Weet iemand van jullie of je nog gewoon kan Sonja Bakkeren als je zwanger bent. Bij mij weten is Sonja Bakker een gezonde leefstijl waarbij ze ervoor zorgt dat je voldoende fruit en vitamines binnen krijgt. Ik ben in 8 weken tijd 12 kilo afgevallen en wil straks doorgaan met mijn "gezonde leefstijl". Daarmee bedoel ik geen chips, prik en mijn favoriet saucijzenbroodjes. Ik bedoel daarmee niet extreem lijnen en niks eten want dat is uiteraard Niet gezond.
Hoi, Sonja geeft zelf in haar eerste boek aan, dat je je niet aan de menu's mag houden als je zwanger bent. Staat helemaal een stukje over in. Tuurlijk kun je letten op wat je eet, maar je moet meer binnen krijgen dan de menu's voorschrijven. Misschien een boterham meer of appel meer. Ik zou ook wat meer avondeten doen en niet alles precies afwegen, zoals in de boeken staat. Het is alleen maar goed om gezond te eten, maar lijnen is echt niet goed. Sonja Bakker is wel degelijk een dieet!!
Ik heb redelijk veel ervaring op dit gebied... Bij mijn weten bestaat een Sonja Bakker dag menu vaak uit maar 1000 calorieën of zelfs nog iets minder. Dat is echt te weinig als je zwanger bent! Als je bang bent om te veel bij te komen, laat je dan door je huisarts naar een diëtist doorverwijzen die jou een gezond zwangerschap-menu adviseert. Dan weet je in elk geval zeker dat je alles voldoende binnen krijgt. Want ook vetten heb je nodig, zeker tijdens de zwangerschap. Natuurlijk betekent dat niet per se frietjes en frikadellen, maar je snapt wel wat ik bedoel Succes!
Nee, niet doorgaan met sonja bakkeren hoor! Je krijgt veel te weinig binnen op die manier. 1000-1200 calorien per dag en dat is echt veel te weinig als je zwanger bent.
als je niet zwanger in 8 weken zoveel afvalt, is het logisch dat je dit zwanger niet aan kunt houden. misschien kun je wel haar regels volgen, maar dan alle porties x2 ofzo?
Ik zou helemaal mar niet meer gaan SB-en.. Sinds ik weet dat haar methode als crashdieet aangemerkt kan worden.. Daar schiet je immers weinig mee op.. Tijdens zwangerschap heb je je 2000 calorieën wel nodig en ik soms nog wel iets extra's... Gewoon gezond gaan eten.. Ik denk dat de meeste mensen prima in staat zijn om te bedenken wat dat inhoudt.. Volgens mij staan op de site van voedingscentrum ook wel wat richtlijnen.. Maar absoluut Sonja maar even ver weg stoppen in de ijskast ( afvalcontainer is nog beter )
Dit heb ik voor je gevonden op voedingscentrum. Hopelijk heb je er wat aan. Zwangerschap Een goede voeding is tijdens - maar ook voorafgaand aan - de zwangerschap extra belangrijk. In de hele zwangerschap is de baby afhankelijk van de voeding die de moeder gebruikt. De kwaliteit van de voeding moet hoog zijn, omdat van de meeste vitamines en mineralen wat extra nodig is. Dat betekent niet dat tijdens de zwangerschap 'voor twee' gegeten moet worden. De basisvoeding die wordt geadviseerd voor volwassenen bevat ook voor zwangere vrouwen voldoende voedingsstoffen. Naast goede voeding geldt een extra aanbeveling voor het slikken van foliumzuur tijdens en voorafgaand aan de zwangerschap. Dit geldt op basis van dit advies ook voor vitamine D. Er wordt vaak gedacht dat het in de zwangerschap nodig is wat extra of zelfs dubbele hoeveelheden te eten en te drinken. Dat is helemaal niet nodig. De zwangerschap vraagt inderdaad wat extra energie, maar de meeste vrouwen bewegen minder tijdens de zwangerschap waardoor ze ook minder energie verbruiken. Daarom is het niet nodig om veel extra te eten. Met de aanbevolen basisvoeding krijgen moeder en kind in elk geval voldoende goede voedingsstoffen. Pas op met alcohol en en roken. Die kunnen nadelige effecten hebben op zowel de vruchtbaarheid als op het ongeboren kind. Ook kun je bepaalde voedingsmiddelen zoals lever, gerookte vis en rauwe producten, beter maar laten staan als je zwanger bent, of wilt worden.
En dit is wat het voedingscentrum aanraadt te eten op een dag: De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap: Brood: 6-7 sneetjes (210-245 gram) Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4-5 stuks of 4-5 opscheplepels (200-250 gram) Groente: 4 opscheplepels (200 gram) Fruit: 2 stuks (200 gram) Zuivel: 450 ml melkproducten en 30 gram (1 1/2 plak) kaas Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-125 gram (gaar gewicht) Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 30-35 gram (5 gram per sneetje brood) Dranken: 1,5-2 liter (inclusief melk) Behalve foliumzuur en vitamine D is het tijdens de zwangerschap niet nodig extra vitamines en mineralen te slikken. Zwangeren die toch extra vitamines en mineralen willen gebruiken, wordt aangeraden een multi-preparaat speciaal voor zwangeren te kiezen en hiervan de aanbevolen dosis te gebruiken. Deze levert de goede hoeveelheid foliumzuur en vitamine D en is veilig. * Neem niet meer dan een boterham per dag met vleeswaren die lever bevatten zoals leverworst, leverpastei, paté, Hausmacher, Berliner en leverkaas en eet geen lever. Ik neem zelf dagelijks 'Etos Zwanger' multivitaminen capsules, daar zit ook visolie in (goed voor ontwikkeling hersenen etc.) en foliumzuur.
Ik deed voordat ik zwanger werd ook aan Sonja Bakker, werkte goed maar vanaf het moment dat ik zwanger was ben ik direct gestopt met haar menu volgen. Ik maak wel bijvoorbeeld nog wel eens voor het avond eten haar recepten maar dan eet ik niet de hoeveelheid die in het boek staat maar gewoon meer. Wel ben ik in de eerste 15 weken van mijn zwangerschap 10 kg afgevallen waarvan ik er tot nu maar 5 van ben bijgekomen. Dit omdat ik de hele dag zo ontzettend misselijk was.
idd niet door bakkeren. tuurlijk is het goed om al die fastfood dingen te laten. maar echt bakkeren mag dus niet. krijg je echt te weinig binnen. heb ook een paar boeken van haar en heb eigenlijk nooit echt het dieet gevolgd maar gewoon de goeie dingen overgenomen en de recepten maak ik dan wel voor het warme eten. maar verder niet want jah het is echt een crasch dieet en als je daar neit mee doorgaat dan is het er zo weer bij he. en ook neitgoed voor je lichaam.
Ik las hier iets over dat Sonja Bakker 1000-1200 calorieen bevat. Dit is niet waar! Het zijn er nog minder dan 1000! Terwijl je als afvallende vrouw 1100-1200 calorieen nodig hebt! Dus zeker niet tijdens de zwangerschap doorgaan. Ik zou inderdaad wel recepten klaarmaken, maar dan gewoon iets meer nemen.... Ik wens je vee succes!
Nog een quote van het voedingscentrum, dit keer over het Sonja Bakker dieet. Het dieet bevat zelfs voor niet-zwangere vrouwen te weinig brood en soms fruit... Sonja Bakker-methode Volwassenen In haar boeken Bereik je ideale gewicht! Een effectief programma om verantwoord af te vallen en Bereik en behoud je ideale gewicht beschrijft gewichtsconsulente Sonja Bakker een methode om af te vallen. Deze methode is een van de vele vermageringsdiëten met als basis strikte menuvoorschriften die een aantal weken moeten worden gevolgd. Het dieet gaat uit van drie hoofdmaaltijden en een beperkt aantal caloriearme tussendoortjes. Kanttekeningen Het dieet sluit aan bij een aantal voedingsadviezen uit de Schijf van Vijf, zoals gevarieerd eten, veel groente en weinig vet. De menus bevatten echter veel minder brood en soms minder zuivel en fruit dan door het Voedingscentrum wordt aangeraden. Op sommige dagen van de weekmenus moeten vrouwen het wat betreft brood doen met een paar beschuiten of crackers. De energetische waarde lijkt voldoende laag om kilos kwijt te raken. Er zijn daarnaast kanttekeningen te plaatsen bij de adviezen en feiten. Zo raadt Sonja Bakker aan om, ongeacht wat men verder drinkt, elke dag twee liter water te drinken. Dit is absoluut niet noodzakelijk. Een volwassene heeft per dag 1,5 liter drinken nodig. Dit kan water zijn, maar ook thee, vruchtensap of een andere drank. Ook werkt Sonja Bakker veel met (een beperkte selectie) dure merkproducten, terwijl in veel gevallen alle merken van dat product goed zijn. Zo zijn alle magere zuivelproducten zonder toegevoegde suiker en alle soorten halvarine goed en niet alleen het met naam genoemde merkproduct. Ten slotte staan er verspreid door de boeken voedingskundige weetjes en tips die niet stroken met wetenschappelijk onderzoek, zoals van witte wijn krijg je cellulitus, fruit reinigt je lichaam en koffie ontrekt vocht aan het lichaam. Ook de bewering dat je gevarieerd moet eten om je stofwisseling op peil te houden staat op gespannen voet met de wetenschap. Dat geldt ook voor het advies dat je beter een appelbol met bladerdeeg (570 kcal) kunt eten in plaats van twee oliebollen (samen 320 kcal).
Nou ik ben ook succesvol afgevallen met SB voordat ik zwanger werd. Het was te doen moet ik bekennen. Maar nu ik zwanger ben heb ik veel meer trek en kan ik echt niet leven op één appel en een beschuitje in de ochtend. Lijkt me ook echt niet gezond. Als je zwanger bent moet je niet willen afvallen, dan moet je ervoor zorgen dat je goed en gezond eet. Dan hoef je niet per definitie heel veel aan te komen (ik bedoel extra kilo's die er normaliter zo makkelijk bij worden gegeten). Een SB menu, zeker het eerste boek is echt niet goed als je zwanger bent.... maar volgens mij denken meer mensen hier er zo over.
Sonja Bakker is alles behalve een gezonde levensstijl, laat staan als je zwanger bent. Echt niet doen hoor! Ik zou als ik jou was je houden aan het voorschrift wat al gegeven is en natuurlijk, opletten met vet eten en snoepen kan natuurlijk geen kwaad. En je kan ook niet alles uit een vitaminepilletje halen(Tuurlijk is het niet verkeerd om vitamines te slikken). Voor je kleine is het niet zo heel erg, maar je lichaam betaalt er later een hoge prijs voor. En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!
Als ik soms zie wat je allemaal mag eten bij dat Sonja Bakker dieet dan denk ik, ik weet niet of ik het allemaal wel op krijg. Mijn vriend doet dat dieet en eet momenteel vaker en meer als ik. Toch ben ik al 16 kg aangekomen dus te weinig eten zal ik niet. Denk dat het net is wat je gewend bent. Ik vind wel dat je gezond eet met dat dieet. Veel groenten en fruit. Wat ik wel weet is dat dieten niet goed is voor je zwangerschap... Waarom zou Sonja Bakker eigenlijk slecht zijn??
SB werkt zeker maar gezond is het zeer zeker niet je krijgt veel te weinig voedingsstoffen,mineralen en vitaminen binnen.
Als je te weinig eet slaat je lichaam alles op in vetten. Als je vindt bij SB dat je veel eet ben ik wel benieuwd wat jij elke dag eet