Goedemiddag Ik heb het vermoeden dat ik binnenkort mijn baan kwijt ben. Dit is niet fijn. Ik vroeg me af wat de hoogte van mijn uitkering zou zijn, aangezien ik tot eind december nog fulltime ouderschapsverlof heb voor mijn zoontje. Deze is gestart eind juni dit jaar. Aansluitend Voor die tijd heb ik nog ouderschapsverlof een week of 6( parttime ouderschapverlof ) voor mijn dochtertje. Aansluitend daarvoor zwangerschapverlof van mijn zoontje en voor die tijd 8,5 maand ouderschapsverlof van mijn dochtertje en daarvoor zwangerschapverlof voor mijn dochtertje.. Ik was nl na 6 maanden na de bevalling van mn dochtertje weer zwanger. HEb dus alles achterelkaar geplakt.. VOOR de zwangerschap werkte ik was38uur per week.hoop dat u het allemaal n beetje begrijpt... Mijn vraag dus hoeveel ww ik eventueel zou krijgen? Mvg
Beste Nila1978, Je wilt weten hoeveel je eventueel krijgt als je werkloos wordt. Je hebt vanaf het zwangerschapsverlof dat je had voor de geboorte van je eerste kindje niet meer fulltime gewerkt. Daarvoor werkte je 38 uur per week. De hoogte van je WW-uitkering wordt berekend over de periode van één jaar voor je eerste werkloosheidsdag. Het Sociale Verzekeringsloon dat je in dit jaar verdiende wordt gedeeld door 261. De uitkomst hiervan is je dagloon. Van dit dagloon ontvang je de eerste 2 maanden 75% en vervolgens 70%. Is er in de periode waarover je uitkering berekend word sprake van ziekte of verlof? En heeft dit een verlagend effect op de uitkering? Dan hanteert UWV een aangepaste berekenwijze zodat het verlof geen verlagend effect op je uitkering heeft. Actuele informatie over de berekening van een WW-uitkering vind je hier. Ik wens je veel succes bij het zoeken naar een andere baan. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare