Werk, school en zwanger... :( ik maak me zorgen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Acem, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Hai lieve meiden,

Ik maak me nogal zorgen over van alles... ik heb het op school nog niet bespreekbaar gemaakt omdat ik nog maar net 1 dag op die school zit.

Ik ben vandaag begonnen met school (HBO) 2de jaars... het is een instroomjaar... verkorte traject.. heb ik bewust voor gekozen omdat ik zo snel mogelijk klaar wil zijn... daarnaast heb ik in de avond nog een bijbaan van 18 tot 20 uur...;)

Ik ben nu ondertussen bijna 24 weken zwanger... ik ben van plan om mijn verlof op mijn werk 20 november aan te vragen... maar ik zit zo met school he...;) ik weet dat het mijn eigen keus is geweest om zwanger te worden tijdens mijn school carriere maar de timing was gewoon echt niet goed.

Ik vraag me af of er nog meer meiden zijn die tijdens hun HBO opleiding zwanger zijn geweest en het hebben gehaald terwijl jullie bevallen zijn midden het schooljaar en hoelang jullie dan verlof hadden? en hoe was het geregeld met jullie decaan en huiswerk?

Ik maak me echt zorgen daarom... en ik weet dat ik een gesprek aan moet gaan met mijn mentor... maar ow wat ben ik bang dat ik het jaar niet haal omdat ik er even tussen uit moet...;) ik wil namelijk niet stoppen...

iemand?

2. aki89

aki89 Nieuw lid

6 mei 2010
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hey Damiana,

op het moment ben ik 26 weken zwanger en begin maandag aan het 4e jaar HBO Bedrijfseconomie.
    Ik vond het ook moeilijk om de stap te zetten om het aan de mentor/decaan kenbaar te maken, maar het viel achteraf heel erg mee. Ze hebben me allebei juist erg geholpen en vinden het alleen maar leuk. Ze denken erg met me mee, ik moet begin dec bevallen en school doe ik uiterlijk tot half nov (eerder als het niet meer gaat) in feb zou ik dan weer moeten beginnen met me afstudeer stage, als dit nog niet gaat mag dit ook in maart (wel een maandje langer doorgaan...) ik zou je ook aanraden om zo snel mogenlijk af te spreken met je decaan om samen een plan te maken hoe je dit jaar het beste aan kan pakken
    Succes !!!
    groetjes Angelique

3. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    ow fijn zeg zo een reactie...

Ja ik dacht ook aan eind feb. beginnen.... beval als het goed is eind december...;) ik schaam me een beetje om naar de decaan te lopen maar ik moet het echt doen... echt hier heb ik echt wat aan dank je wel.. hoop dat ze bij mij ook begripvol zijn... maar denk het wel.:)

liefs

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Meis, maak je geen zorgen! Dit komt vast helemaal goed als je dit op school aangeeft! Ik vind het super dat je tijdens je zwangerschap nog aan een opleiding begonnen bent ( En af wilt maken! ) en dat je zo voor jou en je kleine man wilt gaan zorgen. Echt petje af voor jou!

5. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    ik hoop het zo van harte...:( voel me wel klote na vandaag.. besef me maar al te goed dat dit niet echt slim is geweest...
    En dat ik het heeeeeeeeeeeel zwaar ga hebben... maar ik hoop zooo dat ik het haal he...
    Des te sneller kan ik mijn leven opnieuw beginnen met mijn kleine man.. zonder mijn ex vent helaas...:( is gewoon zo balen...
    Hij heeft het echt moeilijk gemaakt voor me.

maar ja.

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hey meis!

Ik doe een opleiding hotelmanagement en ben ook zwanger zoals je aan mijn banner kunt zien ;) Ook ik wil gewoon mijn opleiding afmaken...
    Ik heb het met ongeveer 14 weken aan mijn coordinator verteld en deze was juist helemaal happy dat ik wel gewoon mijn school wou afmaken. Ik heb gewoon 16 weken verlof van school dit ook vanwege mijn ziekte en het anders veels te zwaar zou worden... dus zit nu lekker thuis... ik ga in januari weer naar school (coordinator vond het onzin om voor 1 week te komen in december ivm kerstvakantie) Ik hoef op dit moment ook geen huiswerk te maken omdat mijn coordinator vindt dat ik me op mijn kindje moet richten, de schat! :D Ik loop ongeveer een halfjaar studievertraging op maar vindt dat helemaal niet erg want krijg er zo iets moois voor terug ;)
    Ik had trouwens van te voren mijn coordinator gemaild dat ik een serieus gesprek met hem wou voeren en of dit zonder gestoord te worden gedaan kon worden en dat was geen probleem... dit stelde mij toch wel gerust, was ook namelijk zo bang voor het gesprek...
    Achteraf kan ik wel zeggen ga gewoon met die man/vrouw praten want het lucht echt op en dan kunnen jullie samen aan een oplossing werken.
    Qua werk heb ik niet echt tips omdat mijn vriend thuis is op de dagen/uren dat ik werk maar weet zeker dat daar ook wel een oplossing voor te vinden is ;)
    Iig heel veel succes met alles en het komt vast wel goed allemaal ;)

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Ook ik doe een opleiding maar dan in de avond uren.
    Moet eens in de 2/3 weken van 19.00 tot 22.00 naar school.
    Examen momenten zijn een paar keer per jaar op zaterdag dus dat is geen probleem.
    Heb het nog niet gemeld op school, verwacht mijn laatste les te hebben in maart, ben 24 maart uitgerekend dus hoop dat het allemaal lukt.
    Heb nu wel moeite met de opdrachten, kan me niet zo goed concentreren.
    Zou een gesprek aangaan als ik jou was, veel succes met je opleiding en veel geluk met je kleine!

8. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie... Ja met mijn bijbaan zit het opzich wel goed.. ik heb gewoon mijn rechten enzo...
    Eigenlijk het hele probleem is school en alles wat ik dan ga missen zeg maar...;) maar zoals je zegt en dat geeft me een behoorlijk fijn gevoel is idd je doet het voor je wondertje... en het is de moeite waard...
    Ik moet gewoon accepteren dat niet alles gaat zoals ik wil... ik ben een perfectionist helaas... En als ik een jaar over moet doen ivm studievertraging dan moet ik dat ook accepteren...:(...
    en het beste van maken...

Omdat ik een instromer ben vanuit het MBO naar het 2de jaar HBO moet ik de komende 7 weken echt hard werken om te bewijzen dat ik het 2de jaar aankan... in week 8 krijg ik mijn tentamens dat is de week na de herfstvakantie en week 9 herkansingen dat is zo rond begin november...
    En in week 10 beoordeling of ik een geschikte kandidaat ben voor het 2de jaar... Dus eigenlijk moet ik de aankomende weken echt vreselijk mijn best gaan doen... hoe het daarna uitziet en of ik dan mogelijk blijf zitten is de vraag...;) ik zal dan een hele periode moeten inhalen.... misschien wel te doen... maar ja... met een kleine binkie erbij hahaha:D wordt lastig misschien..

Ik heb ook tijdens mijn intakegesprek al aangegeven dat ik zwanger was.. toen was ik rond de 8 weken ofzo... maar dat was tegen een andere docent... Mijn SLB docent vroeg het me gisteren.. hoeveel maanden ik was... en of het goed ging....

Deze week moet ik een afspraak met haar gaan maken... maar daarvoor moet ik even naar de afdeling "steunpunt voor studerende moeders" kijken wat die te zeggen hebben... want ik weet zeker dat ze mij sowieso daar naar toe gaat verwijzen... grrrr...

Wil het liefs gewoon een afspraak tussen mij en haar... zonder steunpunt gedoe.

Nou ik hou jullie in ieder geval op de hoogte...

liefs,

9. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja ik ga dat gesprek zeker aan... kan het beter nu doen dan uitstellen...;) ben denk ik allen bang voor de confrontraties...
    en feiten.... maar nogmaals dat moet ik gewoon accepteren dan maar...

liefs.

10. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ik ben net begonnen aan het 2e jaar van een HBO-flex opleiding en heb afgelopen week ook verteld dat ik zwanger ben. Nu doe ik een fle opleiding dus kan ik zelf weten hoelang ik er over doe en dat scheelt. Maar weet ook dat het best wel kan met een gewone dagopleiding. Je zult er denk ik gewoon nu even hard aan moeten trekken, vooruit moeten werken en misschien na je verlof wat dingen inhalen. Maar goed dat is de consequentie, ik denk dat het allemaal wel wat mee zal vallen. Zolang jij je goed voelt kun je nog heel wat doen toch?

11. aki89

aki89 Nieuw lid

6 mei 2010
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hey hey,

ik las net ook dat je alleenstaand bent (sorry als ik het verkeerd begrepen heb) maar dan heb je ook recht op extra studiefinanciering (zo rond de € 400-, p.m.) altijd handig om te weten (mijn decaan wees me hier op), dan moet je even kijken bij de IB-groep site

succes met het begin!

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hoi,

Ik raakte zwanger net voor de start van mijn afstudeerjaar (HBO deeltijd studie).
    Bij de start heb ik t direct aan mijn SLB'er kenbaar gemaakt en samen een plan opgesteld (ook ivm aanwezigheidsplicht etc).

Naast mijn studie werkte ik 32 uur onregelmatig in de week.
    Ik heb alle lessen gevolgd en opdrachten/toetsen gemaakt.

Ben 6 weken van te voren met verlof gegaan op mijn werk, maar ben tot 38 weken zwangerschap naar de opleiding geweest (moest daarvoor 45min reizen met t OV).
    Ben bevallen en na 4 weken was ik weer aanwezig op de opleiding.
    Ik ben afgestudeerd dat jaar, hetzij 2 maanden later dan mijn studiegenoten, dus in augustus ipv juni.
    (maar dus geen extra kosten etc).

Het is zwaar, zeker weten, maar het kan zeker!

13. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Hoi hoi, ja klopt ben idd alleenstaande moeder... maar wel inwonend bij mijn moeder..
    dus weet niet of ik dan nog steeds recht heb op zoveel... Ik had idd bij IB gevraagd per wanneer ik moest aangeven moeder te zijn geworden...
    En dat kon pas na de geboorte en ik kon volgens die man idd mee studie krijgen... maar zoveel mee... dat betwijfel ik... tenzij ik uitwonend ben...

Zou idd mooi zijn...:D

thansk in ieder geval

14. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Das fijn om te weten heb mijn SLB docent nog niet gezien.. maar van de week wil ik dr wel even spreken ja...

liefs,

Deel Deze Pagina