Ik volg op het moment een opleiding waar ik in mei/juni mijn examens voor hoop te halen. Met zo toch een diplomering in zicht, tijd om op zoek te gaan naar werk. Nu weet ik sinds een aantal weken dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. Hier ben ik ook super blij mee! Maar nu zit ik wel in dubio wanneer tijdens het sollicitatie proces het wijsheid is om ze van mijn zwangerschap in te lichten. Ik ben nu nog niet verplicht om iets te zeggen, maar omdat ik pas aan het werk zou na de examens zou dat betekenen dat ik tegen de tijd dat ik begin met werken ongeveer halverwege de zwangerschap zit. En het lijkt me niet zo tof om het dan pas te laten weten. Maar ja, wanneer dan wel? Iemand hier ervaring mee? Wat zouden jullie doen?
Hey! Allereerst gefeliciteerd met jullie tweede kindje op komst. Ikzelf zou het wel gewoon melden dat je zwanger bent. Als ze je dan niet aannemen, dan heb je ook kans dat als ze erachter komen je er alsnog eruit gooien in bijvoorbeeld proeftijd of als je contract verlengd met worden. Als je eerlijk bent kunnen ze de keuze maken, maar je bent in iedergeval een eerlijk iemand. Wat je ook kan doen is dit pas tijdens het tweede gesprek te vertellen, als dit het geval is. Veel succes met het vinden van een baan!
Ik neem aan dat je ook wel een buikje begint te krijgen tegen die tijd, dan wel niet hebt. Zou daar ook eerlijk over zijn.