Zwanger & studie

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Cherrylein, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Cherrylein: daar ben ik me heel goed van bewust, maar een kindje krijgen komt nooit 'uit'. Ik vind het ook
    niet eerlijk om werk te zoeken terwijl ik weet dat ik volgende maand zwanger zou kunnen zijn. Gelukkig heb
    ik een geweldige vent die elke maand voldoende geld verdient om van te leven. Daarbij komt dat ik het
    afgelopen jaar regelmatig een paar dagen heb gewerkt in het bedrijf van mensen die we persoonlijk kennen.
    Ik hoop dat na mijn studie ook een paar dagen per week te kunnen doen, zolang als ik dat zelf trek. Dat is
    dan een leuk extra zakcentje, ook om niet 24/7 thuis te zitten. Mocht het tijdens mn studie trouwens niet
    lukken om zwanger te worden, dan ga ik misschien wel op zoek naar een (parttime) baan.

Maar zie jij het wel zitten om direct te gaan werken als je kindje er is? Dat lijkt me ook wel heel zwaar,
    vooral emotioneel gezien!

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Amaryllis: ik zal je eerlijk zeggen dat als ik zwanger was geraakt in de eindfase van mijn studie, ik dat dus niet had gered. Ik ben echt ontzettend misselijk geweest en kon echt helemaal niets meer doen voor zeker 2 maanden lang. Mijn geluk was echter dat ik op dat moment fulltime in een bestuur zat en niet studeerde. Mijn bestuursgenootjes hebben voor mij waargenomen en ik ben dus een heel aantal dagen thuis geweest (en in het ziekenhuis). Daarna kon ik wel weer rustig aan de slag, maar studeren was me nooit gelukt. Ik heb ook 1 tentamen gemist hierdoor (ik deed er wel wat vakken naast ondanks dat het fulltime was, maar ik hoefde dus niets te halen zeg maar, alles wat ik haalde was mooi meegenomen) en gelukkig kon ik de herkansing 3 maanden later maken (en heb ik die gehaald).

Maar goed, je kunt gewoon nooit voorspellen hoe je lichaam op een zwangerschap reageert. Iemand anders zei tegen mij dat het aan het einde van de zwangerschap ook onmogelijk was om te studeren, maar toch ben ik nog steeds bezig :) Ik voel me nu ongelofelijk goed. Mijn concentratie is wel vele malen lager, dus ik moet er harder aan trekken, maar het is allemaal nog goed te doen. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik sinds 2 weken nog maar 1 vak volg, maar die periode daarvoor heb ik juist een extra vak bovenop het reguliere programma gedaan. Dus ach ja...

En inderdaad, er is altijd wel iets te bedenken waardoor een zwangerschap misschien toch net niet zo goed uitkomt.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waarom niet? Als je ouder was geweest en dus al een baan had gehad, had je toch ook na je verlof weer moeten beginnen zoals de meeste vrouwen? Net zoals ik de opmerking niet snap 'nu stop je zeker met je studie'. Waarom? Anders had ik 3 of 4 dagen gewerkt naast het ouderschap, nu studeer ik er naast. Ik zie nauwelijks verschil, behalve het voordeel dat ik nu nog ontzettend vrij ben in mijn tijd.

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Amaryliss: in het begin van mijn zwangerschap was ik ook bezig met afstuderen, dit is wel gelukt, maar vraag niet hoe!
    Ik vond het ontzettend zwaar, want ik studeerde het laatste jaar deeltijd en werkte ook nog er naast...
    Het heeft me echt veel bloed, zweet en tranen gekost! Had het bijna uitgesteld....
    Was erg vermoeid en veel overgeven in het begin!

Succes allemaal met jullie studie!

5. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Hoi!

Ook ik ben student!

Ik studeer voltijd SPH aan saxion hogeschool enschede. Ik zat in het 2e jaar van mijn studie toen ik zwanger werd. Dit was overigens veeeeel sneller dan we gedacht hadden.

Ik was in aug uitgeteld en kon dus mooi het schooljaar afmaken en dan met verlof(was toen 36 weken) In de zomer vakantie bevallen en in november weer begonnen. Ik heb dus uiteindelijk 1 periode gemist.

Inmiddels zit ik nog steeds in mijn 3e jaar, ik heb ervoor gekozen mijn 3e jaar met een half jaar te verlengen. Dit om alles af te ronden voor ik aan mijn afstudeer scriptie begin.

Dus in ferbuari nog 1 jaar en dan ben ik klaar!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ nikster: hoe heb jij het geregeld met opvang? En hoe is het studeren jou bevallen voor een tentamen naast een kleine die thuis rondloopt?

7. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    merle.... mijn dochtertje gaan dinsdag naar mijn moeder, woensdags naar mijn schoonmoeder en donderdags naar de opvang.

Ik moet op dit moment op maandag naar school en dan is mijn vriend thuis (werkt op zat)

leren en werken aan een rapport doe ik 's avonds of op de dagen dat ze bij de opvang is.
    Als ze thuis is wil ik er voor haar zijn en doen we samen allemaal dingen, leuke dingen maar ook het huishouden(vind ze erg leuk om mee te helpen)

Als ze dan slaapt 's middags plof ik zelf even op de bank en eet rustig een bammetje

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    ik werk ook niet direct als mijn kindje is geboren :). Wel een bijbaantje, maar verder niet, moet nog anderhalf jaar naar school. Wel fijn dat je partner genoeg verdient! Kijk, dan hoef je je daar ook geen zorgen om te maken.

Deel Deze Pagina