Hallo dames dit topic zal vast bestaan, echter zijn de meeste gesloten vandaar dat ik een nieuwe ben gestart. Ik ben bezig om zwanger te raken en zit nu 3 mnd in de ww. Wil ook graag werken maar is stressvol solliciteren wetende dat je zwanger kan worden. As dinsdag weer een gesprek maar ga dinsdag ook testen. Wat als ik zwanger ben en aangenomen word? Super leuk maar vertel je dat meteen bij het 2de gesprek of na je proeftijd?
Vooralsnog zou ik er met geen woord over reppen op je gesprekken. Zou er pas iets over melden als je een paar maanden zwanger bent. Heb zelf ook gesolliciteerd tijdens mijn zwangerschap maar zoals ik al had verwacht nergens aangenomen... bazen zitten niet echt op zwangere vrouwen te wachten. Niet leuk of eerlijk maar helaas de waarheid. De bazen die zwangere vrouwen wel aan willen nemen zijn op een hand te tellen.
De meeste bedrijven stellen eerlijkheid in je proefperiode zeer op prijs. Maar als je het verteld tijdens een gesprek is de kans groot dat 'je niet in het team past'.... Ben hier ook al 6 maanden aan het solliciteren, maar zodra het woord zwanger valt, is het einde verhaal bij de meeste bedrijven.... Het blijft moeilijk...
Meid, ik ben m'n baan kwijt geraakt mede door mijn zwangerschap ookal geven ze dat niet toe... Ik heb vorige week een sollicitatie gedaan en aangegeven dat ik 26 weken in verwachting ben en geloof het of niet; ik moet even bellen voor een persoonlijk gesprek, dit was namelijk geen probleem! Ik vind het in het prille begin niet eens zozeer dat je iemand bedonderd als je het niet verteld. Ik zal het gewoon eerst niet vertellen en als je de 3 maanden gepasseerd bent en je bent inderdaad in verwachting dat je het dan gewoon aangeeft hoor. Als je nou op de helft van je zwangerschap zit vind ik dat wel een ander verhaal.. Voor hetzelfde geld was je iemand die ongepland zwanger werd.. Ik zak lekker naar het gesprek gaan, en over een paar maandjes eens kijken als je inderdaad zwanger bent en het gaat allemaal goed het dan gewoon rond de 12 weken vertellen als je weet dat alles goed zit. Liefs
Alvast bedankt voor jullie reacties ik ben er huiverig voor heb dit 5 jaar geleden gehad en mijn contract werd toen niet verlengd na 3 jr. Trouw voor ze gewerkt te hebben. Hopelijk gebeurt dit niet weer!
Ik heb een sollicitatie gehad met 19 weken zwangerschap en ik ben aangenomen. Ben nu inmiddels 22 weken en gisteren de eerste werkdag gehad. Ik heb het overigens niet verteld, het is ook maar een tijdelijke baan tot eind januari (schoonmaak). Het was tijdens het gesprek wel zichtbaar dat ik zwanger ben, als je er een oog voor hebt, maar niet heel overduidelijk. We zien wel hoe we de proeftijd doorkomen. Ik ben op zich niet ziek ofzo dus lijkt het me geen probleem... Mijn vorige werkgever had overigens mijn contract niet verlengd vanwege de zwangerschap, er wordt door veel werkgevers toch wel negatief op gereageerd...
Ik heb morgen een gesprek. Ik heb al een baan die me prima bevalt en ben gevraagd voor deze, dus ik ga er lekker ontspannen in. Ik ga niet vertellen dat ik zwanger ben. Op zich kun je het wel zien, maar je kunt ook gewoon denken dat ik een beetje dik ben Ik vind het nog niet releveant om ter sprake te brengen, ik kijk wel hoe het gesprek gaat.
Ok ik moet zwanger gaan solliciteren. Ik heb per 1 dec ontslag ivm bedrijfs economische redenen... Iemand tips wat wel en wat niet te doen. Ik hoop dat ik een job vind, maar bij t UWV waren ze niet al te positief!
Gewoon positief het gesprek in gaan. Ik heb gelukkig een positieve ervaring. Ik heb met 34 weken gesolliciteerd op mijn huidige baan. Niet vermeld dat ik zwanger was, maar bij aankomst was dat overduidelijk natuurlijk, want ik had een aardige buik. Ze vonden het top dat ik met 34 weken überhaupt die moeite nam. Ze hadden per direct iemand nodig, dus ik ben het niet geworden uiteraard. Máár ik werd een hele tijd later gebeld of ik nog interesse had en nu werk ik er alweer 3/4 jaar (en ben weer zwanger haha..)
Nee het UWV ziet het gelukkig zelf ook wel in dat je als zwangere vrouw in de deze periode van over aanbod in personeel weinig kansen maakt.. (hoe treurig ook) Toen ik mijn eerste gesprek had met de werkcoach zei ze al meteen van 'ik ga jou niet elke paar weken laten oproepen want dat heeft totaal geen zin'.. We zouden 2 maanden later een telefonische afspraak hebben maar ze heeft me niet eens gebeld. Nu zit ik in m'n bevallingsverlof dus sowieso even geen UWV maar het is dus absoluut niet zo dat ze je pushen op het moment dat je zwanger bent want ze zien wel in dat het weinig nut heeft..
Op dit moment ook werkzoekend, sinds 1 juli en zwanger. Mijn ervaring is dat ik door de zwangerschap niet wordt aangenomen. Misschien hangt het soms wel af van het type baan. De banen waar ik op solliciteer is het heel moeilijk om voor 4 maanden een ander te vinden en in te werken. Zolang je nog niet zwanger bent, zou ik het zeker niet vertellen dat je bezig bent. Het kan natuurlijk nog langere tijd duren voordat je zwanger bent.
Mijn contract is ook niet verlengd omdat ik direkt eerlijk heb verteld zwanger te zijn. Helaas zat ik al in de ziektewet toen ze me geen contractverlenging gaven. Wat er tot toe heeft geleid dat ik alles alsnog 100% uitbetaald krijg. Bij de meesten hier in de omgeving hoor je gewoon keihard nee. Ik hoop dat je wel wordt aangenomen natuurlijk! Proberen kan in ieder geval altijd, en je hebt pas de verplichting het 3 maanden van te voren te vertellen.
Zeen heel enthousiast en ik heb aan het einde van het gesprek toch maar vertelt dat ik zwanger ben, voordat ze er allemaal tijd en zo in gaan steken. Dat lijkt geen probleem, we gaan gewoon door in de procedure, maar ze hebben iets meer tijd nodig om scenario's ivm de zwangerschap en de eventuele vervanging uit te werken. Dus ook een positief verhaal hier!