Dag, ik heb een cyclus van tussen de 24 en 27 dagen, soms met uitschieters. Halverwege ongeveer (nooit precies bijgehoUden) krijg ik dik baarmoederslijm, zoals het hoort geloof ik. Nu heb ik deze maand op de 10e dag na de eerste dag van mijn ongesteldheid sex gehad en inmiddels zijn we weer vijf dagen verder en er is nu helemaal geen slijm, in tegenstelling tot normaal. Nu is mijn vraag: stel dat je zwanger bent geworden, klopt het dan dat er geen slijm is in die maand?
vruchtbaarslijm heb je eigenlijk als je eisprong nadert.. misschien heb je nog geen ei gehad? of bedoelde je dat niet?
Dank voor je reactie, ik realiseer me nu dat ik het misschien verkeerdnheb gezegd. Tien dagen na de eerste dag van mijn ongesteldheid, dat gaat al richting eisprong dag toch? Het kan zijn dat er wel wat slijm was op de dag dat we sex hadden, maar dat weet ik niet meer. Wat ik wel weet, is dat er in de dagen daarna, tm vandaag in ieder geval, dus al dag 15 na de eerste dag van ongesteldheid, geen slijm is. Hoe werkt het? Stopt t slijm direct nadat een spermacel het eitje heeft bereikt? Hoe waarschijnlijk is het dat je tien dagen na de eerste menstruatiedag al een eisprong hebt...?
dat is heel verschillend... ik weet niet of je pas gestopt bent met de pil? als je geen slijm in je ondergoed hebt, kun je met 2 vingers naar je baarmoedermond, knijp t een beetje samen en haal het slijm met je vingers naar buiten. zo deed ik dat wel eens.. maar het is niet altijd een betrouwbare manier, je slijm bekijken, je kan beter ovu testen gebruiken of tempen. En anders gewoon om de dag klussen.. weet ook niet of je je eitje voelt?! maar het is erg moeilijk..