Zwanger tijdens afstuderen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door BumpBabyBeyond, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BumpBabyBeyond

BumpBabyBeyond Nieuw lid

29 apr 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

Ik heb een vraag, en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik ben 24 jaar, woon samen met mijn vriend van 30 en mijn dochter van bijna 3. Ik doe de opleiding communicatie en ben (hopelijk) binnenkort afgestudeerd. Tot nu toe bestaat mijn inkomen uit een duo lening en momenteel een kleine stagevergoeding. Nu ben ik zwanger van de tweede, in augustus uitgerekend. Ik ben dus niet in staat direct na mijn studie te werken.

Mijn vraag is dus; kan ik aanspraak maken op een bepaalde uitkering of bijstand om mijn inkomen aan te vullen na mijn studie, tot ik aan het werk kan?

Dit wil ik graag weten voor mijn huidige situatie, maar ook voor als ik eventueel bij mijn ouders zou inwonen of op mezelf. Ik heb verder geen samenlevingscontract, geregistreerd partnerschap o.i.d. met mijn vriend.

Mvg

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste BumpBabyBeyond,

Wat goed dat je informatie inwint over een eventuele uitkering bij UWV.

Vragen over een eventuele bijstandsuitkering kunnen je stellen aan de Sociale Dienst. Zij gaan over de bijstandsuitkering.

Een stagiair die een beloning ontvangt kan ook aanspraak maken op een WAZO- uitkering. Een WAZO- uitkering staat helemaal los van je leefsituatie. Bijvoorbeeld of je wel of niet bij ouders woont.

Wat ik je aanraad om te doen om een paar weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum contact op te nemen met onze klantenservice. Klik hier voor meer informatie. Zij helpen je dan verder met je WAZO- aanvraag.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Viktoria

UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina