Gisteren is onze dochter thuis geboren, maar na een vlotte bevalling liet de placenta niet los en moest ik met spoed naar het ziekenhuis. Waarom laat de placenta niet los? In het ziekenhuis zeiden ze dat de persweeën waarschijnlijk niet sterk genoeg waren, wat naar mijn beleving een hele goede verklaring kan zijn daar ik helemaal geen echte drang had, maar wat zou anders een oorzaak kunnen zijn en is er kans op herhaling bij een tweede? Alvast Bedankt.
hoi, als je persweeen niet sterk zijn is de baarmoeder vaak een beetje moe na de bevalling, dan is er geen kracht meer in de baarmoeder om weeen te maken die nodig zijn om de placenta geboren te laten worden. Er is wel kans op herhaling maar die kans is niet supergoot. Je krijgt wel direct na de geboorte een prik de volgende keer om extra weeen te maken voor de placenta. Is de placenta uiteindelijk wel spontaan gekomen? Of moest je geopereerd worden? Mirjam
De placenta is 3 uur later alsnog spontaan geboren 5 minuten voor ik onder narcose moest. Ik moet helaas een volgende keer wel in het ziekenhuis bevallen omdat ik meer dan 1600 cc aan bloed verloren heb. Ik heb nu een Hb-waarde van 5.0, dus herstel is ook langdurig helaas. Bedankt voor je antwoord