort en bondig op te schrijven, maar ik zit met het volgende:
    Wens voor een 3e en dus gericht met ovulatie aan de gang, iedere mnd een positieve ovulatietest. Mijn cyclus is standaard 28 of 29 dagen al jaren!! Nu sinds dat wij proberen zwanger te raken is mijn cyclus veranderd naar 23, 25 of 30 dagen. Ik vraag mij af wat de oorzaak zou kunnen zijn, bv wel een bevruchting maar innesteling lukt niet dus meteen ongesteld?
    Ik heb overigens wel Hashimoto (schildklier) maar goed ingesteld dus daar zou het niet aan moeten liggen. Gr Chan
     
  2. Themoongirl

    18 jul 2018
    75
    10
    8
    Vrouw
    Hoi Chan80, goede vraag. Want je geeft aan dat je eigenlijk altijd een stabiele cyclus hebt gehad totdat jullie zijn gaan proberen en toen begon dat te veranderen. Ik neem aan dat toen je regelmatig ongesteld was je geen anti-conceptie gebruikte (?) Want anders kun je de periodes natuurlijk niet met elkaar vergelijken. In het geval je geen anti-conceptie gebruikte, kunnen er verschillende oorzaken zijn. Als jouw cyclus zo onregelmatig is, dan kan het zijn dat je geen eisprong hebt. En dus daarom nu niet zwanger raakt. Het kan een tijdelijke hormoon-disbalans zijn met waarschijnlijk een oestrogeen-dominantie (aangezien je kort na elkaar ongesteld wordt). Leeftijd kan ook een rol spelen (ben zelf ook niet de jongste meer;). Zelf heb ik ook altijd een regelmatige cyclus gehad maar het laatste jaar niet meer zoals voorheen. Toen ik dit ging checken bleek ik inderdaad tijdelijk geen eisprong te hebben. Mijn lh piek kwam direct na mijn menstruatie, namelijk rond dag 7. Toen waren mijn eicellen lang niet rijp genoeg om te springen. Dus bleven ze vastzitten. Ook toen de rijping goed was rond dag 14, kreeg ik geen lh piek meer en dus ook geen eisprong in die maanden. Met Clomid heb ik het weer op rails kunnen krijgen gelukkig maar bij mij was het dus ook een tijdje niet helemaal zoals het moet. Waar het aangelegen heeft weet ik niet. Maar ik was ook goed ingesteld (trage schildklier), totdat die instelling ook niet meer goed was voor mij en mijn tsh ver onder de 1 zakte (0-0,61). Misschien een vergelijkbare situatie (?)
     

Deel Deze Pagina