Anticonceptie, welke ??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door WillyJP, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillyJP

WillyJP Lid

6 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben sinds 3 weken bevallen van een meisje.
    Nou moet ik weer met anticonceptie beginnen. Maar welke?
    Ik weet het echt niet. Van de pil (microgynon 30) word ik een heel ander mens (down, huilerig, afwezig, chagrijnig enz.). Dat wil ik niet.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat raden jullie me aan?

Groetjes

2. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Ik had de yazz24+4. Ben ooit met de migrogynon begonnen maar ben vanwege migraine aan de yazz gegaan. Ben ik heel tevreden over. Je slikt 24 'echte' pillen en dan 4 placebo's, dus elke dag een pil....hoef je ook niet te denken 'moet ik vandaag wel of niet iets slikken'. Succes ermee en nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter :)

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb de nuvaring gebruikt. Hier zitten minder hormonen in dan een normale pil. Ik voelde me hierdoor een stuk beter dan met de pil.
    Wel was mijn eigen bijdrage hoog in vergelijking met de pil, maar dat is ook overal anders heb ik gehoord.
    Ik vond het een fijne manier van anticonceptie. Tijdens het vrijen legden we hem weg en daarna spoelde ik hem af en deed ik hem weer in.

4. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Je kan op de website
    www.anticonceptie.nl een vragenlijst invullen en dan geven zij een advies voor jou en daar staan ook alle verschillende methodes die er nu zijn qua anticonceptie.

Succes in het maken van de keuze

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb een maand na de bevalling een implanon laten zetten door de gyn. Ideaal! Ik hoef nergens meer aan te denken en word niet meer ongesteld :)

6. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Heb ook ervaring met de nuvaring, vond hem erg fijn! Geen gedoe, elke dag, heerlijk! Veel minder hormonen dan met de pil. Moet zeggen dat ik het wel lekker vind dat hij er nu uit is, het liefst helemaal geen hormonen in mijn lijf! Maar ja, das moeilijk..

Deel Deze Pagina