Vanaf vorige week vakar last van hevige krampen in de kuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel24, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik heb al vanaf vorige week vaker last van hevige krampen in mijn kuit, de krampen komen vooral voor midden in de nacht wanneer ik in diepe slaap ben word ik ineens wakker van de kramp.

En op dat moment moet ik echt huilen van de pijn in mijn kuit ik doe maseren maar helpt niet, en naar paar minuten verdwijnt het weer.

De krampen komen ene keer bij de rechter kuit dan weer bij de linker kuit waarom zou ik hiervan last hebben?

Zijn er meiden die hier ook er last van hebben,

Groetjes,

ANGEL24

2. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Vervelend zeg! Ik heb er niet zo'n last van (maar drink ook veel melk). Maar een vriendin van mij wel en die kreeg als advies om melk met extra calcium te drinken en toen heeft ze er geen last meer van gehad.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Och arme meid. Ik heb dat welgeteld 2 keer gehad en werd helemaal gek. Maar gelukkig is het daarna opgehouden en niet weer last van gehad. Geen idee wat het heeft gestopt want het was er ineens en was na die 2 keer net zo snel weer gestopt. Maar zo een dodelijke pijn heb ik niet eerder ervaren en idd, 's nachts word je er wakker van en wil/kun je enkel huilen/schreeuwen. Ik hoop dat het snel ophoudt.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Oh ja, wat je moet doen als je het voelt. Is je been strekken en je tenen naar je toe buigen. Dit deed ik de 2de keer en de kramp ging gelijk over. Ik had dit toen gelezen nadat ik op zoek ging naar info na die eerste keer.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    magnesium gaan slikken. dat werkt echt veel vrouwen hebben tijdens zwangerschap hier tekort aan.

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik moet zeggen dat ik er voor m'n zwangerschap ook wel last van had en heb het in m'n zwangerschap een paar keer gehad, maar ik trek altijd automatisch m'n tenen naar me toe en dan schiet het er eigenlijk meteen weer uit.
    Ik drink nu echt meer dan een halve liter zuivel per dag, heb er geen last van op het moment.

Iemand gaf ook de tip, om bananen te eten, schijnt ook te helpen.
    Sterkte meid, kramp in je benen is geen pretje.

Liefs Huismus

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Idd magnesium slikken of bananen eten (zit nl veel magnesium in). Ook een opgerolde handdoek onder het voeteneind van je matras (niet te dik) leggen zou moeten helpen. Of het echt allebei effect heeft weet ik niet zeker want ben met beide op hetzelde moment begonnen. Heb er nog steeds wel last van maar wel minder heftig.

8. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Heb het ook een paar keer gehad, wist niet wat me overkwam...was geen 'normale kramp' in de kuiten, maar schreeuwde het letterlijk uit. Tenen naar achteren trekken zat er toen bij mij echt niet bij (normaal wel bij een kramp, maar dit was te intens).

Ben op advies van iemand van het forum aan de bananen gegaan, sindsdien gaat het goed :)
    Plus probeer extra alert te zijn met mezelf uitrekken, want zo schoot het er meestal in bij mij.

Sterkte! Je hoort het vaker hoor bij zwangeren. Door de hormonen verandert er iets aangaande de bloedvaten, plus dat de doorbloeding minder is.

9. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ik ken het ook hoor!
    Ben er sowieso al gevoelig voor ( familiekwaaltje), maar nu elke nacht. Ik loop dan een poosje rond op de koude vloer in de badkamer en probeer te rekken met mijn voet op een drempel of zoiets. Is wel lastig....
    Het is een bekende zwangerschapskwaal, dus moeten we gewoon nog maar even volhouden voor het goede doel! Succes!

10. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Warm water helpt!
    En massage! Eerst je onderbeen, dan je enkel, dan tussen je middenvoetsbeentjes (bovenop voet), dan onder je voet (waar het hol is) en dan je tenen even "uitrekken". Net geleerd van mijn yogajuf en bij mij hielp het in ieder geval. :)

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Een glaasje melk drinken voor je gaat slapen zou helpen.
    Ik drink heel veel melk en heb er tot nu toe 1 keer last van gehad.

12. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier nog 1 met veel nachtelijke krampen top punt was 6x in 1 nacht moet hierdoor ff langs de huisarts want dit is niet meer normaal voor de zwangerschap van mijn eerste had ik ook last van veel kramp slikte toen inhibin maar dat mag niet tijdens de zwangerschap
    heb nu een stuk zeep onder mijn kussen en ben een week vrij geweest van kramp, vanacht eerte keer 1 keer kramp gehad

dus lees hier de tips wel mee

13. amarantha

amarantha Lid

23 dec 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    K heb er bij noa ook erg veel last van gehad,vooral snachts.
    Sprong ik weer middernacht uit mn bed al huilend en huppelend op mn tenen door het huis.

Deel Deze Pagina