Zwanger tijdens borstvoeding?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liefje87, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje87

Liefje87 Lid

23 jun 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik heb even een vraagje voor jullie! Ik ben moeder van een dochter van 8 maanden, en wil graag voor een 2e kindje gaan. Momenteel geef ik nog 3x per dag borstvoeding en wil hier ook eigenlijk niet mee stoppen. Ik ben momenteel nog niet ongesteld geweest sinds mijn 1e bevalling. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of misschien wat tips? Ik lees vaak over tandemvoeden, maar heb aan de andere kant ook begrepen dat je zolang je borstvoeding geeft minder vruchtbaar bent?

Groetjes Liefje87

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Wij hebben de natuur haar gang laten gaan na de geboorte van onze jongste dochter. Ik werd pas een eerste keer ongesteld na 19 maanden (voedde toen nog vrij vaak, zeker 4-5 keer, maar was wel net gestopt met kolven op mijn werk), vervolgens was ik een jaar lang zeer onregelmatig (ik vermoed dat er ook weleens geen eisprong was). Ik ben uiteindelijk pas een dik jaar na mijn eerste menstruatie zwanger geworden, en toen dronk ze nog 1 à 2 keer.

Ze is er een tijdje geleden, rond 4mnd zwangerschap, mee gestopt uit eigen beweging. Ze geeft ook aan niet te willen tandemen, hoewel ik dat wel een kans wou geven. Maar "de melk is nu voor baby", zegt ze, dus allicht komt tandemen er hier niet van.

Hier ging alles dus langzaam, maar ik was ook niet gehaast.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je bent iets minder vruchtbaar tijdens borstvoeding maar niet volledig hoor!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben beide keren zelfs heel snel zwanger geraakt, maar had wel een cyclus nodig. Ik geef nog wel meer dan 3x per dag bv aan mijn jongste (die drinkt vooral 's nachts...). Bij mij bleef de cyclus bij R 10 maanden weg, maar bij V 22 maanden. Toen wel heel direct zwanger zoals je ziet :$

Ik wilde omwille van de borstvoeding juist niet zo snel zwanger raken. R dronk gewoon door bij de zwangerschap en V ook, maar het loopt enorm terug. Met een jonge baby onder het jaar moet je dan wel denken aan aanvullen met dreumesmelk oid.

5. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik ben zwanger geraakt toen ik ongeveer 10 maanden borstvoeding gaf.
    Echter met de borstvoeding was het snel klaar daarna. Na twee en een halve maand volledig niks meer.

6. zwangernr5

zwangernr5 Bekend lid

18 aug 2012
    927
    1
    0
    Ik ben drie keer tijdens de bv periode zwanger geraakt, een halfjaar na de bevalling. Ook bij mij ging het daarna snel bergafwaarts met het voeden, na 2,5 maand wilden m'n kids niets meer van de borst weten. Mijn vk zei dat de smaak van de melk verandert door de hormonen.
    Het kwam echt daardoor, want mijn vierde bleef gewoon doordrinken tot 14 mnd omdat ik in die periode niet zwanger werd.

Deel Deze Pagina