Ik had laatst een discussie met iemand die zei als je de eerste keer snel zwanger was dat het dan de tweede keer weer zal gebeuren. Echter lees ik hier vaak dat dat dus niet zo hoeft te zijn maar die gene bleef stellig bij haar mening. Vandaar deze poll kijken of ik er echt zo naast zit dan En gewoon uit interesse. Bij mijn dochtertje duurde het 7 maanden en van de tweede weet ik het nog niet.
Ik ben in de eerste maand zwanger geworden. Dit is onze eerste kindje dus eventuele tweede weet ik nog niet. Nou heeft m'n vk ons 'gewaarschuwd' dat ik eventueel weer snel zwanger zou kunnen raken omdat we super vruchtbaar zijn. Het hoeft natuurlijk niet maar blijkbaar heeft ze wel ervaring dat ze dezelfde vrouwen een paar maanden nadat ze bevallen waren alweer zwanger aan d'r bureau had zitten.
Bij alle drie mijn kindjes/zwangerschappen was het meteen raak in de eerste ronde. Om mij heen zie ik bij anderen dat het langer duurt, en hoe moeilijk dat kan zijn. Wat voel ik me dan ontzettend gezegend...
Bij beide kinderen in de eerste ronde al. Moet ik er wel bij zeggen dat ik voor mn oudste dochter een miskraam gehad heb ( duurde ongeveer een jaar voor ik zwanger was toen) en na een miskraam schijn je extra vruchtbaar te zijn tenminste als het zegmaar niet gecurreteerd is maar via de gewone weg net als een "bevalling" dus denk dat ik extra vruchtbaar geweest ben daarna. Volg je t nog
Ook voor mij ging het beide zwangerschappen ongeveer even snel, de eerste 4, en de tweede (meteen na de bevalling) 5 maanden. Ik realiseer me maar al te goed dat dit niet vanzelfsprekend is, en leef intens mee met de dames die lang in onzekerheid zitten.
de eerste in 3 rondes, manlief was tijdens vruchtbare dagen niet aanwezig dit was na verwijderen koperspiraal de tweede meteen. we besloten na een feestje er weer voor te gaan en 2 weken later had ik een positieve test. was wel een beetje overdonderd moet k zeggen. we gebruikten toen rubbertjes en had geen idee wanneer mn vruchtbare dagen waren de derde in de 2e ronde na het stoppen met de pil. wij mogen in onze handjes knijpen dat het zo vlot is gegaan bij alle 3. mijn schoonzusje is anderhalf jaar bezig geweest. nou dan voel je je best lullig als je weet dat zij al meer dan een jaar proberen en wij vertellen dat we zwanger zijn. het lijkt me verschrikkelijk op zo lang te moeten wachten. ik ben absoluut niet geduldig met dit soort dingen
Ik ben in maart 2013 gestopt met de pil, net na mijn vierde trouwdag. Zoals het er nu naar uitziet, moet ik in mei 2014 bevallen. Morgen even de eerste echo afwachten, hoever ik ben. Dus voor zover ik weet waren wij binnen 5 maanden zwanger. Moet zeggen dat ik in het begin niet de "adviezen" opgevolgd heb, zoals even blijven liggen en niet gelijk douchen na de seks. In de laatste maand heb ik dat wel gedaan. Toeval of heeft het toch geholpen? Wie zal het zeggen... Maar we hebben het ook al voorzichtig over een tweede kindje gehad, welke we willen proberen te krijgen na de de geboorte van de eerste, zodat er niet een te groot leeftijdsverschil in zit. Dus misschien, met de "adviezen". Lukt het dan wel weer zo snel.
Hier de eerste keer na 3 maanden, maar werd een vmk. Na de vmk was het na de 2e maand raak. Bij m'n huidige zwangerschap (2e die is blijven zitten zeg maar) was het gelijk raak 2 weken nadat we hadden besloten om weer voor een kindje te gaan. We waren compleet overdonderd en hebben maanden gedaan om aan het idee te wennen. Ik raakte namelijk een soort van in paniek door vriendinnen die graag een 2e wilden maar waar het alsmaar niet wil(de) lukken. Beiden alweer 1,5 jaar bezig. de ene vriendin had wel een aantal vmk en dit was ook zo voordat haar eerste kindje geboren werd, dus de tijd dat het duurde voor de eerste was net zoveel als voor de tweede. Maar de andere vriendin was met de eerste direct de eerste maand zwanger, en wachtte nu ruim 1,5 jaar... Dus in mijn omgeving lijkt er geen pijl op te trekken.
Bij de eerste duurde het 3,5 jaar met de mmm En nu hebben we gezegd we laten het gewoon gebeuren als het niet gebeurt prima gebeurd het wel zou dat helemaal het einde zijn. En dat heeft tussen de 5-10 maanden geduurd want ik heb niet echt de rondes bij gehouden.
Onze eerste was in eerste ronde raak en onze tweede, waarvan ik nu in verwachting ben, ook in de eerste ronde...
Ik heb gestemd op 5 tot 10 maand Bij Menno heeft het in principe 14 maanden geduurd maar de eerste 7 maand had ik geen cyclus (na pilstop), dan dankzij clomid wel eisprong Bij deze zwangerschap was ik (eens ik cyclus had) vrij snel zwanger, dit werd helaas vmk... en dan na paar cycli was ik terug zwanger (ook wel weer cycli zonder eisprong ertussen...) Ik denk wel dat het kan kloppen dat heel vruchtbare koppels altijd snel zwanger zijn, mijn zus en haar vriend bijvoorbeeld telkens de eerste ronde... Maar ik ken ook koppels die bij hun eerste jaren hebben moeten de mmm doorlopen en uiteindelijk zwanger werden met ivf... en dan onverwachts zwanger van een tweede zonder enige hulp van mmm ! Dus ik denk gewoon dat je jezelf gelukkig mag prijzen als alles voorspoedig verloopt....
Ik ben in ronde 13 zwanger geraakt, dit was wel de eerste ronde met ovulatietesten. Ik had een onregelmatige cyclus en ik wilde geen verplichte nummertjes. Toch begon ik na een jaar aan mijn lichaam te twijfelen en heb ik een ovulatietest gedaan en er kwam een knalstreep Resultaat nu 30 weken zwanger!
hele vruchtbare dames dus haha ! en ook vanaf maand 1 echt bewust klussen .. of gewoon in te wilde weg? wij hebben namelijk de eerste maanden gewoon de natuur zn gang laten gaan niet verplicht klussen enzo..geen ovulatie testen en testen heb ik alleen gedaan toen ik eigenlijk al wist dat ik zwanger was daarvoor kocht ik nooit testen. misschien als we gelijk al ovulatie testen gebruikte of echt op tijd klusten dat het dan wel eerder raak was.
Hier gewoon veel geklust haha, geen ovu test of iets dergelijks... Nooit gebruikt, enige test die ik heb gebruikt is de zwangerschapstest om de zwangerschap te bevestigen. Moet wel zeggen toen we gingen klussen voor boefje waren we net getrouwd, dus ja wittebroodsweken hihi
Eerste keer: eind juli 2012 gestopt met de pil, 5 okt positieve test, helaas mk met 9 weken. Tweede keer: 2 feb eerste menstruatie na curritage, 2 okt positieve test! Ben me er degelijk van bewust dat dit erg snel is en we heel veel geluk hebben