Hallo, Ik heb vorige week een positieve zwangercshapstest gehad. Helaas kreeg ik bloedverlies en ben ik hierop naar de huisarts gegaan. Deze heeft vorige week woensdag en vrijdag bloed afgenomen op hcg. Dit was woensdag 82 en vrijdag 64 helaas niet stijgend en dus een miskraam volgens de huisarts....omdat ik heel weinig bloedverlies had heb ik voor de zekerheid vanmorgen een echo laten maken om te kijken naar mijn baarmoeder en eierstokken. Mijn baarmoeder was leeg en mijn eierstokken zagen der goed uit. Ze gaven in het ziekenhuis aan dat het een gewone ongesteldheid is geweest en ik niet zwanger was geweest, dit zag ze door mijn slijm in mijn baarmoeder welke niet verdikt was. ik vroeg meteen hoe kan ik dan een positieve test hebben gehad en wel hcg in mijn lichaam hebben gehad?! Hier wilde ze geen antwoord op geven omdat ze aangaf dat de huisarts alleen een echo had aangevraagd en ik het verder met mijn huisarts moest bespreken... vond dit allemaal heel raar en mocht ook geen vragen stellen omdat ik alles met mijn huisarts moest bespreken van haar. Hebben jullie enig idee hoe je wel een positieve test kan hebben gehad en hcg aanwezig was en ze in het ziekenhuis zeggen dat ik niet zwanger ben geweest door de dikte van mijn baarmoeder?! Ik verlies ook heel weinig bloed alleen bij afvegen om het maar even zo te zeggen , niet zoveel als een normale ongesteldheid.
Ik volg even, kan je geen info geven daar ik het heel gek vindt Hoop dat iemand je iets kan geven waar je wat mee kan
Als je hcg boven de 5 is dan ben je zwanger. Dat er niets te zien is is logisch, daar is je hcg veel te laag voor geweest nog maar je was wel degelijk zwanger alleen is het direct al mis gegaan
Hè... wat een onzekerheid. Vervelend dat artsen zo kort door de bocht kunnen zijn. Alsof alles nog niet vervelend genoeg was. In maart/april had ik een hcg van 32 2 dagen later 34 en een bloedverlies. Flinke domper dus. Op de echo was hetzelfde te zien als bij jou en werd er bij mij de stempel vroege miskraam opgeplakt. Mijn bloedverlies kwam pas na 4 weken toen m’n hcg waarde onder de 6 zat. Ik moest elke week komen prikken omdat ze verplicht zijn het hcg te monitoren tot het onder de 5 zou zitten. Om eerlijk te zijn denk ik dat jij helaas ook een vroege miskraam hebt gehad. Ik snap wel dat ze die noemer niet graag geven (“klinkt zo zwaar hè”). Maar uiteindelijk willen we gewoon eerlijkheid. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor je!! Hoe voel jij je er ondertussen onder?
Dank je wel voor je bericht. Ja het is balen maar omdat die echo niks liet zien en die vrouw zo onduidelijk was dacht ik ben ik nou gek?! Zei zij dat het er uitzag als een normale ongesteldheid... huisarts belt mij straks wat denk jij vragen of ik over een week nog een keer maar komen prikken voor de zekerheid?
Ja, als ze het niet aanbieden gewoon vragen. Dat biedt meer duidelijkheid voor jezelf. Het is al verdrietig genoeg, hoe vroeg ook. Uiteindelijk wil je het afsluiten en een nieuw hoofdstuk beginnen. Succes!!
Huisarts heeft gebeld en die geeft ook aan dat het vermoedelijk een hele vroege miskraam is geweest. Het bloeden zou van de week moeten stoppen anders moet ik terug komen. Mag van de week nog een keer hcg laten prikken om te kijken of het verder zakt. Als dit het geval is en het bloeden stopt dan kan ik weer verder “proberen” zwanger te worden !
Wil je niet bang maken en het hoeft ook zeker niet zo te zijn denk het ook haast niet aangezien je hcg wel laag is maarrr... afgelopen maart was ik ook in verwachting verloor ook een aantal dagen bloed maar niet veel alleen bij het afvegen, ik werd elke x afgewimpeld met innestellingsbloeding etc.. naar zeuren toch een echo gemaakt en idd was mijn baarmoeder leeg. Doorverwezen naar het ziekenhuis gynacoloog, weer echo’s en veel kijken ook baarmoeder was leeg en me eierstokken zagen er ook prima uit zoals de arts vertelde. Mijn hcg was wel wat hoger dan de joune maar goed ze dachten dus of een stille miskraam omdat me baarmoeder al leeg was en ik iets bloed verloor of ze dachten misschien dat er echt net een bevruchting was plaatsgevonden ze konden er niet goed een vinger op leggen ( vondt het ook maar een raar verhaal ). Ik moest 2 dagen laten terug komen om nogmaals bloed te prikken en te kijken wat mijn hcg deed. Maar die 2 dagen heb ik niet gehaald, een dag later savonds begon ik wat meer te bloeden en kreeg ontzettend veel pijn in mijn linker zij. Snel naar eerste hulp gereden nogmaals een echo en ja hoor een embryo in mijn linker eileider die al op barsten stond. Gelijk geopeerd en eileider weg gehaald. En ik kan er met me hoofd nog steeds niet bij hoe ze zo een fout hebben kunnen maken? Een dag daarvoor waren me eierstokken nog helemaal “perfect” terwijl er al een embryo van 7 weken in zat?.. maar goed houdt het in ieder geval in de gaten en luister naar je eigen gevoel.
Ja dat geef ik ook aan in mijn verhaal ik was dan ook 7 weken zwanger, maar wil er alleen mee zeggen dat ze vooral naar haar eigen lichaam en gevoel moet luisteren.
Dank je wel voor je reactie! WoW super heftig!! De huisarts heeft ook gezegd als ik koorts krijg of pijn moet ik meteen aan de bel trekken. Ga het ook zeker wel in de gaten houden
Zal idd een biochemische zwangerschap geweest zijn. Dit betekend misgegaan rond de datum dat je ingesteld had moeten worden. Veel te klein om te zien op een echo. Je verliest al bloed dus vandaar dat de gyn zegt een gewone menstruatie. Op de echo zijn geen tekenen van zwschap. Zij hebben de gegevens vd huisarts niet enbekijken hun eigen onderzoeken. Volgens die onderzoeken benje niet zwanger.
Ja moet ook echt gebruik van maken als je ergens last van krijg. Veel sterkte en hopelijk is het snel achter de rug.