Wat wel en niet eten en wel of niet sport, tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door fitty, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Hoi dames, Even een vraagje : Wat eten jullie wel of niet tijdens de zwangerschap en welke sport doen jullie en tot hoelang gaan jullie daar mee door ? Ik heb op een amerikaanse site een ebook gezien die ik misschien wil kopen, gaat over sporten tijdens zwangerschap, welke oefeningen je dagelijks kunt doen en welke goed zijn en welke niet en zelfde qua voeding met soort voedingsplan/ menu's en recepten erbij. Ik hoorde dat bepaalde sporten goed zijn en zorgen voor makkelijkere bevallen en in combinatie met juiste voeding ook helpt om na de geboorte weer snel terug in je oude vorm te zijn.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee ik zou zeggen, eet gezond, uiteraard niet de dingen die je van de VK niet mag (rauw vlees etc.), lekker veel groente.

Qua sporten mag er heel veel nog gewoon. Een speciaal schema of oefeningen om daarna weer in shape te komen ken ik niet, maar mijn fysio begint binnenkort met een Zwangerfit cursus (zowel sporten als ontspannings/ademhalingsoefeningen) en ook een soort after-zwangerschaps-cursus, waarbij je het sporten weer opbouwt en ook leert hoe je het beste je kindje kunt oppakken/dragen/verzorgen in een goede houding. Misschien is zoiets iets voor je?

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb het persoonlijk niet zo op het Amerikaanse zwangeren gebeuren. Die kunnen behoorlijk in het extreme schieten (wij kunnen daarentegen weer heul extreem normaal doen, haha).

Deel Deze Pagina