hallo, ik zit nu in de helft van mijn zwangerschap en zit nu thuis tot 16 december omdat ik teveel last heb van rug en mijn werk niet meer aankon, ik werk in een fabriek met tegels en plinten en dat weegt allemaal nogal veel maar nu doet mijn baas moeilijk omdat hij ergens vermoed dat ik miss niet meer terug kom, dus wil hij dat ik volledig thuis gezet word, maar de huisarts wil me niet thuiszetten volledig! wel wil hij me elke maand me thuiszetten! en heb al eens met het bureau van mijn gyneacologe gebeld en die mevrouw aan de telefoon zei me dat mijn gyneacologe me niet kan thuiszetten? nou ik dacht dat dat wel kon? wie weet hoe hieraan iets kan doen? groetjes nathalie
Huisarts en gyneacoloog kunnen alleen maar adviseren. Als je baas wil dat je volldeig in de ZW gaat, dan zal hij dat via de Arbodienst moeten proberen. Een arbo-arts heeft nl meer zeggenschap wat dat betreft dan een HA/gyneacoloog. Maar... wil je zelf ook volledig thuiszitten? Ik bedoel je hebt zelf toch ook nog een stem in het kapittel?
hallo, bedankt voor je reactie! ja zelf zie ik het niet meer zitten om daar nog te gaan werken, bovendien kan ik het niet meer aan en psychisch is het ook niet meer te doen! baas die voortdurend op men kap zit,ik kan niets meer goed doen voor hem sinds hij weet dat ik zwanger ben! mijn huisarts heeft gezegd dat hij me niet wil thuiszetten omdat mijn baas dan mij kan ontslaan? is dat zo? ik dacht dat je als zwangere vrouw beschermd was?
wat je natuurlijk ook kan doen is even kontact op nemen met de rechtswinkel, en vragen wat jij nu het beste kan doen... gewoon info vragen en zo veel mogelijk noteren en dan kijken wat voor jou het beste is.. en wie er goed handelt..