zwanger tijdens borstvoeding periode

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Momof3, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Om te beginnen.
    Ik had gister een heel licht positieve test. Vanmorgen nog eens getest.. omowit! Beide kruidvat testen.
    Heel frustrerend.

Nu zit ik te googlen.
    Heb namelijk onwijs opgezette buik,hele gevoelige baarmoeder en ben sinds 3 dagen doodop (dit is de 3e dag). (ik was als eerst moe, de rest is er gister bijgekomen).
    Maar geen last van borsten en zie geen verschil aan mijn tepels bijvoorbeeld. Maar ik geef nog steeds 1x per dag borstvoeding aan mijn zoontje.

Hoe moet je dan kunnen merken aan je lichaam dat je wel/niet zwanger bent?
    Misschien zwangere borstvoedende moeders hier die me antwoord kunnen geven?

2. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Je melk droogt altijd op in de zwangerschap. Sommigen merken al een dip in productie voor ze uberhaupt positief testen, bij anderen komt het pas veel later in de zwangerschap. Ook hebben de meeste dames pijn bij het voeden. Maar ook dit wisselt erg, of het al vroeg komt of pas heel laat.

Mijn productie is inmiddels zo goed als nihiel. Ik heb soms pijn bij het voeden, maar lang niet altijd. Maar kon niet hier aan merken zwanger te zijn in elk geval.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Tot nu toe merkt ik op wat vlagen misselijkheid en dingen sterker ruik na nog niks,melk heb ik ook nog genoeg.(kan nog kolven en voeden en voel dat ze de borst echt leef drinkt)kv test was bij mij ook licht dus een andere test gedaan en die was veel duidelijker.moet nog mn eerste echo krijgen maar er zijn genoeg vrouwen die blijven voeden zonder veel problemen.er zijn idd veel vrouwen waarbij de melk terug loopt maar het hoeft niet!

4. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Nou, ik hoor eigenlijk iedereen, incl lacatatiekundigen dat de melk vroeg op laat terugloopt en opdroogt. Maar bij sommigen is dat al bij 3 weken en bij anderen pas bij 20-25 weken.

Het hoeft geen beperking te zijn voor je borstvoeding. Veel kindjes blijven nog gewoon door drinken, om dan na een paar maanden weer vrolijk mee te doen als de melk weer wat op gang komt aan het eind van de zwangerschap.

Ik hoop voor je dat je wel zwanger bent! Op het dragen en voeden forum kun je ook veel ervaringen hierover lezen.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik had dezelfde symptomen als bij mijn eerste zwangerschap: sterk ruiken (bah spekjes uitbakken), stemmingswisselingen. Zo erg dat mijn man zei: moet je niet testen want volgens mij ben je zwanger;) Met een zwangerschap van een week of 8 wilde mijn dochter van de 1 op de andere voeding niet meer drinken. Andere smaak denk ik. Je hoeft het dus echt niet direct te merken.

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej leuk een topic hierover!

Ik geef ook nog steeds borstvoeding en op dit moment nog zo'n 5 a 6 voedingen per dag. Ze voelen wel veel minder vol aan dan voorheen, maar ze heeft er kennelijk genoeg aan..
    Qua symptomen voor ik positief teste:
    Een soort van raar buikpijn die dacht ik erger werd als ik S voedde (je baarmoeder trekt dan natuurlijk samen)
    Verder deed het soms heel zeer als ze dronk.

En nu? Het is gewoon hetzelfde bij mij als voorheen. Misselijk in de ochtend en buikpijn. Verder geen last van mn borsten ofzo.

Ik hoop nog lang borstvoeding te kunnen blijven geven aan m'n dochter.

Maar als je posititief streepje hebt is het toch ook gewoon positief? Gefeliciteerd dan!! :D

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou dat weet ik dus niet..
    Vanmiddag ga ik nog eens testen.
    de eerste test was dus licht positief.. maar was zo licht dat ik het niet op de foto kreeg.De 2e super wit. heb erge last van mijn onderbuik. heel gevoelig en ik weet zeker dat het geen blaasontsteking is. Ook tijdens geslachtsgemeenschap is mijn baarmoeder gevoelig.
    Aan mijn borsten merk ik niets.. behalve dat ik ineens erg sterke toeschietreflex heb terwijl mijn borsten heel slap en leeg aanvoelen.
    Mijn buik is ook ontzettend opgezet en ik ben heel moe.

Zijn zowel symptomen voor menstruatie als zwangerschap dus ik ben echt ff de weg kwijt.
    Ik zal vanmiddag nog ff vertellen hoe mijn test van vandaag was.

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Dat is lastig Momof! Kan je niet beter 's ochtends testen dan? Dan is het wat geconcentreerder toch?

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    ja dacht ik ook maar kon deze ochtend niet weg om een test te halen dus een vriendin neemt m mee vanmiddag. Dan hbe ik er 2 dus kan ook nog morgenvroeg testen

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Oke nou spannend hoor! Hopelijk vanmiddag een knaltest dan :)
    En nog gefeliciteerd met je jongste, ik zie dat hij net 1 is geworden!

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Jaaaa ik hoop het ook! en anders dat de menstruatie snel doorbreekt zodat ik weet waar ik aan toe ben ;)

Dank je :D:D

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Negatief!

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Jammer Momof! :(

14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja :(
    Snap ook niet waarom de eerste dan positief was.

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Misschien toch morgen ochtend dan nog een testje wagen..

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    doe ik!

Deel Deze Pagina