Ik zou idd ook proberen om niets vervangends te gebruiken zoals een e-sigaret... Tante van mijn loopt altijd fier rond te vertellen dat ze al een jaar gestopt is met roken (net iets langer dan mij), maar ze loopt al wel een volledig jaar met dat stickje in haar mond te roken... Vind ik dan ook weer niets Hier gestopt en wel wat meer gaan eten en wat extra kilo's, maar dat was het minste van mijn zorgen. Ik ben nog geen volledig jaar gestopt, maar het roken zegt me echt helemaal niks meer, heb er geen zin meer in! En er zijn inderdaad veel voordelen; je stinkt niet meer, beter voor de portemonnee, je smaak en geur is beter...
Bij mijn eerste zwangerschap rookte ik toen ik zwanger wilde worden. Heeft langer als een jaar geduurd. Kreeg uiteraard advies te stoppen en ik was toen 3 maanden later zwanger. Nu met de tweede gelijk de eerste ronde. Of het ermee te maken heeft? Rook nu niet meer. Ook geen vervanger gebruikt daar zitten toch ook schadelijke stoffen in.
Mijn man en ik roken beide en ik ben in ronde 1 in verwachting geraakt. Uiteraard ben ik direct gestopt. Dit is de 4e dag dat ik ben gestopt en ARG! wat is het moeilijk! Ik ben gestopt zonder nicotinepleisters en weet ik het wat voor zooi want ik wil daar mijn ongeboren kindje niet aan blootstellen. Als tip zeg ik: Stop voordat je zwanger bent want dan kun je nog hulp inschakelen. Nicotinepleisters, stapje voor stapje minder roken, E sigaret, etc. Mijn man rookt nog wel, maar enkel op zijn werk. Als hij thuis is dan rookt hij niet omdat ik het er zo moeilijk mee heb. Dat vind ik wel erg lief van hem
Ik ben benieuwd wanneer het beter wordt hoor! De één zegt na 24 uur gaat het beter, de ander zegt na 72 uur wordt het pas echt moeilijk, weer een ander zegt dat na een week het echt beter gaat en wéér een ander zegt dat je na een jaar nog moeite hebt! Snik ..
Bij mij ging het ook pas na 2-3 weken beter... Na een maand had ik er helemaal geen behoefte meer aan! Goed bezig hoor, volhouden!
Ik had zelf voornamelijk moeite met mijzelf te vermaken. Voor mijn gevoel hoorde bij elke situatie/moment een sigaret. Na drie dagen had ik het ergste gehad. Na 2 weken vond ik het ook ineens heel smerig ruiken.
Ik ben by mijn dochter voordat ik zwanger werd gestopt met roken met hulp van een e smoker.. ik was na 2 weken van de esmoker af. Helaas weer begonnen toen mijn dochter geboren is. Nu weer aan het proberen om te stoppen met de esmoker, alleen gaat het nu een stuk moeilijker.. je moet het echt willen. Ik hoop voor je dat her lukt! Succes!
oh ja! Overal hoort een sigaret bij. Ik voel me ook echt oprecht verdrietig als ik wil roken en het mag niet. Gedachtes zoals "ik word nooit meer gelukkig" schieten dan door mijn hoofd. Zo dramatisch
Omdat wij het IVF-traject in gingen moest ik stoppen met roken. Ik ben nu inmiddels 14 maanden gestopt d.m.v. hypnotherapie. Heel even de e-sigaret gebruikt met 0% omdat ik toch wat in mijn handen wilde hebben. Ik ben nu inmiddels 11.5 weken zwanger. Toen ik rookte raakte ik niet zwanger en nu ik gestopt ben, gelukkig wel. (Misschien toeval)