Hellow, Ik heb een vraag, mede omdat ik weleens getwijfeld heb. Werd niet ongesteld en durfde niet met een nieuwe strip te beginnen. Test gedaan, maar niet zwanger en toch niet ongesteld geworden. Wordt je beetje onzeker van, ik wel. "Stel: Je slikt de pil trouw. Je wordt zwangerb tijdens het slikken of tijdens tijdelijke menstruatieweekje. Je hebt niks door en je begint weer met volle vertrouwen met de volgende strip van de pil." Kan dit kwaad voor het kindje in je? Is het beter dat je het voor de zekerheid test? Mocht je bijvoorbeeld 3 maanden doorslikken zonder het te weten, kan het schadelijk zijn juist dan erger dan dat je bijvoorbeeld maar2 weken doorslikt en het dan door hebt? Wat moet je doen als je erachterkomt dat je zwanger bent en je hebt alweer een tijdje de pil geslikt? (lijkt mij logisch langs de dokter, maar wat verder?) Je hoort weleens verhalen van meiden die gewoond e pil slikken en opeens na 4 maanden een buik voelen opkomen en dan pas gaan denken, eeeh ben ik soms zwanger. Niks in de gaten gehad, ook niet met de menstruatie..... Weet hier iemand iets over, omdat ik dit enkele keren heb gehad. En toch erg twijfelde hoe en wat, terwijl er elke x niks aan de was. Zijn er tips om er simpel achter te komen of je wel of niet zwanger bent of dat het niet erg is als je de pil per ongeluk door slikt? Bijvoorbeeld nuis een voorbeeld!) Stopte met de pil, werd ongesteld. Enkele keren sex gehad, maar je kan toch niet zwanger raken als je ongesteld bent? En nu weer met de pil begonnen. Stel als je de pil weer klaat hebt over 28 dagen en dan dus stopt. Dan wacht je je menstruatie af....hoelang moet je wachten voordat je een test gaat doen? En kan je zoland wachten of moet je na 7 dagen gewoon weer beginnen met een nieuwe strip, pil? Graag advies en tips groetjes, colombiangirl
Lieve Colombiangirl, Om antwoord op je vragen te kunnen geven hou ik jouw eigen voorbeeld maar aan. Je kunt inderdaad niet zwanger worden tijdens je menstruatie. Je eisprong vindt om en nabij dag 14 van je cyclus plaats (waarbij dag 1 de eerste dag van je menstruatie is). Je moet in ieder geval altijd uitgaan van de betrouwbaarheid van de pil en dan ook de de pil netjes weer gaan slikken na je wachtweek waarin je ongesteld bent geworden. Als er niets geks gebeurd (zoals dat je bijvoorbeeld ziek bent geweest en veel hebt overgegeven) moet je gewoon uit blijven gaan van de betrouwbaarheid van de pil. Je hoeft echt niet elke keer te testen nadat je je wachtweek in gaat. Mocht je echt onzeker zijn (en ik denk dat die onzekerheid dan wellicht toch pas na een tijdje komt als je wat symptomen krijgt die je niet helemaal begrijpt), zou je alsnog een zwangerschapstest kunnen doen. De pil zorgt ervoor dat er geen eisprong is en dus geen mogelijkheid tot zwangerschap. Zodra er niet goed wordt geslikt of zodra de pil niet meer veilig is (bijvoorbeeld door het gebruik van antibiotica of het niet nauwkeurig slikken), kan er dus wel een eisprong optreden. In die periode kan je dus wel zwanger worden. Ik hoop dat ik je bezorgdheid een beetje weg heb kunnen nemen. Maak je in ieder niet steeds iedere maand zorgen meid, want daardoor zit je ook niet lekkerder in je vel en ga je misschien ook zorgen maken om dingen die er niet zijn. Zolang als je de pil netjes slikt en er geen gekke dingen gebeuren (antibioticakuur of buikgriep waarbij je moet overgeven of diarree hebt) kun je niet zwanger worden. Groetjes, Josien
Hoi josien, dank jewel voor je berichtje Ik zat soms inderdaad weleens te denken... jeetje straks ben ik zwanger. Toen wilde ik dat niet..... Maakte me dus zorgen om niks, want elke keer was er niks aan de hand, maar die twijfel is niet leuk. Ik slik nog steeds trouw de pil, en wacht eigenlijk op de dag dat mijn vriend gaat zeggen: we stoppen met de pil. Tot die tijd.... rustig aan doen informatie opzoeken en lekker meekletsen op het forum bedankt
Nu heb ik toch een vraagje. Stel je slikt de pil. en je vergeet hem 1 a 2 dagen. Je hebt wel onveilige sex gehad kan je dan ook zwanger worden, ondaks dat je daarvoor 1 dag de pil hebt geslikt bijvoorbeeld? Kan het soms zo snel gaan dat je ondanks de pil toch zwanger wordt? En wat kan je dan merken? kramp in je buik, beetje steken of kan je zno snel nog niks merken? Wat zijn de eerste symptomen? alvast bedankt
De eerste dag( 1e peil geslikt) en 2e en 3e dus vergeten. en nu weer de 4e weer geslikt. als ik die link aanklik, zie ik helemaal niks
Ok. Maar moet ik dan ook meteen stoppen met de pil en met sex? Ik heb het weleens eerder gehad, maar nooit zwanger geraakt. Heb alleen wel pijn in me buik nu, en dat had ik eerder nooit. Kan ik niet gewoon afwachten en als ik niet ongesteld wordt een test doen? Weet niet of die pijn in me buik iets betekent? maar zou het iets kunnen betekenen? Eerste symptoom? Kan je zo snel al iets merken als het raak is? Buikpijn, rare smaak in de mondm vaak naar de wc moeten, niet echt misselijk, maar wel beetje.... Ik ben hier gewoon niet bekend mee, en daarom lid geworden om eerst alles eens goed door te lezen en goede informatie op te doen. Dank jewel voor het kijken op de site Zit zelf op werk, en kan r niet op, heel vaag. Werk bij een telecomzaak en kunnen elke site bekijken wat we willen eigenlijk haha
ik kreeg pas symptomen toen ik 6 weken zwanger was, daarvoor merkte ik niks. wanneer ben je de pillen vergeten? hoeveel dagen geleden?
Als je de pil vergeet in de eerste week kun je zwanger worden. Symptomen kúnnen heel snel optreden, maar 't kan ook wel een week of wat duren voordat je de eerste symptomen krijgt. Verder kun je er gewoon vanuit gaan dat de pil betrouwbaar is en hoef je echt niet steeds in angst te zitten dat je zwanger bent.
het is nu 3 dagen geleden dat ik de pil ben vergeten. Ja ik twijfel gewoon hel erg, juist omdat ik opeens erg misselijk ben en kramp in me buik heb sinds vandaag,..... natuurlijk hoeft het helemaal niet, maar toch die twijfel is er wel..... Dus moet gewoon afwachten tot ik weer onmgesteld moet worden en de pil blijven doorslikken? of juist stoppen met de pil en wachten tot ik ongesteld wordt>?
Ik ben nu inde avond, en heb er nadat ik goed gegeten heb helemaal geen last meer van. ben niet meer misselijk en heb ook geen steken meer in me zij. Was het gewoon niks, of is het altijd weg in de avond? Nou, rustig maar gaan slapen en morgen verder zien. net wel gesprek gehad met hubbie.... was alleen niet supergoed verlopen Hij liet me duidelijk weten wat hij wilde als ik wel zwanger was...... het komt echt niet goed uit nu, dat weet ik. En liever ook nog even niet, ondanks dat ik er wel mee bezig ben. maar toch nog even niet, qua financieel en werk en studie. Maar stel het is wel zo..... ik weet t niet. ga nu slapen en hopelijk is er morgen niks aan de hand.. bedankt voor de postjes...
Ik ben gewoon weer een beetje misselijk. En heb opeens 3 bultjes op me tong en bultjes naast me lip. geen koortslip, maar wel soort blaasjes. Dat heb ik nog nooit gehad :S
Hoi meiden, Vanmorgen nergens last vena gehad. ben nu inmiddels weer op me werk, maar heb bnog steeds geen misselijkheid of steken in me buik zoals gisteren. Wat ik wel heb.... En heb opeens 3 bultjes op me tong en bultjes naast me lip. geen koortslip, maar wel soort blaasjes. Dat heb ik nog nooit gehad heel vaag allemaal. Had wel in een topic gelezen dat je bultjes kon krijgen. Ik weet t niet, mar heb vroeger maar 3 jeugdpuistjes gehad en verder nooit ergens last van gehad en nu opeens links boven me mond allemaal bultjes :S Staat lekker zo in e winkel haha En heb 3 bultjes dus op me tong, erg vaag. Doet zelfs beetje pijn als het lanmgs me tanden gaat. Of is dit gewoon stress dat het er zo uit ? Ik snap er niks meer van....:S Ik ben gisteren in gesprek gegaan met mijn vriend dat ik me twijfels had en om kort te zijn, kwam er van zijn kant 1 kort antwoord uit. Hij wil nu nog geen kinderen, echt niet. Dus hij wilt als het zo mocht zijn abortus. Ik weet t gewoon niet. Ik weet wel dat t niet de perfecte tijd is, maar ben eigenlijk tegen abortus. Het is toch een levens iets en dat kan je niet zomaar weghalen. vind ik.... wou dat ik t nu al kon weten of ik het ben, dat zou een boel stress schelen. groetjes,
Nog even een vraagje. Vanaf wanneer zou ik kunnen testen? Lijkt mij nu namelijk nog te vroeg om een test te doen, aangezien ik mijn hele strip bijna nog moet slikken. Tips? Moet ik nog wachten tot de strip op is? of moet ik nadat de strip op is, nog langer wachten met testen ?