anticonceptiestaafje

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door DutchAngel, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Hallo dames...

Ik wou graag wat weten ik heb veel gelezen over de pil en ook ik wil er graag van af..
    Ben nu dus dit tegen gekomen het gaat over de anticonceptiestaafje..

heeft iemand hier ervaring mee? hoe bevalt het?
    hier onder wat informatie er over..

Het hormoonafgevende subdermale implantaat wordt onder plaatselijke verdoving net onder de huid aan de binnenzijde van de bovenarm ingebracht door een arts. Het staafje heeft een lengte van 4 cm en een doorsnede van 2 mm.

Het staafje geeft gedurende een periode van 3 jaar dagelijks een kleine hoeveelheid hormoon af. De werkzame stof is voldoende om een eisprong te voorkomen, waardoor er geen zwangerschap kan ontstaan. Na drie jaar moet het staafje met een kleine chirurgische ingreep verwijderd worden door de arts en eventueel vervangen.

Voordelen
    Het anticonceptiestaafje is betrouwbaarder dan sterilisatie.
    Er zijn geen pijnlijke of overvloedige menstruaties meer.
    De hoeveelheid werkzame stof is voldoende om drie jaar bescherming te bieden tegen ongewenste zwangerschap.
    Na verwijdering van het staafje is de vruchtbaarheid na enkele weken weer hersteld.

Nadelen
    Tijdens de eerste maanden kan het bloedingpatroon onregelmatig en onvoorspelbaar zijn.

Groetjes..

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Verplaatst naar het goede onderwerp.

Kwebbel

3. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Sorry :oops: en bedankt

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb 'm een jaar gehad, en in dat jaar heb ik helemaal geen menstruatie gehad. Daarna kwam de menstruatie zeer onregelmatig en dat is ook de reden geweest dat ik het staafje heb laten verwijderen.

Verder was ik prima tevreden over het implantaatje.

Groet van Kiki

Deel Deze Pagina