zwanger & roken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ddebbyy, Mar 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik rookte ook voordat ik zwanger was... vond het ook erg moeilijk om ermee te stoppen.. maar toen ik 7 a 8 weken zwanger was ben ik acuut gestopt...
    als je leest wat voor een schade je je kindje kan aanbrengen door te roken.. pfffff.. toen heb ik alle rookwaren weggesmeten... en vanaf dat moment had ik er ook weinig moeite meer mee.. straks als ons kleine meisje geboren is en ik de borstvoeding heb afgebouwd.. dan lijkt het me wel heerlijk om af en toe met een uitje of gewoon savnds een sigaretje te roken.. maar zoveel roken als voorheen.. nee daar wil ik niet meer naar terug..

meid denk aan dat kleine afhankelijke hummeltje die in je groeit.. weet dat je kleintje dat binnen krijgt en er wat aan over kan houden.. dat kan je vast stoppen!

veel succes! en een fijne gezonde zwangerschap gewenst!

2. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    ik rookte ook best wel veel bijna een pakje per dag en nu nog maar 1 a 2
    ben er bijna vanaf en helemaal niet zo veel moeite
    moet ook zeggen dat ik heel veel ziek ben en er dna echt geen zin in heb

xx

3. anna mamma

anna mamma Actief lid

Feb 8, 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik rookte 2 pakjes (ongeveer) in de week en was niet echt iemand die van s`ochtends vroeg tot s`avonds laat veel rookte.
    Voor ik zwanger was probeerde ik al enorm te minderen en vanaf het moment dat ik wist da ik zwanger was ben ik direct gestopt.
    Heb er geen moeite mee, weet tenslotte waarvoor ik het doen. Zou het mezelf noooooooit vergeven als later blijkt dat er iets niet goed is met het kindje.
    Nu weet ik voor mezelf dat ik me keurig aan alle regeltjes heb gehouden dus aan mij kan het (hoop ik ) niet liggen dan.
    1 ding mis ik meer als het roken en dat is filet american en een wijntje op z'n tijd.

Succes met stoppen

4. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Ik ben ook gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was.
    Het is niet makkelijk, maar de gedachte dat ik mijn kindje ermee schaadt als ik door zou blijven roken hielp me enorm.

En ik zou niet met de gedachte kunnen leven, dat mocht er iets mis zijn met ons kindje, dit zou kunnen komen door het roken.

In mijn omgeving zie ik een aantal kinderen waarvan de moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap, en de kinderen hebben toch meer kwaaltjes.
    Iedereen om hen heen fluistert dan ook: goh, hoe zou dat nou komen...?... had ze maar niet moeten roken... etc.

Het antwoord zal niemand kunnen geven maar de wetenschap dat je dat als moeder misschien wel had kunnen voorkomen... nee, dat wil ik niet op m'n geweten hebben.

Heel veel succes met stoppen, als wij het kunnen, kun jij het ook!

Share This Page