Hoe snel voel je dat je buik veranderd?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Yotsuba, Nov 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Vraag aan de zwangere ladies onder ons!
    Hoe snel kan je aan je buik voelen dat het groeit en doet daar beneden?
    Ik voel namelijk een soort stevige bobbel net boven mijn schaambeen maar ik denk serieus dat ik gek wordt want dat zou je toch niet zo snel al kunnen voelen?

Of wel?

2. keano11

keano11 Actief lid

Feb 5, 2009
    116
    0
    0
    ik ken wel mensen die met 3 maanden al een buik van 6 maanden hadden dus ja volgens mij is dat verschillend ligt eraan hoe snel het kindje groeit denk ik

3. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

Feb 17, 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Ik voel het heel goed dat mijn buik verandert

(zeker met niezen!)

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Goh, ik denk dat dat heel persoonlijk is... Ik heb nu eindelijk 't gevoel dat er iets veranderd maar echt veel is het nog niet...
    In het begin voelde ik m'n buik absoluut niet veranderen :)

5. ik heb wel veel buikpijn, maar voel niets zitten of zie niet echt een 'buik'. Heb nu na het eten wel het idee dat mijn buik meer uitzet, maar dat komt denk ik door mijn darmen die nu iets hoger zitten, ik ben ook erg winderig en herinner me de laatste keer dat ik naar de wc kon niet meer dus daar kan het aan liggen :)

6. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    over het algemeen komt je bm pas boven je schaambot uit rond de 12 weken... dus wat je nu voelt zal niet je bm zijn.. wel moeten je organen ruimte maken voor een groeiende bm.. die gaan dus anders in je lijf zitten.. wellicht dat je dit voelt.. groeiende buik zijn nu vooral luie darmen door de hormonen..

(er zijn natuurlijk uitzonderingen)

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik voel mijn buik nu echt veranderen heb nu ook echt een buikje

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties! :)
    Misschien voel ik inderdaad wel gewoon mn darmen ik weet t niet :)
    De meningen zijn er dus een beetje over verdeeld ;)
    Maar goed we zullen zien, kan niet wachten tot de echo over 2 weken..

@Luca, ja dat herken ik ook wel, en ik heb al snel last van obstipatie dus maarja.. :) ben blij dat ik kan klagen over die dingen hihi

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Yep dit heb ik dus ook! is allemaal zo gevoelig! schrik me rot als ik moet niezen! en voel wel mn darmen opzetten hoor, van mn baarmoeder voel ik niks. voornamelijk na elke maaltijd, loop ik opgeblazen rond en gaat mn knoop los!!:p

xxx

10. Oh ja obstipatie verschrikkelijk zeg.. Ik kan gewoon echt niet naar de wc en als ik al kan dan lukt het ook maar half half..
    Loop me stuk te eten aan de yoghurtjes enzo maar het helpt niet echt :) Vannacht voor het eerst opgestaan om te plassen, maar ik merk dan echt dat ik te lang niet naar de wc ben geweest want het lukt dan gewoon echt niet en daarna heb ik enorme buikpijn. Maar geniet er wel van hoor, heerlijk al die klachtjes :D Alleen het misselijke mag van mij wel weer weggaan. Ben nu al een paar dagen om 6 uur wakker van de misselijkheid. Gelukkig slaap ik daarna wel door :)

@Yotsuba; hoe ervaar jij het? Heb je er een goed gevoel over zelf? Ik heb 2 jaar geleden een vmk gehad en ben nog steeds erg huiverig dat ik toch zal gaan bloeden een dezer dagen. Maar heb er desondanks toch een heel goed gevoel over :)

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    @ Meiden met constipatie:p:
    Ik heb er ook heel erg last van gehad vanaf week 4, hiervoor heb ik lactulose gekregen en ik moet zeggen dat het erg goed werkt.
    Je krijgt er geen diarree van maar je kunt gewoon naar de wc.

Want constipatie is echt K.t

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had in het begin alleen een soort ongi buikpijn. En vanaf een weekje of 15 voel ik me buik echt groeien. Voel afentoe mijn huid oprekken en bandenpijn enzo. :)

13. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik voel me erg rustig, en dat had ik de vorige 2 keren helemaal niet dus ook ik heb er wel een goed gevoel over.
    Ook het feit dat ik dit keer een knaltest in handen heb en de vorige keer lang niet zo duidelijk steunt me wel :)
    Ik wou wel dat ik even een winterslaapje kon doen tot na de 3 maanden ofzo ;) pas dan voel ik me écht zeker denk ik :) want bang blijf ik zoiezo..

14. Ja dat gevoel ken ik.. vooral als je dan iets voelt lopen meteen naar de wc stormen om te controleren, maar het is steeds afscheiding gelukkig :) Ik had gister officieel mijn NOD dus was best nog zenuwachtig dat het alsnog zou komen, maar het is gelukkig weggebleven en had een digi die ZWANGER zei :D En morgen samen met mijn vriend nog een testje doen voor de zekerheid :)

Wel superfijn dat je zo een vroege echo hebt! Ik woon in het buitenland en mijn zorgverzekering is nog niet eens helemaal rond dus moet nog even met mijn vriend overleggen hoe we het gaan doen, maar ik ga denk ik wel maandag een dokter opzoeken. Je moet hier verplicht naar de gyn, en als je geluk hebt krijg je op elke afspraak een echo als hij zijn eigen apparatuur heeft :) Dat vind ik dan wel weer fijn. En zo niet, dan is de eerste echo pas met 12 weken maar ik ga vragen of ik eerder mag ivm miskraam, zo rond de 7/8 weken voor ik naar NL vertrek. Ik wil het dan namelijk ook aan mijn familie vertellen :)

15. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja vragen kan nooit kwijt toch? Ik hoop dat ze niet te moeilijk doen voor je :)
    Ik mag eerder omdat ik al bij een Gyn. liep en hij had gezegd dat als ik zwanger zou raken ik een vroege echo daar mocht komen laten maken :D Ze hadden vast niet verwacht dat ik een week later zou bellen hihi :D
    Ben erg benieuwd, heb met de echo een andere arts een vrouwelijke dit keer en ze ziet er wel oke uit :) (staat een foto op de site van t ziekenhuis :p)

Ik vraag me wel af of ik naast het ziekenhuis dan ook nog gewoon moet aanmelden bij de verloskundige?
    Maar dat vraag ik tegen die tijd wel, scheelt wel een hoop want de verloskundigepraktijk zit 5 min. van mijn huis en doet ook savonds afspraken en het ziekenhuis zit in ede en ik woon in veenendaal (en heb geen auto) dusja.. als het ff kan ;) then again.. vind een zekere controle van het ziekenhuis ook een erg fijn idee.

Share This Page