Hoi! Er staat wellicht al genoeg op dit forum, maar ik kom er niet helemaal uit. Wat is nou precies 'ontpillen'? Zoals ik het zie, de hormonen moeten uit je lijf en zodra je cyclus regelmatig is, ben je 'ontpilt'? Maar sommige berichten op internet of eigen omgeving zijn wat tegenstrijdig. De een zegt dat je eerst een aantal maanden moet ontpillen, voor je er écht voor wil gaan. De ander geeft aan dat je het prima kan proberen zodra je bijv. je ei voelt of een test je ei aangeeft. De andere site zegt dat het slecht is om zwanger te worden als je net gestopt bent met de pil, omdat het wel 6 maanden duurt voor alle hormonen uit je lijf zijn......... Ik slikte de pil ongeveer 3 jaar, waarvan ik het laatste jaar keurig iedere maand ben gestopt zonder door te slikken. Nu 2 maanden gestopt met de pil Kan ik er nu écht voor gaan of is het echt wijsheid om eerst een aantal maanden te ontpillen? Of kan ik er van uit gaan dat wanneer je cyclus regelmatig is, het ook goed is. Ik voel me een n00b maar begin sterk te twijfelen wat ontpillen nou echt is.
Wij gingen er gewoon meteen Toen ik zwanger wilde worden van ons eerste kindje moest ik wel duidelijk ontpillen en dat merkte ik omdat mijn cyclus eerst 38 dagen was toen 36 ect dat werd steeds korter en toen het 28 dagen was werd ik vrij snel zwanger
Wij zijn er ook gewoon direct voor gegaan toen ik stopte met de pil. als je cyclus regelmatig is betekend niet direct dat je ontpilt bent helaas, dat kan inderdaad een tijdje duren. maar je mag zeker gewoon zwanger worden hoor tijdens het ontpillen Door het ontpillen kan je echter steeds vage klachtjes hebben die lijken op zwangerschapsklachtjes, houdt daar rekening mee dat je jezelf niet helemaal gek maakt Huisartsen en verloskundigen adviseren vaak actief zwanger proberen te worden wanneer je een eerste natuurlijk menstruatie hebt gehad, dat is voornamelijk vanwege het vaststellen van de lengte van je zwangerschap mocht je direct zwanger zijn (die word namelijk berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie)
Ik wil nog even reageren op het laatste. Dat las ik namelijk ook maar ik las ook dat de kans dat het meteen zou lukken toch klein was. Dus wij hadden zoiets van.. geen zin in bescherming en we zien wel. Na 5 weken eens een test gedaan omdat ik nog niet ongesteld was en die bleek toen positief. Gelijk bij de eerste echo een juiste schatting gemaakt, die met 12w dus herbevstigd is. Dus hier zagen ze gewoon meteen hoe ver ik was, ondanks hetgeen wat dus op internet staat. Ik denk dat dat misschien oude informatie is? Dus ik zou zeggen gewoon ervoor gaan