Zwanger raken tijdens borstvoeding geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door LiittleOne, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

    fafje Niet meer actief

    hier een "grappig' voorbeeldje..

    6 weken na de bevallign krijg je doorgaans een gesprek over je ac, welke je wilt wat je wilt blablabla..

    ijn vriendin was na 6 weken zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 haar kindjes schelen 10 mnd ....en ja idd zij riep wel dat ze graag sel een 2e wilde..maar ZO snel..
    Dus niet ongesteld geworden..

    Ik daarintegen, gaf tot 7,5 mnd (niet meer volledig) bv...en werd ook niet ongesteld/was niet vruchtbaar...heb hulp gekregen het op te wekken en heeft toen nog 3 mnd geduurd voordat het raak was...
     
  2. fafje

    fafje Niet meer actief

    oh en mn andere vriendin is 2x zwnager geraakt tijdens volledige bv van dr "1e " eitje ( 1ex werd een miskraam, 2e x is blijven plakken, ze is volgende week uitgerekend)
     
  3. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    :d:d:d
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    WOW!! Dat lijkt me wel heel bijzonder!! :)

    Mijn gyn heeft trouwens 'omdat het in het protocol staat' ook over anticonceptie gehad. Ik heb hem gezegd dat ik niet daar aan zou doen en dat ik hoopte dat ik spontaan van een drieling zwanger zou worden :p
    Hij zei dat het hem gezellig leek, dan mocht ik elke dag op controle komen :D:D:D:D
     
  5. fafje

    fafje Niet meer actief

    ja maar nog steeds loopt het niet soepel bij haar, met die kids, was echt amper te doen...qua ontwikkelignsfase etc...

    Maarja andere kant, mn tante heeft er 12 mnd tussen met haar dochters...en die 2 zijn nog steeds 2 handen op 1 buik...en mn tante vond het juist heeel makkelijk allemaal toendertijd...en nooit problemen ondervonden...dus jaa..ieder zo zn ervaring natuurlijk!
     
  6. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik denk dat dat hoofdzakelijk gewoon afhankelijk is van hoe makkelijk je zelf met dingen om gaat. Zo ken ik meiden die echt overal een drama van maken en meiden welke 'go with the flow'.

    Uiteraard kun je ook een kindje hebben welke overal drama van en om maakt, maar in mijn omgeving zie ik dat kinderen veelal ouders ook afspiegelen...
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    ja zo dnek ik er ook over...
     
  8. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    De kinderen van die vriendin waar ik het over had zijn in hetzelfde jaar geboren, grappig he! Heeeeeel andere meiden en bepaald géén vriendinnen! Of ze het zwaar had; neuh, die liep fluitend te bevallen, mama en kinderen gezond, sliepen meteen door etc.
    Als ik bij die 4,5 maand zwanger was geworden was dat écht niet best geweest voor mijn lijf!
     
  9. fafje

    fafje Niet meer actief

    mijn vriendin dus ook haha, zelfde jaar bevallen echt te bizar! haha feb en dec..

    ik had het ook niet fijn gevonden hoor!

    Ondanks dat het bij mij langer had geduurd en wat moeizaam ging, ga ik nu wel direct aan de ac na de bevalling...maarja wij willen ook niet direct nr 3 :D
     
  10. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hmm... ik ga nu ook voor de kartonnen doos denk ik ;)
     
  11. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ha ha ha.... :p :p :p

    Kartonnen doos? :$

    Gelukkig nooit aan de pil geweest, durfde niet omdat mijn zus er niet tegen kon en er tromboses van kreeg (komt door haar ziekte, hoor, normaliter gebeurt dat niet).
     
  12. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik was na mijn bevalling nog niet eens ongesteld geworden en ik was toch echt zwanger... dus ja ovulatie komt voor menstruatie (en in mijn geval zwangerschap).
    Helaas werd dat een miskraam.

    Het gebeurde trouwens net nadat ik gestopt was met borstvoeding
     
  13. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Bij sommige vrouwen zal het vast zo zijn dat borstvoeding een zwangerschap voorkomt, maar ik hoor toch wel heeeeel vaak dat dat niet zo is hoor...hier ook door de borstvoeding heen zwanger, in 1x terwijl dat nog niet echt in de planning lag. En mijn 1e kindje liet behoorlijk lang op zich wachten, ik dacht dus eigenlijk dat ik niet makkelijk zwanger werd. Wel dus! Alleen onveilige seks als je graag snel een tweede ukkie wilt ;)
     
  14. LiittleOne

    LiittleOne Fanatiek lid

    25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    haha wat zijn we weer heerlijk van het onderwerp aan't afwijken.
    ik las dat jullie het al hebben gehad over ''kartonnen dozen'' :D

    meiden dankjullie voor de antwoorden, ik ga gewoon ontzettend genieten van mijn eerste kindje in zie vanzelf wel wat er op mij/ons afkomt!
     
  15. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Groot gelijk!!!! :D :D :D
    Genieten, meid, het is zoooooooooooo bijzonder en het gaat zo snel. Geniet, geniet, geniet! :D
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Dat lijkt me een goed plan!:)
     
  17. MommyLoves

    30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken iemand die pas na 10 maanden menstrueerde, daarvoor af en toe wat bloedverlies wat niet echt leek op menstruatie na een dag of 2 hield t op en t waren letterlijk druppels. iig zij gebruikte geen voorbehoedsmiddel, en is pas zwanger geraakt nadat ze dus haar echte menstruatie heeft gekregen. Ze was ook aan het afbouwen met bv. Het kan! Maar zo ken ik ook wel mensen die gewoon wel zwanger zijn geraakt, zelfs met fulltime bv!
     
  18. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Het kan echt alle kanten op. Sommige vrouwen worden pas weer ongesteld wanneer ze met de bv stoppen en sommige vrouwen worden al snel weer gewoon ongesteld (ik na 8 weken al :( ondanks om de 2 uur voeden!) En wij wilden juist niet snel de kinderen op elkaar, dus vond dat een beetje jammer. Zou wat beter verdeeld moeten zijn, nietwaar? Ik ben uiteindelijk snel zwanger geworden toen wij daar aan toe waren en gaf toen nog een keer of 3 per dag bv. Door de zwangerschap is hij gestopt en dat is heel geleidelijk en fijn gegaan.
     

Deel Deze Pagina