Zwanger, samenwonend, geen werk, bandenpijn.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ch11, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Goedemorgen,

Zoals je al leest ik heb van alles.

In maart ben ik ontslagen bij henk ten hoor textiel.
    Ik was daar staigiare, met arbeidsovereenkomst. Ik heb er een jaar en een maand gewerkt.
    Ik werd zwanger en dat was niet gepland maar wel welkom.
    De opleiding zou ik niet af kunnen ronden, ik liep al achter en ik zou er straks ook een poosje uit zijn.

Nu ik ook last van heb van vreselijke bandenpijn soms, en het lukt mij gewoon niet om een baan te vinden. En omdat in november uitgerekent ben.. en in oktober wel even zou moeten stoppen.

Ik woon samen met mijn partner, dus ik weet niet op welke uitkering ik recht heb?

Met vriendelijke groet,

ch11

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ch11,

Het is vervelend dat het niet goed gaat met je gezondheid. Ik wens je daarvoor beterschap.

Je vraagt of je recht hebt op een uitkering. In dat opzicht is er niets veranderd ten opzichte van je eerdere vragen op dit forum.

Je werkgever moet je ziek uit dienst melden bij UWV. Weigert je werkgever een ziek uit dienst melding te doen, dan kun je jezelf ziek uit dienst melden. Ik adviseer je om contact op te nemen met UWV Telefoon (0900 - 9294). Daar kan iemand kijken of er een ziekmelding is gedaan. Is dat niet het geval, dan wordt uitgelegd hoe je jezelf ziek moet melden.

Omdat je stagiair was, is niet zonder meer vast te stellen of je een Ziektewetuitkering (ZW) kunt krijgen.
    - Heb je recht op een ZW-uitkering? Dan kun je op basis daarvan een Zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) aanvragen.
    - Heb je geen recht op een ZW-uitkering? Dan kun je een werkloosheidsuitkering (WW) aanvragen. Ook vanuit de WW heb je recht op WAZO.
    - Heb je geen recht op een ZW- of WW-uitkering? Dan heb je ook geen recht op WAZO.

Op onze website vind je actuele informatie over de ZW, WW en WAZO.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina