Bij de eerste rookte ml en ik beide. Ik was direct na het stoppen van de pil zwanger. Na de positieve test ben ik gestopt. Bij de 2e rookte alleen ml en dat duurde 8 maanden (ronde 10). Stoppen is natuurlijk altijd beter. Maar zoals bij mij te zien geen garantie op eerder zwanger worden. Succes ts!
Het is in ieder geval al goed dat je er bij stilstaat dat het niet goed is en dat je er iets mee wilt doen. Op je vraag hoelang het duurt voor je zwanger raakt zowel als je stopt als dat je rookt, kan niemand een antwoord geven. Het zegt namelijk niet altijd wat. Ikzelf rook niet (nooit gedaan), mijn vriend ook niet (die is al jaren gestopt) en wij zijn al best een tijd bezig voor een kindje van ons samen. Daarnaast ken ik genoeg vrouwen die doorgerookt hebben tot de positieve test en zelfs tot minstens de helft van de zwangerschap, maar die waren dan ook nog eens supersnel zwanger geworden. Ik vind dat zelf wel eens moeilijk te accepteren; ik leef gezond en het lukt niet, iemand anders rookt stug door tijdens het zwanger worden en zwangerschap en raakt dus vrijwel direct zwanger. Maar goed het is niet anders helaas. Zijn meiden die nog langer bezig zijn en die zullen wel hetzelfde voelen. Vind het goed dat je erbij stilstaat nogmaals, en denk ook dat het goed is om toch echt te stoppen. Je wilt tenslotte het beste voor je toekomstige kind. En je zou, zoals eerder gezegd, ook langs de huisarts kunnen gaan voor hulp. Denk dat het echt stukken beter is om nu te stoppen en niet pas bij een positieve test. Wel erg jammer dat je vriend zo reageert. Het is voor beiden beter en ook voor een goede start van het kindje als beiden niet roken. Je hebt tenslotte een eitje én zaadje nodig Succes!
Heeel goed en knap dat je wil gaan stoppen met roken. Is uiteraard het beste!! Hier overigens gestopt voordat we aan ons 1e kindje begonnen. Dit kindje liet echter zolang op zich wachten, dat ik uit frustratie weer begonnen was (lees: na ruim 3 jaar!). Na de eerste ivf behandeling was ik zwanger en gelijk gestopt. Toen begonnen voor kindje nummer 2. Was na een aantal weken na de bevalling toch weer begonnen en was dus gestopt met roken toen we weer begonnen. Eerste poging ivf voor kindje nummer 2 mislukte. Daarna zakte de moed mij weer in m'n schoenen en heel zwak (ik weet het) weer begonnen. Deze poging was echter wel raak. In december verwachten we ons 2e kindje. Uiteraard niet meer gerookt sindsdien. Heb daar ook totaal geen moeite mee!! Na de bevalling betreft, weet ik het niet. Ik hoop dat ik dit keer blijvend zal stoppen, maar weet ook van mezelf als ik een moeilijk moment heb, dat ik weer makkelijk begin Veel succes met het stoppen van roken, is toch het allerbest!!
Heel goed dat je wilt stoppen met roken. Hier rookte zowel ik als mijn vriend vrij stevig. Beide keren direct raak. Ik ben direct gestopt na de positieve test, ik vond dit op momenten best lastig. Je weet waar je het voor doet maar ik had vrij veel last van wisselende stemmingen en heb echt een paar keer op het punt gestaan om weer te beginnen. Ik denk dan ook dat stoppen met roken "makkelijker" voor mij was geweest als ik was gestopt voordat ik zwanger raakte. Mijn vriend rookt nu nog 3-5 sigaretten per dag, ik kan hem helaas niet dwingen om te stoppen maar ik heb er nu in die zin geen last van omdat hij buiten rookt.
Roken is heel slecht voor de vruchtbaarheid. Goed dat je wil stoppen dus. Wat je man betreft, het is inderdaad niet onmogelijk omzwanger te worden als je rookt maar het gaat wel sneller wanneer je het niet doet. Sperma gaat in kwaliteit achteruit, er zitten meer witte bloedcellen in, minder spermacellen en op den duur wordt de beweeglijkheid van de cellen die er nog in zitten minder.
Hier 3 en een halve week geleden gestopt met roken. Vriend rookt nog wel, maar is bezig met minderen. Hij is tegelijkertijd met mij cold turkey gestopt, maar dat hield hij niet vol helaas. Zal de e-sigaret eens voorstellen, misschien helpt het hem. Nemo2 bedankt voor de tip! Heb het er zelf sinds 3 dagen best moeilijk mee, maar lollies helpen wel en ik zet gewoon stug door. Ik weet waar ik het voor doe en dat maakt het wel wat makkelijker. En ben er al meer als 3 weken vanaf, weer beginnen is nu geen optie meer.
Ik heb 9 jaar gerookt voor ik ongeveer een jaar geleden ben gestopt... Ik had me altijd voorgenomen om te stoppen voor we zouden beginnen met zwanger worden; omdat ik ook het beste wou voor ons toekomstige kindje, maar om verschillende redenen lukte me dat niet... Toen we na een jaar proberen bij de fertiliteitsarts kwamen; vertelde ze me (en dat zijn feiten!) dat mensen die roken; er gemiddeld half zo lang over doen om zwanger te worden. Dus het gemiddelde om zwanger te worden is 6 maanden tot een jaar; tel daar de helft bij, dan kan het goed zijn (als je pech hebt) dat je er 1.5 jaar over doet... Natuurlijk worden sommige mensen snel zwanger (zoals je hier wel een aantal voorbeelden leest). Maar als je echt pech hebt, dan kan het goed zijn dat je er héél lang over doet...dat weet je helaas op voorhand niet! Op dat moment stonden we nog voor de onderzoeken en wist ik natuurlijk niet dat er andere redenen (endometriose en slecht zaad) waren waarom het niet wilde lukken. Maar ik voelde me wel énorm schuldig, want het was 'mijn schuld' dat het zolang duurde en dat het niet wilde lukken! Op een gegeven moment was ik gewoon ziek, erg verkouden en had ik hoge koorts... En op dat moment had ik geen zin om op te staan en buiten een sigaret te gaan roken, dus heb ik dat niet meer gedaan. Op dat moment had ik zoiets van 'Ik heb nu al een dag niet meer gerookt', dit moet ik volhouden als ik weer beter ben... En wonder boven wonder is me dat ook gewoon gelukt! Terwijl ik altijd gezegd had dat ik het niet van de ene dag op de andere en zonder hulpmiddelen zou kunnen! Ik moet eerlijk zijn, de eerste 2 weken heb ik het wel heel moeilijk gehad... Ik had tussendoor zin in een sigaret en dan stak ik er eentje op, dan trok ik één keer (maar zoals je weet als je even niet gerookt hebt, komt dat heel hard binnen) en dan merkte ik 'bah, dit is echt vies, hier moet ik van hoesten, dit kan niet gezond zijn'. Dus na 1 trek deed ik de sigaret dan ook uit. Dit heb ik de eerste 2 weken om de 2-3 dagen gedaan... Wel ben ik die eerste maand dat ik gestopt ben, heel hard gaan snoepen om het roken te kunnen compenseren... Ik moest constant iets in mijn mond steken, maar anderzijds, mijn eten smaakte ook veel beter dan voordien! Dus om eerlijk te zijn, die eerste 3 weken zijn zwaar geweest, maar nadien is het allemaal heel snel overgewaaid. Ondertussen ben ik 8 maanden gestopt en eerlijk waar, ik denk er niet aan om ooit nog een sigaret in mijn mond te nemen. Ik vind zelfs dat het stinkt en walg er soms van. In het begin rook ik het graag en ging ik wel eens expres naast iemand staan die aan het roken was, maar nu... Nee, totaal geen behoefte meer aan op geen enkel moment! Terwijl ik vroeger ook dacht dat ik er nood aan had en dat het op momenten van stress me deugd deed... Ik heb nu eerder het gevoel dat ik zonder die sigaretten minder stress heb; je hoeft niet te panikeren dat je sigaretten op zijn en dat je hoognodig daarvoor nog naar de winkel moet, je zit niet constant na te denken van 'wanneer zou ik kunnen gaan roken' en 'wanneer zou het (rook)pauze zijn'... En het is wel degelijk zo dat roken, drugs, alcohol etc. een grote invloed hebben op vruchtbaarheid, zowel als op de gezondheid van je kindje... Je hebt veel meer kans op een laag geboortegewicht, aangeboren afwijkingen zoals open ruggetje, klompvoetjes etc. En zowel voor jouw man; roken, alcohol en drugs hebben een grote invloed op de kwaliteit van het zaad... Dus als jullie beiden roken, heeft dat mogelijk wel een grotere invloed op de gezondheid van jullie kindje. Probeer het! Probeer alvast te minderen, maar stoppen is eens zo goed! Het is de eerste weken echt zwaar, dat weet ik... Maar eigenlijk zit die rookverslaving echt in je hoofd... Dat heb ik beseft met het stoppen. Ik dacht dat ik er verslaafd aan was (lichamelijk), maar het zat puur in mijn hoofd dat ik die sigaret nodig had. Als ik je één tip zou geven, zou ik toch proberen om gewoon helemaal te stoppen, van de een op de andere dag volledig stoppen en dan wel met z'n twee. Je kan compensatie vinden bij iets anders (snoepen, kauwgom eten, sporten...) en ik beloof het je; het zijn echt die eerste 3-4 weken die het moeilijkste zijn. Nadien ben je 'mentaal' afgekickt (of hoe moet ik dat zeggen) en zal het veel makkelijker gaan. Veel succes gewenst! Denk aan de gezondheid van jezelf en jullie toekomstige kindje!
Wat een verhaal Dora26! Ik ben al eerder maanden gestopt met roken, helaas kreeg ik daarna een terugval en was ik weer begonnen, wat meer dan normaal.. maar vaak rook ik ook als we met vrienden zijn en dan rook ik er wel een paar mee voor de 'gezelligheid'.
Nu trouwens een positieve ovulatietest Digitale van CB en de dipstick die ik ook nog had is ook positief.
Je kunt uiteraard wel een eisprong hebben als je rookt, maar ik ben het met zonnetje2015 eens, eerst stoppen met roken voor je zwanger probeert te worden en je daar op richten. Ik zou zelf persoonlijk niet het risico willen/durven lopen. Het is zo slecht voor je eigen gezondheid, laat staan voor zo'n klein kwetsbaar frummeltje in je buik...
Eens... En inderdaad: een eisprong hebben zegt nog niet zoveel over de mate waarin roken/anders ongezond leven de kwaliteit van je eicel, de mogelijkheid tot innestelen en de gezondheid van het uiteindelijke vruchtje beinvloed.
Eens met sado Ik ben gestopt nu 9jaar geleden toen we begonnen aan onze kinderwens en tot nu toe geen spijt gehad en tuurlijk waren er moeilijke momenten maar alles voor een goede zwangerschap en een gezond kindje... Succes ook jij kan het als je t maar wil!!
De eerste keer ook netjes gestopt toen ik stopte met de pil, was na 3 maanden zwanger en kreeg een miskraam met 10 weken :'(, ben toen zo stom geweest om weer te gaan roken, totdat ik er 4 weken weken later achterkwam dat ik opnieuw zwanger was. De tweede keer stoppen vond ik vele malen moeilijker, heb toen een week afgebouwd en alsnog volledig gestopt. Dag na mijn bevalling wel weer meteen 1 opgestoken, heb mijn hele zwangerschap gesmacht naar een sigaret (zo raar) Nu sinds 13 september gestopt met de pil, ben het roken weer aan het afbouwen maar heb er heel erg veel moeite mee. Ben nu aan het kijken of ik een hulpmiddel wel/niet ga gebruiken. Wou eerst aan de Clamid, maar volgens mij mag dat niet als je zwanger wilt worden. Nu weer aan het afbouwen en hoop binnen een week weer helemaal te stoppen. Hier trouwens ook een partner die rookt en ook aan het afbouwen is, maakt het ook wel moeilijker moet ik zeggen. Wil nu wel als ik stop ook echt gestopt blijven en er niet meer aan beginnen.
Goed dat je in ieder geval wil stoppen met roken! Ik zou in ieder geval naar je huisarts gaan, zij kunnen je tegenwoordig goed ondersteunen met bijv. een coach of hulpmiddelen. Hier sinds 2 weken gestopt met roken en de eerste week vond ik verschrikkelijk maar sinds de tweede week ondervond ik al de voordelen!! Meer smaak/ruik, meer lucht, minder moe en ook in je portemonnee merk je het direct Zet 'm op!!!
Super dat je wilt stoppen! Hier beide keren gestopt toen ik positief testte en dat zal nu ook weer gebeuren. Ik ben trouwens een roker die rookt op een feestje ofzo dus niet mega veel Mijn man rookt wel elke dag maar des ondanks hebben we 2 gezonde kids gekregen gelukkig
Hier ruim 8 jr geleden gestopt van de een op andere dag. Wij zijn samen gestopt en dat werkte als een malle. De competitiestrijd die onstond echt gunstig want je wil niet onder doen voor de ander En achteraf viel het best mee terwijl ik van tevoren dacht dat het het einde van de wereld zou zijn. (Rookte 13 jr en bijna 2 pakjes per dag). Ik zou het juist niet vervangen voor iets anders als e sigaret. Het is de gewoonte die het doorbreken zo moeilijk maakt. Zoek een afleiding en hou jezelf continu voor dat je niet rookt. Ik ging wel mee met collega's roken. Dus had dan lekker toch dat loopje onder mijn werk. Tot t weer slecht werd en toen stond ik ook stevig in mijn schoenen. De tip die ik kreeg is bij behoefte is diep ademhalen. Zoals je bij een trekje ook doet. Blijkbaar trapt je geest daarin. Pas op want bij een week of 3 en rond 3 mnd komt er zo'n breekpunt. Wees daarvoor op je hoede en hou jezelf voor dat je niet rookt. En hier ook nooit meer een trekje genomen. Heb roken nooit vies gevonden en was ook echt gelijk een die hard roker. Weet dus dat ik de discipline mis om dat te kunnen. Heb daar veel op zien sneuvelen die dachten dit te kunnen. En soms duurt het heel lang voordat het uit je systeem is bij sommige gewoontes. Ik pakte bijv bij mijn ouders altijd zo'n zelfgedraaide sigaret. Ik kom niet vaak daar dus had na 3 jr nog steeds de gewoonte om er daar een te pakken terwijl het verder uit mijn systeem was. Dacht er verder nooit meer aan. Heel apart maar zegt wel iets over hoe sterk je gewoontes zijn. Dus zou dat zoveel mogelijk verbreken. Succes!
Ik heb 22 jaar gerookt, ook tijdens mijn eerste 2 zwangerschappen (jong en dom). Toen rookte ik niet zo veel 3-5 sigaretten per dag. De laatste paar jaren wel een pak per dag! In 2012 (ik was al een stuk ouder) weer zwanger geraakt en een miskraam gekregen. Toen ik eindelijk weer een positieve test in handen had in oktober 2013 heb ik mijn pak sigaretten bovenop de kast gegooid en ben definitief gestopt met roken. De eerste twee weken waren een hel voor mijn gezin. Zwangerschap symptomen EN afkick verschijnselen van de nicotine maar ik wilde geen risico's meer nemen. Nooit meer een sigaret aangeraakt tot heden. De trek zal nooit helemaal weg gaan, sommige dagen heb ik er super veel zin in. Maar ook dat gaat over, ik fantaseer er even over en dan trekt de trek weg. Al mijn zussen en mijn moeder roken nog maar ik heb daar geen problemen mee. Het blijft een hardnekkige verslaving, lichamelijk kick je binnen 2 weken af maar de geestelijke verslaving duurt langer. Misschien helpt deze tip: ik mag weer beginnen met roken op mijn 70ste verjaardag (als ik deze haal)! Heel veel succes met het afkicken! Het heeft allemaal met wilskracht en veel liefde voor je (ongeboren) kind te maken. Waar een wil is is een weg.
Presies dit! Ik rook al een tijd van de istick basis. Het is zo lekker dat ik me sigaretten er helemaal voor heb neergelegt ni, nu nog op werk volhouden en vanuit daaruit minderen met nicotine. Overigens vond de vk van mjj het heel goed dat ik dit rookte, weliswaar nog steeds miet goed maar een stuk beter. Na de bevalling mocht ik dit zelfs roken onder het hechten, uiteindelijk niet gedaan
Ohja. Ik rookte in beide zwangerschappen. De 1ste was onverwachts en had zoveel stress dat het echg niet zou lukken. Ook de vk raade aan om niet direct te stoppen maar wel te minderen. Stom en eigenwijs niet gedaan. 2de was na het stoppen van de pil direct raak en ook rookte ik, wel een stuk minder en ben vanuit daaruit gaan minderen naar 3 sigaretten per dag na de bevalling is dit naar 0 sigaretten op me vrije dagen gegaan en 3 op het werk. Nu wil ik oo het werk me e sigaret gaan gebruiken en van daaruit verder werken